Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D -02 ei käynnisty, sammui ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    #16
    Tämänkertainen vika on jatkoa tähän:



    Tein ylivuototestin suuttimille ja lopputuloksena virrat päällä 5-6s 4. suuttimen mittaletkusta tulee polttoainetta reilusti, muista ei tippaakaan. Ilmeisesti suuttimen sisältä joku tiiviste pettänyt ja päästää polttoaineen suoraan paluulinjaan. "Uusi" kunnostettu suutin tilattu, toivottavasti kestäisi pidempään kun tämä entinen.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #17
      Selviskö tämä keissi? Itellä vähän vastaava työn alla ja railipaine ei inahdakkaan nollasta eikä pyörintänopeus yms liiku mihinkään suuntaan. Ainut mitkä arvot livedatalla muuttuu on pre supply pressure, capasitor voltages ja kaasupolkimen asento.
      Vikakoodeja ei tule mistään.
      Auto oli sammunu lennosta ja sen jälkeen ei oo käyntiin luvannukkaan. Kampuran tunnistin vaihettu ja eri ecua testattu. Ecujen vaihosta luonnollisesti oli ews synkka hukkunu, mutta seki on synkattu takasin.
      Suuttimet pittää testailla seuraavaksi.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Originally posted by Kissvesala View Post
        Selviskö tämä keissi? Itellä vähän vastaava työn alla ja railipaine ei inahdakkaan nollasta eikä pyörintänopeus yms liiku mihinkään suuntaan. Ainut mitkä arvot livedatalla muuttuu on pre supply pressure, capasitor voltages ja kaasupolkimen asento.
        Vikakoodeja ei tule mistään.
        Auto oli sammunu lennosta ja sen jälkeen ei oo käyntiin luvannukkaan. Kampuran tunnistin vaihettu ja eri ecua testattu. Ecujen vaihosta luonnollisesti oli ews synkka hukkunu, mutta seki on synkattu takasin.
        Suuttimet pittää testailla seuraavaksi.
        Automaatti?
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #19
          Originally posted by suppari View Post
          Automaatti?
          Jep sehän se.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Pexi_87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 86
            • Kangasala

            #20
            Tässä oli syynä loppujen lopuksi tuo aikaisemmin vaihdettu 4. pytyn suutin joka oli nyt hajonnut siten että päästi kaiken paineen ja polttoaineen suoraan takaisin paluulinjaan. Tämän takia railpaine ei noussut eikä auto käynnistynyt.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Jep sehän se.
              Kuullostaa tyhmältä, mutta nyppää öljyntaso anturista johto irti.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Kuullostaa tyhmältä, mutta nyppää öljyntaso anturista johto irti.
                Testaan heti ku meen tutkimaan. Tapanina oli meininki.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #23
                  Eipä vaikuttanu oikeastaan milläänlailla tuo supparin ehottama piuhan irrotus. Ilman railipaine anturia pitkällä startilla vikakoodi kolmos pytyn suuttimesta. (ja tietysti paineanturista) Ei mitään muuta. Ohivuotoja ei oikeastaan juurikaan ole. Sen sijaan paluu puolen letkussa ihan uskomaton paine. Tulpattuna lenteli nipat kuuseen ja löpöä ruikki pitkin tallia. Pikkusen lupaili pilotilla jo tulille, mutta ei merkittävää yrittämistä. Kauhea metallinen kolahus joka pyörähykselle railipumpun luota kuuluu joten kyllähän tuo vähä sinne suuntaan viittais. Johtosarjatkin toki meleko koppurat ja halki sieltä täältä.
                  Jonku sortin anturi on kuulemma raili pumppuun entisen omistajan mukaan vaihettu ku oli sennosta sammunu joskus kesällä. Täyskaasu kiihytyksessä tämä on siis uupunut eikä sen jälkeen oo enää käyntiin lähteny.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Sen sijaan paluu puolen letkussa ihan uskomaton paine. Tulpattuna lenteli nipat kuuseen ja löpöä ruikki pitkin tallia.
                    Eli railipaine vuotaa paluuletkuun??

                    Originally posted by Pexi_87 View Post
                    Tässä oli syynä loppujen lopuksi tuo aikaisemmin vaihdettu 4. pytyn suutin joka oli nyt hajonnut siten että päästi kaiken paineen ja polttoaineen suoraan takaisin paluulinjaan. Tämän takia railpaine ei noussut eikä auto käynnistynyt.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by böntti View Post
                      Eli railipaine vuotaa paluuletkuun??
                      =suuttimet ei nyt jostain syystä aukea lainkaan.
                      Entäs se näissä herkemmin vikaantuva nokan anturi? Tämä ei kyllä autoa sammuta lennosta. Onko varmistettu ettei ole ole läppää nielaissut? Jakoketju poikki?
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by suppari View Post
                        =suuttimet ei nyt jostain syystä aukea lainkaan.
                        Entäs se näissä herkemmin vikaantuva nokan anturi? Tämä ei kyllä autoa sammuta lennosta. Onko varmistettu ettei ole ole läppää nielaissut? Jakoketju poikki?
                        En tunne suuttimen tarkkaa rakennetta mutta onko siellä normaalisti niin iso paluureikä että (suutin kiinni) railipaine ei nouse käytännössä ollenkaan? Eikö se tarkottais että railipaine ei nousis sitten muutenkaan?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by böntti View Post
                          En tunne suuttimen tarkkaa rakennetta mutta onko siellä normaalisti niin iso paluureikä että (suutin kiinni) railipaine ei nouse käytännössä ollenkaan? Eikö se tarkottais että railipaine ei nousis sitten muutenkaan?
                          Jotain mätää saattaa olla siinä railpaineen mittauksessa, jos ei meinaan kierroslukujakaan näy livedatalla.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #28
                            Originally posted by suppari View Post
                            Jotain mätää saattaa olla siinä railpaineen mittauksessa, jos ei meinaan kierroslukujakaan näy livedatalla.
                            Kyllä sieltä nyt Kierroslukutieto saatiin ku saatiin tarpeeksi nopiaa tänään pyörimään startilla. Sen sijaan railipaine ei livedatassa inahdakkaan, mutta ilman rail anturia ku starttaa niin että suuttimen vika tulee esille siinö näkyy rail paine vikakoodin ilmetessä lähes 400baria. Ketju tuskin poikki on sentään ku pilotilla yritteli taas käydä ja paluulinjan paine on siis siellä mihin se polttoaine menee. Suuttimien päästä ei tule tippaakaan ainetta vaikka linjat on irti. Railitukissa on kuitenkin jonkulainen paine ku käytettiin yhtä putkea irti. Sen yhen suuttimen jo hommasin, en vaan jaksa uskoa että siinä on niin isoa vikaa ettei lähe käyntiin ku ei se kuse startatessa läpi. Epäilykset mun mielestä nyt liipoo sitä Korkeapainepumppua...
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Niin, olikos sitä railpainesäädintä vielä ihmetelty?
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Niin, olikos sitä railpainesäädintä vielä ihmetelty?
                                Ei ole vielä. Anturia pelkästään.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎