Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohivuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Ohivuoto

    Virittelin muoviruiskut kiinni suuttimiin ja käytin konetta 2minuuttia ja tulos on alla
    1=22ml
    2=22ml
    3=22ml
    4=24ml
    5=20ml
    6=23ml
    Mitä äijät sanoo noista,ja kun korjausarvo sillä 4 sylinterillä on lämpimänä 0,5-1,5 niin tarviiko jotain tehdä, sen lisäksi että puhdistuslitkut on tankissa?
    Mitä tapahtuu jos näillä arvoilla olevaa vuotoa ei laiteta kuriin?
    Miten tollanen vuoto korjataan?
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    #2
    Erittäin mielenkiintoista,en enää tiedä kuka puhuu faktaa ja kuka fiktiota,kun diesel-ammattilainen oli sitä mieltä että ei ole mitään syytä tehdä ton ohivuodon takia mitään!!!
    Täällä on lähes kaikki sitä mieltä että pitää heti korjata tai ostaa uudet/kunnostetut.
    Ohivuoto on noin 10 % sallitun yli.
    Minä en kehtaa sanoa sille ammattilaiselle että puhuu paskaa,enkä kehtaa teillekään täällä,kun en tiedä teidän diesel osaamista,mutta outoa on,, tosi outoa.
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Toimiiko moottori moitteetta? Mikä moottori kyseessä?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kun sinulla se auto ei käy tasaisesti niin ei kai silloin kaikki voi olla kunnossa sanoi "ammattilainen" mitä vaan.

        Ammattilainen on lainausmerkeissä, koska omakohtaista kokemusta löytyy useammasta diesel "ammattilaisesta", jotka puhuvat ihan täyttä paskaa. Mainitaan nyt esimerkiksi parin vuoden takaa serkun auto (diesel vuosituhannen vaihteesta). Ei vedä kunnolla, jos kaasun polkaiseen pohjaan. Tunnettu paikallinen diesel paja sanoi vian olevan MAF:ssa. Olivat kuulemma ihan vikakooditkin katsoneet. Muuten ihan hyvä, mutta vika johtuu yliahdon aiheuttamasta linkutus-moodista (tämä luki nyt ihan selvästi vikakoodeissa).. Sama auto, mutta nyt ei käynnisty -> toisen pajan mukaan syöttöpumppu paskana. Vaihtavat toisen tehdaskorjatun tilalle eipä vika muutu mihinkään. Itse katson autoa ja totean, että pumpulle menevissä putkissa kulkee ilmakuplia. Pajan mielestä ei ole mitään merkitystä. Ihan hyvä, mutta se ilma puristuu kasaan estäen riittävän paineen muodostamisen -> auto ei käynnisty. Ongelma korjautuu korjaamalla polttoainepuolen vuodot.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          Originally posted by Supra^ View Post
          Toimiiko moottori moitteetta? Mikä moottori kyseessä?
          M57N ja toimii niin kunnolla kun se on toiminu 30000 kilsaa jonka olen ajanu.
          Minä en huomaa mitään vikaa siina moottorissa.
          Toi vikakoodi epätasasesta käynnistä on tullu 2 kertaa,eli ei tule joka kerta, vaikka luen vikakoodin joka päivä.
          Kai
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Kun sinulla se auto ei käy tasaisesti niin ei kai silloin kaikki voi olla kunnossa sanoi "ammattilainen" mitä vaan.

            Ammattilainen on lainausmerkeissä, koska omakohtaista kokemusta löytyy useammasta diesel "ammattilaisesta", jotka puhuvat ihan täyttä paskaa. Mainitaan nyt esimerkiksi parin vuoden takaa serkun auto (diesel vuosituhannen vaihteesta). Ei vedä kunnolla, jos kaasun polkaiseen pohjaan. Tunnettu paikallinen diesel paja sanoi vian olevan MAF:ssa. Olivat kuulemma ihan vikakooditkin katsoneet. Muuten ihan hyvä, mutta vika johtuu yliahdon aiheuttamasta linkutus-moodista (tämä luki nyt ihan selvästi vikakoodeissa).. Sama auto, mutta nyt ei käynnisty -> toisen pajan mukaan syöttöpumppu paskana. Vaihtavat toisen tehdaskorjatun tilalle eipä vika muutu mihinkään. Itse katson autoa ja totean, että pumpulle menevissä putkissa kulkee ilmakuplia. Pajan mielestä ei ole mitään merkitystä. Ihan hyvä, mutta se ilma puristuu kasaan estäen riittävän paineen muodostamisen -> auto ei käynnisty. Ongelma korjautuu korjaamalla polttoainepuolen vuodot.
            Hyviä kommentteja,en minäkään aina luota korjaamoihin,tän auton kanssa on saanu oppia,miten ne rahastaa.
            Miten noita ohivuotoja voisi alkaa poistamaan?
            Kai
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by KOS56OLAVI View Post
              Hyviä kommentteja,en minäkään aina luota korjaamoihin,tän auton kanssa on saanu oppia,miten ne rahastaa.
              Miten noita ohivuotoja voisi alkaa poistamaan?
              Kai
              No helpoin on yrittää jollain tankkiin kaadettavalla puhdistuaineella saada ohivuodot alle raja-arvon (20ml). Ellei onnistu niin eipä siinä sitten paljon muu auta kun suuttumien huolto tai uusien hankkiminen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • KOS56OLAVI
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 316
                • Salo

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No helpoin on yrittää jollain tankkiin kaadettavalla puhdistuaineella saada ohivuodot alle raja-arvon (20ml). Ellei onnistu niin eipä siinä sitten paljon muu auta kun suuttumien huolto tai uusien hankkiminen.
                Mulla on se RL litku tankissa,mutta tärkein tieto olisi tässä kohtaa,kuinka paljon on armonaikaa ennenkuin kone lopettaa käynnistymisen??
                Millä ohivuotoarvoilla toi mun ei enää käynnisty??
                -OHIVUODOT>> 22,22, 22, 24, 20, 23
                Kai
                -E46 330 D Touring
                -INPA, NCS EXPERT

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                  Mulla on se RL litku tankissa,mutta tärkein tieto olisi tässä kohtaa,kuinka paljon on armonaikaa ennenkuin kone lopettaa käynnistymisen??
                  Millä ohivuotoarvoilla toi mun ei enää käynnisty??
                  -OHIVUODOT>> 22,22, 22, 24, 20, 23
                  Kai
                  Sitä nyt ei kukaan osaa sinulle varmasti sanoa. Voi mennä pitkäänkin, tai sitten ei. Riippuu miten ohivuoto pahenee. Jos sillä autolla pitää päivittäin ajaa niin rupeasin kyllä itse katselemaan jostain suuttimia. Eiköhän tuo ohivuodon raja-arvo ole valittu ihan hyvillä perusteilla. Ulkomailta tilatessa kun saa varautua siihen, että toimitus kestää sen 1-2vko. Sitten kun se auto ei lähde käyntiin on tuo aika pitkä aika odottaa.. Toki voi ne huoltoon lähettää, mutta silloin auto seisoo.. Pakkanen pahentaa ongelmaa ja monilla onkin sitten jättänyt käynnistymättä kovillla pakkasilla kun on riittävästi ohivuotoa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1243
                    • Pori

                    #10
                    Ei kai nyt millään lisäaineilla saa ohivuotoja tippumaan... Lisäaineilla saa ehkä karstoittunutta suuttimen kärkeä putsattua, jolloin korjausarvot voivat hyvässä lykyssä korjaantua.
                    Ohivuoto johtuu siitä, että suuttimesta vuotaa teflon -tiiviste.

                    Ohivuotoon ei auta kuin uusi suutin tai suuttimen huolto: ultraäänipesut kaikille osille, uusi teflon -rengas ja siihen kuuluva metallirengas. Myös kuula ja kuulajohde kannattaa samalla vaihtaa. Ja tietty kuparirengas suuttimen ja kannen väliin. Osat yhteen suuttimeen alle kympin.
                    Last edited by Juspa; 28-10-2014, 13:54.
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • KOS56OLAVI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 316
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Juspa View Post
                      Ei kai nyt millään lisäaineilla saa ohivuotoja tippumaan... Lisäaineilla saa ehkä karstoittunutta suuttimen kärkeä putsattua, jolloin korjausarvot voivat hyvässä lykyssä korjaantua.
                      Ohivuoto johtuu siitä, että suuttimesta vuotaa teflon -tiiviste.

                      Ohivuotoon ei auta kuin uusi suutin tai suuttimen huolto: ultraäänipesut kaikille osille, uusi teflon -rengas ja siihen kuuluva metallirengas. Myös kuula ja kuulajohde kannattaa samalla vaihtaa. Ja tietty kuparirengas suuttimen ja kannen väliin. Osat yhteen suuttimeen alle kympin.
                      Osaatko sanoa kuka tekee Salon lähialueella tollasen huoltotyön?
                      Kai
                      -E46 330 D Touring
                      -INPA, NCS EXPERT

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1243
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                        Osaatko sanoa kuka tekee Salon lähialueella tollasen huoltotyön?
                        Kai
                        En osaa. Tammerdieselistä kysyin ja se olis ollu luokkaa 250€/suutin.. Morjens!
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • KOS56OLAVI
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 316
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by Juspa View Post
                          Ei kai nyt millään lisäaineilla saa ohivuotoja tippumaan... Lisäaineilla saa ehkä karstoittunutta suuttimen kärkeä putsattua, jolloin korjausarvot voivat hyvässä lykyssä korjaantua.
                          Ohivuoto johtuu siitä, että suuttimesta vuotaa teflon -tiiviste.

                          Ohivuotoon ei auta kuin uusi suutin tai suuttimen huolto: ultraäänipesut kaikille osille, uusi teflon -rengas ja siihen kuuluva metallirengas. Myös kuula ja kuulajohde kannattaa samalla vaihtaa. Ja tietty kuparirengas suuttimen ja kannen väliin. Osat yhteen suuttimeen alle kympin.
                          Saako kaikki huoltoon tarvittavat ja vaihdettavat osat tolla hinnalla,jos saa niin kerro mistä?
                          Kai
                          -E46 330 D Touring
                          -INPA, NCS EXPERT

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #14
                            Originally posted by Juspa View Post
                            En osaa. Tammerdieselistä kysyin ja se olis ollu luokkaa 250€/suutin.. Morjens!


                            Liittyen tähän vastaukseen,kysyn että onko ton linkin suuttimen hinta toi 144,99 sisältäen pantin, vai tuleeko siihen lisää se pantti 50€ ?
                            Kai
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #15
                              Ohivuodolla ei ole mitään merkitystä,niin kauan kun raili paineet pysyy ylhäällä ja auto tärähtää nopeasti tulille. Käyntihäiriöt taas johtuu korjauksen riittämättömyydestä. Tässä tapauksessa vuoto on sylinteriin päin ja vahingollista moottorille pitemmässä juoksussa.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎