Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50:n imusarja M52:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huru-ukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 4052
    • Inkoo/Portimao

    M50:n imusarja M52:seen?

    Onko joku kokeillut vaihtaa supistetun M52:n imusarjan avarampaan M50:n imusarjaan - rohkeimmat lupaavat 30 hv lisää,mutta ralistisemmatkin kokemukset
    sakuilla n. 15 hv?
    Puuhasta löytyy täydelliset ohjeetkin kuvineen erään myynnissä olevan M50:n imusarjan yhteydessä...



    huru vain kyseleepi...
    Last edited by huru-ukko; 23-02-2005, 17:56.
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    #2
    Mitä olen mittauksia nähnyt ennen/jälkeen niin pääsääntöisesti tehonnousu on ollut luokkaa 15hv, mutta ilmeisen kannattava modi silti.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      ja halvempi luulisi olevan vaihtaa tuo M50 imusarja, sillä taitaa tuo shcrickin imusatsi maksaa reippaasti enemmän

      se olis toinen hyvä vaihtoehto
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Jossain näin muuten virtauspenkki tulokset noille kolmelle imusarjalle (m50, m52 ja schrick).

        M50 virtas reilusti eniten.. taisi olla numeroarvona jotain 284 mitäyksikköä nyt onkin.

        M52 imusarja virtasi ~210.

        Schrick virtasi ~250.

        Schrickissä oli hyvänä puolena erittäin tasainen virtaus kaikissa putkissa. Muuten aika sudeksi haukku koko imusarjan. Mm. pinnan laatu putkien sisällä oli jotain aivan hirveetä.

        Yhteenvetona taisi olla, että ehdottomasti m50 imusarja mikäli jonku vaihtaa.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          nyt kun tuota 2,8 on päässy testaileen niin aika hengetön on yläkierroksilla, vois sopia hyvin tomaattilootan kanssa ja tuohon 5 sataseen sopii alavääntö. kyllä ehdottomasti menee mullakin imusarja heti vaihtoon jos 328 tulee kesäksi.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #6
            Originally posted by Maza
            Jossain näin muuten virtauspenkki tulokset noille kolmelle imusarjalle (m50, m52 ja schrick).

            M50 virtas reilusti eniten.. taisi olla numeroarvona jotain 284 mitäyksikköä nyt onkin.

            M52 imusarja virtasi ~210.

            Schrick virtasi ~250.

            Schrickissä oli hyvänä puolena erittäin tasainen virtaus kaikissa putkissa. Muuten aika sudeksi haukku koko imusarjan. Mm. pinnan laatu putkien sisällä oli jotain aivan hirveetä.

            Yhteenvetona taisi olla, että ehdottomasti m50 imusarja mikäli jonku vaihtaa.
            tosta schrickin imusarjan pinnanlaadusta oon kuullut juuri juttua, että laatu ei ole kovin hyvä, joutus viemään ton varmasti käsiteltäväks

            joten näin äkkiseltään tuo M50 imusatsi olis varmaan todella hyvä vaihtoehto ja kohtuu edullinen vrt schrick
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              M50

              Kun 328:iin lyödään M50 imusarja ja saadaan mahdollisesti parempi huipputeho niin silloin vastaavasti menetetään alhaalta ja keskeltä tehoa ja vääntöä. Tuo 2.8 on kuuluissa/kehuttu juuri tuon ala/keskikierros rekisterin vuoksi. Kyllä se shrick on varmaan parempi vaihtoehto, koska se on tehty juuri sitä tiettyä konetta varten. Säilyy ominaisuudet tasaisempina.

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                DBilas läppärungot vaan tilalle jos reilun 2000-2500 pystyy sijoittaan, mut on sit oikeasti tuntuva lisäys, pakettiin kuuluu yleensä DBilas lastukin. olikohan se nyt sit prostreet joka lupas että 328:sta saa 250hp kun vaihtaa nuo dbilaksen prujut tilalle. en muista tarkkaan mutta se on varmaa että noi olis kannattava sijoitus jos tosiaan rahaa löytyy mut eipä tuo m50 koneen imusarjan vaihtaminenkaan turhaa luulis olevan, saa myös muista virityksistä enemmän irti
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • mr.b
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 169
                  • pietarsaari

                  #9
                  jos läppärunkoja tahtoo niin unik racing ruotsissa tekee tilauksesta melkein minkälaista tahansa. ainakin M10 olisi maksanut jotain 9000 sek + alv. http://www.unikracing.com/index.html
                  BMW 320iA Touring -95
                  Porsche 944 -86
                  Buell xb9r -03
                  Marin san rafael ~89
                  Jalat -70

                  Comment

                  • Jopi
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 374
                    • Oulu

                    #10
                    Kaverin puolesta kyselin että mitenkäs se sitten tuon 323:sen kohalla on? Eli olisiko sen kohdalla syytä toivoa lisätehoja vaihtamalla M50 imusarja.vm.
                    muistaakseni 95 tai 96.
                    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                    e39 M5

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by LASSI-S
                      DBilas läppärungot vaan tilalle jos reilun 2000-2500 pystyy sijoittaan, mut on sit oikeasti tuntuva lisäys, pakettiin kuuluu yleensä DBilas lastukin. olikohan se nyt sit prostreet joka lupas että 328:sta saa 250hp kun vaihtaa nuo dbilaksen prujut tilalle. en muista tarkkaan mutta se on varmaa että noi olis kannattava sijoitus jos tosiaan rahaa löytyy mut eipä tuo m50 koneen imusarjan vaihtaminenkaan turhaa luulis olevan, saa myös muista virityksistä enemmän irti
                      nuo DBilaksen rojut on kyllä ihan asia tavaraa...AInut on vaan hinta, mutta hyvä maksaa

                      kyllä tuo on hyvä sijoitus jos 328sta saadaan sellasaet 250pollee jo...Tuntee jo perselläkin ton lisäyksen
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • huru-ukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 4052
                        • Inkoo/Portimao

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S
                        DBilas läppärungot vaan tilalle jos reilun 2000-2500 pystyy sijoittaan, mut on sit oikeasti tuntuva lisäys, pakettiin kuuluu yleensä DBilas lastukin. olikohan se nyt sit prostreet joka lupas että 328:sta saa 250hp kun vaihtaa nuo dbilaksen prujut tilalle. en muista tarkkaan mutta se on varmaa että noi olis kannattava sijoitus jos tosiaan rahaa löytyy mut eipä tuo m50 koneen imusarjan vaihtaminenkaan turhaa luulis olevan, saa myös muista virityksistä enemmän irti
                        Joo -tarkka hinta noille löytyy www.dbilas.de osoitteesta ja on M50-koneeseen lastuineen 2.369,43 egee...
                        Ja yx välikysymys: istuisko M5:n läppis tällaiseen epeliin - niitä on aina tarjolla..
                        ..esim tällainen:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...956057427&rd=1
                        huru
                        Last edited by huru-ukko; 24-02-2005, 13:20.

                        Comment

                        • kaba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1209
                          • Helsinki

                          #13
                          Aina ku tää aihe nousee esille, ni rupee kiinnostaa..paljonkohan noi m50 imusarjat maksaa? uutena, käytettynä?
                          -kaba-,
                          BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                          Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                          Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                          Ex F10 M550d takaniskatuilla
                          730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                          ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                          ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                          ex. mb 230 coupe, -91
                          ex. Ford Granada 2.0 -84
                          "Tio små moppepojkar"
                          "Pruritum ani"
                          "Helsinki City Boys"

                          Comment

                          • huru-ukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 4052
                            • Inkoo/Portimao

                            #14
                            Originally posted by kaba
                            Aina ku tää aihe nousee esille, ni rupee kiinnostaa..paljonkohan noi m50 imusarjat maksaa? uutena, käytettynä?
                            ...tossa vähän "hintahaarukkaa":



                            ja jos hinta hirvittää,voi tätäkin yrittää:



                            hur-hur-ukko

                            Comment

                            • kaba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1209
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by huru-ukko
                              ...tossa vähän "hintahaarukkaa":
                              hur-hur-ukko
                              Perhana ku piti jättää saksa kesken lukiossa...no onhan aina babelfishi ...asiaan, eli toi hinta mikä ylhäällä näkyy (10,50 e) on vissiin tämänhetkinen huutohinta? Mihinköhän se mahtais nousta tommoses palikas, ku ei oo harmainta aavistusta noiden hinnasta.

                              Ja vielä jos löytyy jotain kivoja dynokäppyröitä nimenomaan M50 imusarjasta, ni niitä mielellään katselis.

                              Vaikee homma toi vaihto?
                              -kaba-,
                              BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                              Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                              Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                              Ex F10 M550d takaniskatuilla
                              730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                              ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                              ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                              ex. mb 230 coupe, -91
                              ex. Ford Granada 2.0 -84
                              "Tio små moppepojkar"
                              "Pruritum ani"
                              "Helsinki City Boys"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎