Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtamatta voimia 535 pellin alle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmodraama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 28
    • haapavesi

    Ahtamatta voimia 535 pellin alle?

    Eli ensimmäinen bemmi alla (-97, 535i V8 manual) ja tiettävästi aikaisempiin 2.0litran ooppeleihin verrattuna on tehoa ihan riittävästi mutta...........kuten tiedätte, nälkä kasvaa syödessä!!

    Millä siis "mörköön" tehoa, ilman ahtamista ja koneen sisuksiin kajoamatta (nokat, kannet yms.), mistä siis putkisto, lastu tai boxi... ja millä hinnalla?

    Ja jos nyt ahtaa sitten pitää niin millaisia muutoksia koneeseen tarvitaan jottei kestävyys kärsisi??
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Heh...ei järkevästi millään.Itsellä oli 540:n ja tehot lisääntyi helpoiten ,kun vaihdoin M5:een.

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      #3
      Kylläpä nuo putki lastu viritykset tahtoo ollla turhia. Ess remmi kitti kiinni jos ei pakosarjoja jaksa rueta tekeen. Kilon paineillahan pystyy ajaan ihan surutta ja kone kestää jos kaikki kunnossa.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Hyvä varmaan kysyä myös millaisella pudjetilla lähdetään lisää tehoa hakemaan?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Lisää tehontuntua saa lie helpoiten äänekkäällä putkistolla, varsinaista konetehoahan se ei näissä lisää. Toinen tunteen lisäämiseen sopiva viritys on perävälityksen muuttaminen tiheämmäksi, tästäkin voi vielä selvitä suhteellisen edullisesti.

          Halvin tapa oikeasti lisätä tehoa on vaihtaa auto 540:seen. Lastu ei auta mitään, vapaavirtaussuodatin pienentää tehoja ja pakoputkistolla saa aikaiseksi vaan pärinää. 4.0 tai 4.4 litraisen imusarjan vaihtamalla ja sitten oikeasti ohjelmoitavana kun käyttää, niin saattaa löytyä parikymmentä heppaa.

          Jos työkalut pysyy käsissä, niin moottorin vetoaluetta saa muutettua nokkien ajoitusta säätämällä. Googlella löytyy englantilaisilta foorumeilta paljon asiaa M62:n nokkien ajoituksista alavääntö/yläkierrosviritteisiksi.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            #6
            Täältä muute löytyy sitte imusarja ku näytät samalla kylällä asuvan. Ainaki m62b44 on penkitetty jotain 310hv m60b40 imusarjalla.. tuolla saattais jotain saadakki.
            Last edited by ike24; 08-09-2014, 08:08.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by ike24 View Post
              Täältä muute löytyy sitte imusarja ku näytät samalla kylällä asuvan. Ainaki m62 on penkitetty jotain 310hv m60b40 imusarjalla.. tuolla saattais jotain saadakki.
              Tuskin M62B35 koneesta...

              Comment

              • ike24
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 957
                • haapavesi

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Tuskin M62B35 koneesta...
                Kokemusta että ei olw mitään hyötyä?? tuskin samoja ny kuitenkaan en oe niin väittänytkään.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9990
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by ike24 View Post
                  Ess remmi kitti kiinni jos ei pakosarjoja jaksa rueta tekeen. Kilon paineillahan pystyy ajaan ihan surutta ja kone kestää jos kaikki kunnossa.
                  Aloittajan otsikossa oli kyllä jo ahtaminen torpattu,vaikka se nyt olisikin ainoa vaihtoehto.

                  Comment

                  • MikaLaaksonen
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 377
                    • Vantaa

                    #10
                    Kai se pitäis sit saada kiertämään huomattavasti enemmän. Eli kaikki sisuskalut vaihtoon ja tasapainotukseen, nokat uusiksi ja uusi moottorinohjaus ja ohjelmointi. Kai se siitä sitten....

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by ike24 View Post
                      Kokemusta että ei olw mitään hyötyä?? tuskin samoja ny kuitenkaan en oe niin väittänytkään.
                      En sitä tarkoittanut että ei olisi hyötyä.
                      Postaajan autossa nyt kuitenkin on M62 kone mutta ei siitä imusarjan vaihdolla saa lähellekkään 540 voimaa ulos.

                      Loppupeleissä tuon 535:n virittäminen tulee kalliimmaksi kuin vaihto 540 malliin.
                      Last edited by Muurahainen; 07-09-2014, 20:05.

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        En sitä tarkoittanut että ei olisi hyötyä.
                        Postaajan autossa nyt kuitenkin on M62 kone mutta ei siitä imusarjan vaihdolla saa lähellekkään 540 voimaa ulos.

                        Loppupeleissä tuon 535:n virittäminen tulee kalliimmaksi kuin vaihto 540 malliin.
                        Noniin!! tuohan mitä sanoinki että m62b44 penkitetty sen verra ja sanoinki että tolla saattas jotain saada. Joo ei saakkaa 540 voimia ulos en ole näin sanonutkaan.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by ike24 View Post
                          Noniin!! tuohan mitä sanoinki että m62b44 penkitetty sen verra ja sanoinki että tolla saattas jotain saada. Joo ei saakkaa 540 voimia ulos en ole näin sanonutkaan.
                          Menee jo ihan venkoiluksi

                          Sanoit että M62 koneesta. Aloittajalla kun on sellainen mutta ei B44 niin voi herättää turhia toiveita jos ei olla kauheammin tekniikasta perillä. (En tosin tiedä kyseistä tasoa)

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            #14
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Menee jo ihan venkoiluksi

                            Sanoit että M62 koneesta. Aloittajalla kun on sellainen mutta ei B44 niin voi herättää turhia toiveita jos ei olla kauheammin tekniikasta perillä. (En tosin tiedä kyseistä tasoa)
                            Oho niinpä muuten onki.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by osmodraama View Post
                              Eli ensimmäinen bemmi alla (-97, 535i V8 manual) ja tiettävästi aikaisempiin 2.0litran ooppeleihin verrattuna on tehoa ihan riittävästi mutta...........kuten tiedätte, nälkä kasvaa syödessä!!

                              Millä siis "mörköön" tehoa, ilman ahtamista ja koneen sisuksiin kajoamatta (nokat, kannet yms.), mistä siis putkisto, lastu tai boxi... ja millä hinnalla?

                              Ja jos nyt ahtaa sitten pitää niin millaisia muutoksia koneeseen tarvitaan jottei kestävyys kärsisi??
                              Halvin ja varmin keino tuohon tehon puutteeseen on odottaa sen aikaa kunnes se kovin uuden auton innostus menee ohi (yleensä ne pahimmat "virityshalut" lopahtavat myös ns.arjen alkaessa).
                              Sen jälkeen halvin, toimivin ja oikeasti varmin keino vaparin tehon lisäämiseksi tulee kun jätät tähän ne putket ja lastut ottamatta ja säästät ne vaihtorahakassaan 540:iin tai jopa M5:een.
                              Ok, tylsää mutta 100% varmuudella toimivaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎