Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtamatta voimia 535 pellin alle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    halvin, toimivin ja oikeasti varmin keino vaparin tehon lisäämiseksi tulee kun jätät tähän ne putket ja lastut ottamatta ja säästät ne vaihtorahakassaan 540:iin tai jopa M5:een.
    Ok, tylsää mutta 100% varmuudella toimivaa.
    Itse olen melko lailla samaa mieltä, että ei ole mitään mieltä alkaa väkisin virittämään jos mallisarjassa löytyy valmiiksi riskimpiä vaihtoehtoja. Tylsästä ja 100% varmuudella toimivasta en mene noin paljoa takuuseen 540i tai varsinkaan M5 kohdalla. Vikaherkkiä, vanhoja romuja järkiään, ellei löydä harrastajalta hyvin huollettua yksilöä. Hinta on sitten sen mukainen.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Mr.Speed View Post
      Itse olen melko lailla samaa mieltä, että ei ole mitään mieltä alkaa väkisin virittämään jos mallisarjassa löytyy valmiiksi riskimpiä vaihtoehtoja. Tylsästä ja 100% varmuudella toimivasta en mene noin paljoa takuuseen 540i tai varsinkaan M5 kohdalla. Vikaherkkiä, vanhoja romuja järkiään, ellei löydä harrastajalta hyvin huollettua yksilöä. Hinta on sitten sen mukainen.
      Toimivuudella tarkoitin 100% varmaa tehonlisäystä ja tämänhän voi varmistaa ajamalla koeajolenkki ennen rahojen laskemista.
      Jos tehoa ei tule enempää vaikka rekisteriotteen perusteella kyse on aidosta M5:sta, silloin tämä virityskeino ei toimi, eikä sitä nimeä ei pidä paperiin pistää. Helppoa virttämistä ja täysin varma keino lisätä tehoa.
      Se on totta että vanhoja romujahan nämä ovat kaikki, mutta sillä koeajolla voi varmistaa onko sitä tehoa enemmän tai tarpeeksi.

      Comment

      • ike24
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 957
        • haapavesi

        #18
        Tylsiä romujahan nuo 4.0 ja 4.4 on kans. Ämmä vitosesta en tiiä sitte.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #19
          Originally posted by ike24 View Post
          Tylsiä romujahan nuo 4.0 ja 4.4 on kans. Ämmä vitosesta en tiiä sitte.
          Muuten kait ne on kunnossa ollessaan mukavia moottoreita nuot ämmäläiset, mutta jos ei ole esim. alakerran laakerijumpasta mitään tietoa, niin enpä uskaltaisi ostaa. 540i olisi minun valinta, jos auto olisi ympärivuotisessa käytössä :think On siinä kuitenkin voimaa ja vääntöä jo kohtuudella. Jos löytäisin jostain hankkimisen arvoisen ämmän, niin en raaskisi ajaa talvella.

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            #20
            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Muuten kait ne on kunnossa ollessaan mukavia moottoreita nuot ämmäläiset, mutta jos ei ole esim. alakerran laakerijumpasta mitään tietoa, niin enpä uskaltaisi ostaa. 540i olisi minun valinta, jos auto olisi ympärivuotisessa käytössä :think On siinä kuitenkin voimaa ja vääntöä jo kohtuudella. Jos löytäisin jostain hankkimisen arvoisen ämmän, niin en raaskisi ajaa talvella.
            Onhan nuo 540 ihan mukavia mutta voimaahan ne kaipais vähä lisäää. Käyttöautoksi ei viihtis enää laittaaa aikasemminhan olii itellä 740 käyttöautona ja 540 oli kans alakuun.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #21
              Tuo alkupään m62b35 on kyllä kasiksi melkoisen laiska, joten siihen verrattuna m62b44 on jo ihan eri maata.

              535i 235hp 5700rpm 320Nm 3300rpm

              540i 286hp 5400rpm 440Nm 3600rpm

              M5 400hp 6600rpm 500Nm 3800rpm

              Ei pitäis sekaantua näihin keskusteluihin, tässähän tulee pian femma kuume. Mutta mutta, tuohon alkuperäiseen kysymykseen virittämisestä, niin noita e39 540i malleja saa hinnat alkaen jo muutamalla tonnilla.

              Comment

              • mrrk
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 515
                • Satakunta.

                #22
                Ettei vaan unohtuis niin on myös m60b44 missä on vetoja ihan kunnolla

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #23
                  Originally posted by mrrk View Post
                  Ettei vaan unohtuis niin on myös m60b44 missä on vetoja ihan kunnolla

                  No karstanpoisto suoritettu, mittariin n. 250km\h rajoitinta vasten tuossa hallilta kotiin kurvaillessa. Ihan mukavasti menee
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3504
                    • Raisio

                    #24
                    Kyllähän toi kasin äänimaailma jollain muulla kuin vakioputkistolla on kivan kuuloista sinfoniaa, joten siinä mielessä ei kait kaikille väliä millä konekoolla valitsee ja valitsipa millä tahansa, tehonälkä jos yllättää ei ämmänkään tehot riitä:think
                    Ämmässä se vika kun ei saa E39 koriin tourinkina, omaan silmään tourinki vaan se parempi korimalli.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      #25
                      Originally posted by mrrk View Post
                      Ettei vaan unohtuis niin on myös m60b44 missä on vetoja ihan kunnolla
                      Onhan se ihan kiva portatuilla kansilla ja kunno nokilla.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by ike24 View Post
                        Onhan se ihan kiva portatuilla kansilla ja kunno nokilla.
                        Onko kenelläkään täällä Suomessa esittää mitään oikeaa faktaa näiden eri kansien virtauksista? M60 vs. M62 ? Kaikki sanoo, että M60:ssä on paremmat kanavat, mutta onko vertailu tuloksia? Omat M62 kannet virtas 12mm nostolla vakio venoilla +580hv. Toki kannet Alpinasta. Virtaako M60 kannet vielä enemmän?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • ike24
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 957
                          • haapavesi

                          #27
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Onko kenelläkään täällä Suomessa esittää mitään oikeaa faktaa näiden eri kansien virtauksista? M60 vs. M62 ? Kaikki sanoo, että M60:ssä on paremmat kanavat, mutta onko vertailu tuloksia? Omat M62 kannet virtas 12mm nostolla vakio venoilla +580hv. Toki kannet Alpinasta. Virtaako M60 kannet vielä enemmän?
                          Ei oo kyll itellä alkuperäsistä kansien tuloksista tiettoo. Tuskin ainakaan huomattavaa eroa.

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Onko kenelläkään täällä Suomessa esittää mitään oikeaa faktaa näiden eri kansien virtauksista? M60 vs. M62 ? Kaikki sanoo, että M60:ssä on paremmat kanavat, mutta onko vertailu tuloksia? Omat M62 kannet virtas 12mm nostolla vakio venoilla +580hv. Toki kannet Alpinasta. Virtaako M60 kannet vielä enemmän?
                            mulla on kansien virtaus lappuja hallilla vakio,r-seetillä ja porttanu.
                            pitää kaivaa kansio.
                            ajettu samana päivänä samoilla paineilla ja nostoilla pitäs olla vertailukelpoisia. monestikkin virtaus laputkun ei ole 110€ vertailukelpoisia keskenään kun aina jollakin aavistuksen verran erillainen kaava varsinkaan ku vertailaan pieniä muutoksia esim seeti muodoilla. .
                            Last edited by 2bar..ahhh; 14-09-2014, 08:08.
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎