Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 typ 210 lukon kiristäminen ja huolto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.S
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 396
    • Kouvola

    E36 M3 typ 210 lukon kiristäminen ja huolto.

    Eli pystyykö tätä tekemään peruskätevä jamppa itse? Uudet briteistä tilatut kitkalevyt ja schmiedmannin stefat ovat minulla jo hyllyssä.

    Perässä ei ole muuta vikaa kuin luistava lukko (250tkm ajettu) ja vuotavat stefat. Öljyt vaihdettu joka kevät minun aikana eli viimeiset 3v, mutta ei tunnu enää uusilla niillä pitävän.

    Tästä E36 M3 Evon typ 210 kiristämisestäkään ei löydy lontooksi oikein mitään netistä, mutta kaiketi samat jipot pätevät kuin E46 M3 perässä ja E36 m3 pikkuperässä? Eli vanhat kitkalevyt ulos, tilalle uudet ja halutessaan voi ottaa nuo esijännitysjouset pois ja laittaa yhden lisäparin kitkalevyjä lisäämään lukitus % ja kestoikää.

    Pystynkö tämän jälkeen kokoamaan tuon perän vain laittamalla lukkoyksikön paikalleen samalla tapaa, ilman sitä että murikka ulisee jatkossa? Pinionin stefa ainut mikä tarvitsee vaihtoa ja tämän vaihto pitäisi onnistua merkkaamalla purkaessa kardaanin puolen mutteriin nykyinen kiristyskohta.

    Suosiolla murikka vaan Särkikoskelle ja massit tiskiin?
    E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

    #2
    Originally posted by A.S View Post
    Eli pystyykö tätä tekemään peruskätevä jamppa itse? Uudet briteistä tilatut kitkalevyt ja schmiedmannin stefat ovat minulla jo hyllyssä.

    Perässä ei ole muuta vikaa kuin luistava lukko (250tkm ajettu) ja vuotavat stefat. Öljyt vaihdettu joka kevät minun aikana eli viimeiset 3v, mutta ei tunnu enää uusilla niillä pitävän.

    Tästä E36 M3 Evon typ 210 kiristämisestäkään ei löydy lontooksi oikein mitään netistä, mutta kaiketi samat jipot pätevät kuin E46 M3 perässä ja E36 m3 pikkuperässä? Eli vanhat kitkalevyt ulos, tilalle uudet ja halutessaan voi ottaa nuo esijännitysjouset pois ja laittaa yhden lisäparin kitkalevyjä lisäämään lukitus % ja kestoikää.

    Pystynkö tämän jälkeen kokoamaan tuon perän vain laittamalla lukkoyksikön paikalleen samalla tapaa, ilman sitä että murikka ulisee jatkossa? Pinionin stefa ainut mikä tarvitsee vaihtoa ja tämän vaihto pitäisi onnistua merkkaamalla purkaessa kardaanin puolen mutteriin nykyinen kiristyskohta.

    Suosiolla murikka vaan Särkikoskelle ja massit tiskiin?
    Jos ei sisuskalut vaihdu (laakerit, rattaat jne.) ja merkkaa laakerit ja shimmit hyvin niin ainoa mahis mokata homma on mun mielestä krympin kanssa. Eli menee kyllä ihan helposti DIY hommana.
    Toisaalta Särkikoski tekee tuon homman todella edullisesti, niin ei sekään huono vaihtoehto ole.
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • A.S
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 396
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Balle View Post
      Toisaalta Särkikoski tekee tuon homman todella edullisesti, niin ei sekään huono vaihtoehto ole.
      Soitin Särkikoskelle ja työn kustannusarvio oli 2 huntin luokkaa lisätilan koneistuksineen, mikä noin 1/3 siitä mitä nämä suomen muut "perägurut" pyysivät vastaavasta työstä.

      Ei pahemmin kannata alkaa omia käsiään paskaamaan noin edulliseen hintaan ja arpomaan mitään muita perän huollatuspaikkoja.
      E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

      Comment

      • Balle
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #4
        Originally posted by A.S View Post
        Soitin Särkikoskelle ja työn kustannusarvio oli 2 huntin luokkaa lisätilan koneistuksineen, mikä noin 1/3 siitä mitä nämä suomen muut "perägurut" pyysivät vastaavasta työstä.

        Ei pahemmin kannata alkaa omia käsiään paskaamaan noin edulliseen hintaan ja arpomaan mitään muita perän huollatuspaikkoja.
        Mitä minä sanoin!
        Possuja ja Bemareita

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎