Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JGI112
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 194
    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

    M57 Ei käynnisty

    Joo, elikkäs haippaisin tuommosen 330d:n "railipumppuvikaisena".. Hommasin sitte ehjästä autosta railipumpun ja sen vaihtamalla siltikään auto ei lähde käyntiin. Aloinkin heti epäillä että saattakohan olla edes railipumppu.

    oli käytetty kuulemma pistokkeessa ja railipaineet ei ollu kun 10bar luokkaa.

    Oon lukenu joka m57, 530d, 330d ei käynnisty topikin ym, mutta ei oo ollu apua.

    Eli -00 330d touring

    Startti pyörittää moottoria vinkeästi, mutta ei tuu savua eikä edes hörähtele, naftapumpun perseestä putken irrottamalla ei tule juuri mitään naftaa.

    Lisäksi naftaletkut oli vedetty jotenkin aivan käsittämättömällä tavalla ihan sekaisin (mm. t-haaroja, ja joku pierburgin venttiili ymym) Onko kellään mitään kuvaa tai hyvää selitystä miten nuo letkut kuuluu mennä? Ilmeisesti 2 tuloa ja 1 paluu.

    Onko kellään softaa täs e-pohjanmaan alueella, kuka näkis että onko jotain vikoja? (obd)

    Ystävällisiä neuvoja otetaan vastaan
    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
    -BMW E21 315 Safaribeige -84
    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

    Ex:
    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
    -BMW E34 525ix -92
    -BMW E34 525i M-Tech -91
    -BMW E34 520i -90
  • JGI112
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 194
    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

    #2
    Virrat päällä tosiaan kuuluu pirunmoista suhinaa, paluuputkista ilmeisesti.

    Molemmat siirtopumput toimii, naftaa ei tosiaan tuu juuri mitään kp pumpun läpi.

    Täytyykö nafran siirtopaine olla jokin tietty ennenku kp pumppu tekee max. Paineen?
    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
    -BMW E21 315 Safaribeige -84
    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

    Ex:
    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
    -BMW E34 525ix -92
    -BMW E34 525i M-Tech -91
    -BMW E34 520i -90

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Originally posted by Disasteri View Post
      Virrat päällä tosiaan kuuluu pirunmoista suhinaa, paluuputkista ilmeisesti.

      Molemmat siirtopumput toimii, naftaa ei tosiaan tuu juuri mitään kp pumpun läpi.

      Täytyykö nafran siirtopaine olla jokin tietty ennenku kp pumppu tekee max. Paineen?
      Siirtopaine normaalisti 3,7bar.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Ei tosiaan käynnisty jos railpaineet ei pääse nousemaan tarpeeksi. Syitä voi olla esim. alhainen siirtopaine(viallinen tankin pumppu tai siirtopumppu), vuotava suutin(tai suuttimet), railpainesäätimen karan o-renkaat rikki, epäkunnossa oleva railpumppu, polttoainesuodatin tukossa... varmaan muitakin syitä on, mut noi ny ekana tuli mieleen.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • JGI112
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 194
          • Se oikia HÄRMÄ (62300)

          #5
          Juu tulin siihen tulokseen että olisko pa-paineen anturi ottanut itteensä.. Ainaki siirtopaineet on melko kovat.. Suutimien paluupuolelta ei tuu naftaa startatessa, eli ohivuotoa ei olisi?

          Käsittääkseni cr ei edes anna moottorin yrittää käynnistyä, jos esipainetta ei ole riittävästi? Mutta samaten jos pa-paine anturi on hajalla eikä anna täten oikeita ohmeja "käynnistyslupaa" varten vaikka painetta olisikin tarpeeksi ja näinollen kiertaa takaisin paluupuolelle.. naftaletkujen järjestyksen löysin myös internetin ihmeellisestä maailmasta, kunhan vain jaksoin googletella..

          Huomenna tulee uusi anturi joka oli melko suolaisen hintainen tuollaiseksi pieneksi mötikäksi. Sitten näkee lisää.
          -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
          -BMW E34 535tic Brillantrot -89
          -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
          -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
          -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
          -BMW E21 315 Safaribeige -84
          -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

          Ex:
          -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
          -BMW E34 525ix -92
          -BMW E34 525i M-Tech -91
          -BMW E34 520i -90

          Comment

          • JGI112
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 194
            • Se oikia HÄRMÄ (62300)

            #6
            Nyt olis pa-puolelta vaihdettu kaikki osat ( paitsi suuttimet) eikä auto lupaakkaan. Hehkun/dde:n valo palaa eikä sammu ollenkaan, aikasemmin tuota ei oo ollut että onkohan joku hehku palanut tuossa raiskaamisessa.

            Mitenkäs ne suuttimien ohivuodot nyt sitten näkee? Paluuletkusta ei naftaa tuu ollenkaan kun yrittää käynnistää :think
            -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
            -BMW E34 535tic Brillantrot -89
            -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
            -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
            -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
            -BMW E21 315 Safaribeige -84
            -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

            Ex:
            -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
            -BMW E34 525ix -92
            -BMW E34 525i M-Tech -91
            -BMW E34 520i -90

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Niin onkos tätä nyt logitettu et nouseeko se railpaine?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                #8
                Originally posted by Disasteri View Post
                Lisäksi naftaletkut oli vedetty jotenkin aivan käsittämättömällä tavalla ihan sekaisin (mm. t-haaroja, ja joku pierburgin venttiili ymym)
                Meillä on tds,tuollalailla ryöstetty webastolle polttoaineensaanti. Vai olitko jo purkanu pois ne...
                Sotkamo Connection

                Comment

                • JGI112
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 194
                  • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                  #9
                  On logitettu ennen mulle tuloa, railipainetta ei ollu nostanu juuri lainkaan, oli kuulemma tutkittu pumppuviaksi. Oon vaihtanu sen jälkeen cr-pumpun, suodattimen, suodattimenjalan paineanturin, ja korkeapainesiirtopumpun. Tankki on melkein täynnä naftaa ja suuttimilta ei naftaa tuu, mutta miksi paluupuolelle tulee silti painetta? Eli siitä pitkästä letkusta minkä nyppää suuttimilta pois mikä pitäs mennä pa paluuseen nii sinne tulee pieni paine ja nafta lentää kaaressa olisko tuo paine ja paluupuolen välinen venttiili asennettu väärinpäin vai hajalla?
                  -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                  -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                  -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                  -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                  -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                  -BMW E21 315 Safaribeige -84
                  -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                  Ex:
                  -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                  -BMW E34 525ix -92
                  -BMW E34 525i M-Tech -91
                  -BMW E34 520i -90

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Lienee paskana, koska ilman sitä venttiiliä mikälie on tilanne juuri tuollainen kun kuvailit. Selvittelin juuri näet naftavuotoa yhdestä, ja ajattelin vähän yksinkertaistaa systeemiä siinä venassa on kirjoitettu kumminpäin kuuluu.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • JGI112
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 194
                      • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                      #11
                      Ja se venttiili pystyy tuon käyntiinlähtemättömyyden tehdä? Kuuluiskos tuon näkyä sitten inpalla esim siirtopaineissa?
                      -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                      -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                      -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                      -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                      -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                      -BMW E21 315 Safaribeige -84
                      -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                      Ex:
                      -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                      -BMW E34 525ix -92
                      -BMW E34 525i M-Tech -91
                      -BMW E34 520i -90

                      Comment

                      • JGI112
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 194
                        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                        #12
                        Laittakaahan nyt kuvia konehuoneistanne! Miten nuo letkut pitää oikein mennä?! Ne on täälä mä uskon päin vittua.. realoem kaavioilla ei tee mitään.. tai en ainakaan saa selvää. Mihin väliin tuo paineentasausventtiili tulee ym.
                        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                        -BMW E21 315 Safaribeige -84
                        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                        Ex:
                        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                        -BMW E34 525ix -92
                        -BMW E34 525i M-Tech -91
                        -BMW E34 520i -90

                        Comment

                        • JGI112
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 194
                          • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                          #13
                          M57 ei käy vieläkää... :'D

                          Vaihdettua:
                          Raakamoottori
                          Cr-pumppu
                          Kampuran asentoanturi
                          PA-Paineen tunnistin suodatinjalalla
                          Railpaineanturi
                          Siirtopumppu
                          moottorinohjauksen sulakkeet (just in case)

                          (Eikä todellakaan tässä järjestyksessä)

                          Suuttimet testattu kotikonstein (pitää paineet)

                          Todettua:

                          Ajonesto EI ole päällä

                          Siirtopaine 4.0-4.2bar virrat päällä

                          magneettiventtiilille menee 9v (liika vähän??) Mun mielestä oletusarvo 11-14v

                          railille ei tuu pumpunjälkeen tavaraa ollenkaan. (Railpaine ei nouse -> ei käynnisty)


                          Nyt kysyisinkin että saiskos tuon ohjainyksikön tarkastutettua jossain, ja jos päätän etsiä käytetyn boksin niin mitä kaikkea tarvin (ilmeisesti ainaki ews boksin ja avaimien sirut?)

                          Saapi nähä tulooko tästä autoa? :think
                          -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                          -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                          -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                          -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                          -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                          -BMW E21 315 Safaribeige -84
                          -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                          Ex:
                          -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                          -BMW E34 525ix -92
                          -BMW E34 525i M-Tech -91
                          -BMW E34 520i -90

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Railpainedsäädintä roplattu?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • JGI112
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 194
                              • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                              #15
                              Jo se nyt on se motikka pumpun persees nii on sen verta että käytetty irti ja tutkailtu o-renkaat..
                              -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                              -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                              -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                              -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                              -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                              -BMW E21 315 Safaribeige -84
                              -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                              Ex:
                              -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                              -BMW E34 525ix -92
                              -BMW E34 525i M-Tech -91
                              -BMW E34 520i -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎