Iltaa arvon bemaristit,
Elikkäs potilaana olisi serkun 730d vuosimallia 2000. Autossa ilmenee vain lämpimällä moottorilla humpaavaa tyhjäkäyntiä (kierrokset seilaavat n.500 - 1000rpm), välillä meinaa jopa sammua.
Oireet alkoivat melko yhtäkkiä, ja tällöin moottori jopa sammuili eikä auto meinannut enää käynnistyä. Mitään vikakoodeja ei antanut ja IMM liitin irti toiminta edelleen samanlaista. Tämän jälkeen autoon vaihdettiin siirtopumppu, jonka jälkeen toimi n. 1000km ongelmitta. Nyt oireet ovat kuitenkin palanneet, jokseenkin ei yhtä voimakkaina.
Inpalla luettu livedataa ja siirtopaineet pysyvät kokoajan n. 3,7 - 3,9 bar. Suuttimien korjausarvoissa ei merkittäviä poikkeamia. Rail-paineet tyhjäkäynnillä 350-400 bar ja muutenkin lähes kaikki arvot hyvin ohjearvoissaan. Ainut, mitkä heittävät humpaamisen alettua, ovat rate Main-injection on noin 27 mm3 (max. 20 mm3) ja Soll-air mass 517 mg/hub (max 500 mg/hub). Ist-air mass noin 440 mg/hub (max 500 mg/hub).
Tuo Soll-Air mass on kaiketi toivottu/pyydetty ilmamäärä, joten onko sen ylittyminen vain seuraus korkeasta pääruiskutus määrästä?
Auto toimii ajossa kylmänä ja lämpimänä oikein hyvin ja tyhjäkäynnilläkin kylmänä, mutta lämpinänä alkaa humpaaminen. Käynti myös tasoittuu vaihde laitettaessa P:lle. D:llä rate main-injection ja soll-air mass hyppäävät heti yli ohjearvon. Auto ei savuta, vetää hyvin eikä ajossa käynti ole nykivää.
Olisiko kellään ideoita miten jatkaa? Inpa on käytössä, joten testejä voidaan tehdä lisää mikäli lisätietoja tarvitsette
Kiitos ja anteeksi.
Elikkäs potilaana olisi serkun 730d vuosimallia 2000. Autossa ilmenee vain lämpimällä moottorilla humpaavaa tyhjäkäyntiä (kierrokset seilaavat n.500 - 1000rpm), välillä meinaa jopa sammua.
Oireet alkoivat melko yhtäkkiä, ja tällöin moottori jopa sammuili eikä auto meinannut enää käynnistyä. Mitään vikakoodeja ei antanut ja IMM liitin irti toiminta edelleen samanlaista. Tämän jälkeen autoon vaihdettiin siirtopumppu, jonka jälkeen toimi n. 1000km ongelmitta. Nyt oireet ovat kuitenkin palanneet, jokseenkin ei yhtä voimakkaina.
Inpalla luettu livedataa ja siirtopaineet pysyvät kokoajan n. 3,7 - 3,9 bar. Suuttimien korjausarvoissa ei merkittäviä poikkeamia. Rail-paineet tyhjäkäynnillä 350-400 bar ja muutenkin lähes kaikki arvot hyvin ohjearvoissaan. Ainut, mitkä heittävät humpaamisen alettua, ovat rate Main-injection on noin 27 mm3 (max. 20 mm3) ja Soll-air mass 517 mg/hub (max 500 mg/hub). Ist-air mass noin 440 mg/hub (max 500 mg/hub).
Tuo Soll-Air mass on kaiketi toivottu/pyydetty ilmamäärä, joten onko sen ylittyminen vain seuraus korkeasta pääruiskutus määrästä?
Auto toimii ajossa kylmänä ja lämpimänä oikein hyvin ja tyhjäkäynnilläkin kylmänä, mutta lämpinänä alkaa humpaaminen. Käynti myös tasoittuu vaihde laitettaessa P:lle. D:llä rate main-injection ja soll-air mass hyppäävät heti yli ohjearvon. Auto ei savuta, vetää hyvin eikä ajossa käynti ole nykivää.
Olisiko kellään ideoita miten jatkaa? Inpa on käytössä, joten testejä voidaan tehdä lisää mikäli lisätietoja tarvitsette
Kiitos ja anteeksi.
Comment