Announcement

Collapse
No announcement yet.

M235i lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 651

    M235i lukkoperä

    BMW on näköjään tullut osittain järkiinsä kun tuohon linttaan olisi saatavana jälkiasennuksena (saisi kyllä olla lisävarustelistalla autoa tilatessa) lukkoperä. Spekseissä sanotaan että vetotilanteessa on 30 % lukko ja moottorijarrutuksessa 9 %. Ei ole hirveästi kitkalukoista kokemusta ja jotenkin tuntuu pieniltä nuo prosentit. Osaako joku sanoa tekeekö tuollaisella 30 % lukolla mitään? Mitähän prosentteja niissä wanhan hyvän ajan Bimmereissä oli silloin kun lukon sai lisävarusteena tehtaalta? Tai millaiset prosentit noissa nykyisissä "oikeissa" M-malleissa on?

    Hintalappu tällä jälkiasennusperällä on kyllä sellainen että Quaife on vakavassa harkinnassa mutta kun on nuo takuuasiatkin jne...
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    #2
    25% kitkalukko on vanhemmissa bemmeissä ja se kyllä normaali räppäilyyn riittää ihan hyvin. Ja ennemmin se kitkalukko, kuin quaife.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by FlyingFinn View Post
      Hintalappu tällä jälkiasennusperällä on kyllä sellainen että Quaife on vakavassa harkinnassa mutta kun on nuo takuuasiatkin jne...
      Eli mitä maksaa ?

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Eli mitä maksaa ?
        Jos toi on oikea osanumero, niin hintaa näyttää olevan 3100e.
        Ei pitäis olla paha jos alla nyt uusi 235i....

        33107555610
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          #5
          Mulla on ollut M135i:ssa orkkis lukkoperä toukokuusta asti (eli heti kun sai tehtaalta ulos). Eli kokemusta on vasta kesäkuukausilta. Yleisesti kokemuksia kun vertaa vakioperään niin ennen ei oikein tiennyt sutiiko yhdellä vai kahdella pyörällä, nyt tietää jos sutii niin sutii kahdella.

          Niin hintaero Quaifen lukkoon näyttää hyvältä, mutta kysykääpä mitä se oikeesti maksaa kaikkine rahti ja asennus kuluineen (tämä lukko ei kuulu race.fi "Kaikki Quaifen BMW lukot 1099 €" tarjoukseen ollenkaan). Alkuvuonna ei ollut edes vaihtoperänä saatavilla, jolloin auton seisotuksen olisi saanut minimiin.

          Niin taisi jopa jäädä orkkis lukkoperä halvemmaksi ja myös varastoon alkuperäinen perä.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

            #6
            Originally posted by Mikaatm View Post
            Mulla on ollut M135i:ssa orkkis lukkoperä toukokuusta asti (eli heti kun sai tehtaalta ulos). Eli kokemusta on vasta kesäkuukausilta. Yleisesti kokemuksia kun vertaa vakioperään niin ennen ei oikein tiennyt sutiiko yhdellä vai kahdella pyörällä, nyt tietää jos sutii niin sutii kahdella.

            Niin hintaero Quaifen lukkoon näyttää hyvältä, mutta kysykääpä mitä se oikeesti maksaa kaikkine rahti ja asennus kuluineen (tämä lukko ei kuulu race.fi "Kaikki Quaifen BMW lukot 1099 €" tarjoukseen ollenkaan). Alkuvuonna ei ollut edes vaihtoperänä saatavilla, jolloin auton seisotuksen olisi saanut minimiin.

            Niin taisi jopa jäädä orkkis lukkoperä halvemmaksi ja myös varastoon alkuperäinen perä.
            Tuo on kyllä totta että orkkisperä jää talteen kun tulee koko murikka eikä pelkästään sisuskalut. Sitten kun on vielä nuo takuuasiat niin taidan itsekin päätyä Bemarin omaan lukkoon. Eivät tosin osanneet sanoa marmoritiskillä mitä se maksaa mutta lupasivat palata asiaan. Kärsiikö kysyä mitä tuo sinulla kustansi?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              #7
              Ainakin täältä saa 3100 hintaan, jos marmoritiskillä meinaavat ryöstää: http://eshop.original-teile.de/index...am=33107555610

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Mikaatm
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 559
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Ainakin täältä saa 3100 hintaan, jos marmoritiskillä meinaavat ryöstää: http://eshop.original-teile.de/index...am=33107555610
                Ei ole järkeä tuolta tilata kun suomesta marmoritiskiltä saa halvemmalla
                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Niin mitähän toi tonnin Quaife pitää sisällään? Lukkoyksikön? Ei ihan sama asia kuin kokonainen lukkoperä. No joo, ei niihin nippeliosiin kahta tonnia mene mutta kuitenkin. Onko toi 3100€ LSD vaihto-osan kanssa oleva hinta vai ei?
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Niin mitähän toi tonnin Quaife pitää sisällään? Lukkoyksikön? Ei ihan sama asia kuin kokonainen lukkoperä. No joo, ei niihin nippeliosiin kahta tonnia mene mutta kuitenkin. Onko toi 3100€ LSD vaihto-osan kanssa oleva hinta vai ei?
                    Käsittääkseni tuota tonnin quaifea ei saa kaikkiin vaikka niin mainostavat.

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 651

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Niin mitähän toi tonnin Quaife pitää sisällään? Lukkoyksikön? Ei ihan sama asia kuin kokonainen lukkoperä. No joo, ei niihin nippeliosiin kahta tonnia mene mutta kuitenkin. Onko toi 3100€ LSD vaihto-osan kanssa oleva hinta vai ei?
                      Ei tarvitse vaihto-osaa. Vanha perä jää itselle. Asia helpottui huomattavasti kun Quaifen myyjää ei näytä myynti kiinnostavan. Huono palvelu = vien rahat muualle.

                      Comment

                      • IKa
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 877
                        • Klaukkala

                        #12
                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        Asia helpottui huomattavasti kun Quaifen myyjää ei näytä myynti kiinnostavan. Huono palvelu = vien rahat muualle.
                        Tulkitsen tuon niin, että olet ilmeisesti hankkimassa BMW:n originaalin lukon. Kerro sitten mitä hankinta kaikkineen kustansi, missä lukko asennettiin, kuinka kauan kesti tilauksesta ensitestiin ja ennen kaikkea miltä auto tuntuu lukolla varustettuna.

                        Sama hankinta taitaa itselläkin olla edessä, kun hieman yllättäen huomasin BMW accessories -sivuston mainitsevan "M Performance limited slip differential" -osan yhteensopivuudeksi "Available for: All BMW 2 Series Coupé"
                        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by FlyingFinn View Post
                          Ei tarvitse vaihto-osaa. Vanha perä jää itselle. Asia helpottui huomattavasti kun Quaifen myyjää ei näytä myynti kiinnostavan. Huono palvelu = vien rahat muualle.
                          Eli nyt jää vanha murikka myytäväksi tai varaosiksi. Uutta murikkaa ei tarvii laakeroida/simmata vaihtaa tiivisteitä ja kasaa ruuveja. Lieneekö uusissa vielä yleinenkin tuo rakenne että lautaspyörä olisi leikattava ja koneistettava että siirtyy aftermarketyksikköön. Kokonaisen OEM-perän kanssa kun toimii niin takuuasiatkin saattaa toimia hiukkasen paremmin.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by IKa View Post
                            Tulkitsen tuon niin, että olet ilmeisesti hankkimassa BMW:n originaalin lukon. Kerro sitten mitä hankinta kaikkineen kustansi, missä lukko asennettiin, kuinka kauan kesti tilauksesta ensitestiin ja ennen kaikkea miltä auto tuntuu lukolla varustettuna.

                            Sama hankinta taitaa itselläkin olla edessä, kun hieman yllättäen huomasin BMW accessories -sivuston mainitsevan "M Performance limited slip differential" -osan yhteensopivuudeksi "Available for: All BMW 2 Series Coupé"
                            Se on kokonainen perä. Eli ei liene vaikea asentaa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 651

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Eli nyt jää vanha murikka myytäväksi tai varaosiksi. Uutta murikkaa ei tarvii laakeroida/simmata vaihtaa tiivisteitä ja kasaa ruuveja. Lieneekö uusissa vielä yleinenkin tuo rakenne että lautaspyörä olisi leikattava ja koneistettava että siirtyy aftermarketyksikköön. Kokonaisen OEM-perän kanssa kun toimii niin takuuasiatkin saattaa toimia hiukkasen paremmin.
                              Ainakin omassa on lautaspyörä hitsaamalla eli koneistukseen menisi. Tähänkin kyllä tekijöitä löytyy. Quaifen ja BMW:n oman lukon välille jäisi eroa arviolta noin tonni jos sitäkään joten tulen kyllä hankkimaan tuon BMW:n perän. Selvityksen alla on vielä mistä sen ostan.

                              Asennushan on varsin helppoa ja voisi tehdä vaikka itse mutta kun siitäkin veloitetaan vain parin-kolmen tunnin työt niin en viitsi alkaa askartelemaan kun ei juuri nyt ole kunnollista paikkaa. Lisäksi pitäisi hommata vähän työkalujakin jos kardaanin irroitus tapahtuu kuten E92:ssa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎