Soitto / sähköposti AKEn tekniseen neuvontaan selvittää varmaan asiat paremmin ja nopeammin kuin parikymmentä innostunutta harrastajaa, joilla on jokaisella oma arvaus asiasta.
Heitetään nyt sitten kuitenkin oma veikkaus aiheesta.. Alpinoita sunmuita ei ainakaan varmasti voi käyttää vertailuautona, enkä usko että takaveto- ja nelivetomallejakaan rinnastetaan toisiinsa. Eli vertailuautona on 325iX, eikä 320iS. Toisaalta 380 hevosvoimasta on niin pitkä matka tuonne 200 pintaan, että taitaa olla aika sama onko maksimitehoina 204 vai 236, melkolailla nolla-ahdoilla se pitää kuitenkin penkittää jos kilpiin saakka haluaa..
Mahdollinen vähäpäästöisyys voi vielä muodostua ongelmaksi, mutta voi olla että AKEn saisi taivuteltua uskomaan että päästöt eivät ainakaan kasva jos ahtoja väännetään alaspäin. Tästä oli muistaakseni jossain yhteydessä juttua (täällä tai ffp:llä), joku oli tuota kysynytkin ja saanut myöntävän vastauksen, mutta taas toisaalta tuon remmiahdetun 328:n tapauksessa se ei olisi kelvannut?
Heitetään nyt sitten kuitenkin oma veikkaus aiheesta.. Alpinoita sunmuita ei ainakaan varmasti voi käyttää vertailuautona, enkä usko että takaveto- ja nelivetomallejakaan rinnastetaan toisiinsa. Eli vertailuautona on 325iX, eikä 320iS. Toisaalta 380 hevosvoimasta on niin pitkä matka tuonne 200 pintaan, että taitaa olla aika sama onko maksimitehoina 204 vai 236, melkolailla nolla-ahdoilla se pitää kuitenkin penkittää jos kilpiin saakka haluaa..
Mahdollinen vähäpäästöisyys voi vielä muodostua ongelmaksi, mutta voi olla että AKEn saisi taivuteltua uskomaan että päästöt eivät ainakaan kasva jos ahtoja väännetään alaspäin. Tästä oli muistaakseni jossain yhteydessä juttua (täällä tai ffp:llä), joku oli tuota kysynytkin ja saanut myöntävän vastauksen, mutta taas toisaalta tuon remmiahdetun 328:n tapauksessa se ei olisi kelvannut?
Comment