Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kultafolia lämpösuoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    On toi halpiskura (DEI) pysynyt 1.5 vuotta suht hyvin kiinni. Arkkeja ja teippiä käyttänyt.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn“t been worth racing it“s not worth having

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      #17
      Onko noi DEI Reflect-a-gold tuotteet ihan saksilla leikattavaa tavaraa? Millainen puhdistus pitäisi tehdä muovipinnoille ennen asennusta?
      Last edited by Remotion; 14-12-2014, 04:04.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15225
        • Ajamisen Iloa

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Mitä oot lämpösuojaamassa?
        Mitä kultafolio tekee mitä tavallinen lämpösuoja ei tee, sellanen alumiininen.
        Kulta heijastaa paremmin infrapunalämpöä.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Remotion View Post
          Onko noi DEI Reflect-a-gold tuotteet ihan saksilla leikattavaa tavaraa? Millainen puhdistus pitäisi tehdä muovipinnoille ennen asennusta?
          Saksilla menee ihan hienosti. Muoviin en ole laittanut mutta itse puhdistaisin bräkkleenillä tms rasvanpoistajalla.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn“t been worth racing it“s not worth having

          Comment

          • Pretoriaani
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 3842
            • Hyvinkää, Finland

            #20
            Originally posted by Remotion View Post
            Kulta heijastaa paremmin infrapunalämpöä.
            Esiintyykö moottoritilassa paljonkin infrapunalämpöä?
            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15225
              • Ajamisen Iloa

              #21
              Originally posted by Pretoriaani View Post
              Esiintyykö moottoritilassa paljonkin infrapunalämpöä?




              "On the surface of Earth, almost all thermal radiation consists of infrared in various wavelengths. Of these natural thermal radiation processes only lightning and natural fires are hot enough to produce much visible energy, and fires produce far more infrared than visible-light energy."

              "Many objects such as people, vehicle engines, and aircraft generate and retain heat, and as such, are especially visible in the infrared wavelengths of light compared to objects in the background."

              Light comparison[9]
              Name Wavelength Frequency (Hz) Photon Energy (eV)
              Gamma ray less than 0.01 nm more than 30 EHz 124 keV – 300+ GeV
              X-ray 0.01 nm – 10 nm 30 EHz – 30 PHz 124 eV – 124 keV
              Ultraviolet 10 nm – 380 nm 30 PHz – 790 THz 3.3 eV – 124 eV
              Visible 380 nm–700 nm 790 THz – 430 THz 1.7 eV – 3.3 eV
              Infrared 700 nm – 1 mm 430 THz – 300 GHz 1.24 meV – 1.7 eV
              Microwave 1 mm – 1 meter 300 GHz – 300 MHz 1.24 µeV – 1.24 meV
              Radio 1 m – 100,000 km 300 GHz – 3 Hz 12.4 feV – 1.24 meV

              Lähde:




              Au = Kulta, Al = alumiini, Ag = hopea

              Lähde:
              Last edited by Remotion; 16-12-2014, 22:45.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Kulta = Au
                Hopea = Ag
                Aprilia RSV4

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #23
                  Itse myös innoistuin aiheesta kun hokasin tarkoituksen ja sitä netin kautta hieman tutkin.Ootko Jannman tai joku muu päässy kameralla toteamaan toimivuuden.Tiedän että toimii mut mites kun paskaantuu ym?Sehän tarvis olla kai kokoajan puhdas

                  Mulla on pakosarja kääritty kääreeseen,iso alusyyläri,2x sähköflekti(puhaltava melkein kennon kokonen.Imevä vajaa puolet) ja uusi alumiinisiipipumppu niin treeneissä jossa ajettiin 2h käytännössä putkeen,n.vajaa 30 asteen ulkolämmössä alko moottorin lämmöt oleen 100++.Itse oli ajon jälkeen kohtuu piipussa kun välillä piti pitää lämmöt täysillä hytissä ja vaihdelaatikon kohdalta kardaanitunneli oli niin kuuma ettei kärsiny käsin koskea.Sanoin Belgialaisille hepuille jotka oli shortsit jalassa kyydissä että älä vaan laita jalkaa tunneliin.

                  Rallissahan ei ole ongelmaa kun ajetaan aika pitkälle maks 15 min erikoiskoetta ja sit jäähdytellään siirtymillä.Lämmöt ei nouse monesti edes yli 85. Kun kierrokset on tunnin ajan jatkuvasti 4000-7500 rpm niin lämmöt alkaa nousemaan.

                  En tiedä miten tota lämpösäteilyä voi rallikäytössä oikeen johtaa kun vehkeet saattaa olla koko ajan paskasina(ajaa vaikka ekan sadan metrin jälkeen lammikosta ja sit jatkuu pölynen taival.

                  En ole ainakaan lähemmin tarkastellessa tavannut huipputiimienkään käyttävän folioita rallissa?

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by blueorange View Post
                    Itse myös innoistuin aiheesta kun hokasin tarkoituksen ja sitä netin kautta hieman tutkin.Ootko Jannman tai joku muu päässy kameralla toteamaan toimivuuden.Tiedän että toimii mut mites kun paskaantuu ym?Sehän tarvis olla kai kokoajan puhdas

                    Mulla on pakosarja kääritty kääreeseen,iso alusyyläri,2x sähköflekti(puhaltava melkein kennon kokonen.Imevä vajaa puolet) ja uusi alumiinisiipipumppu niin treeneissä jossa ajettiin 2h käytännössä putkeen,n.vajaa 30 asteen ulkolämmössä alko moottorin lämmöt oleen 100++.Itse oli ajon jälkeen kohtuu piipussa kun välillä piti pitää lämmöt täysillä hytissä ja vaihdelaatikon kohdalta kardaanitunneli oli niin kuuma ettei kärsiny käsin koskea.Sanoin Belgialaisille hepuille jotka oli shortsit jalassa kyydissä että älä vaan laita jalkaa tunneliin.

                    Rallissahan ei ole ongelmaa kun ajetaan aika pitkälle maks 15 min erikoiskoetta ja sit jäähdytellään siirtymillä.Lämmöt ei nouse monesti edes yli 85. Kun kierrokset on tunnin ajan jatkuvasti 4000-7500 rpm niin lämmöt alkaa nousemaan.

                    En tiedä miten tota lämpösäteilyä voi rallikäytössä oikeen johtaa kun vehkeet saattaa olla koko ajan paskasina(ajaa vaikka ekan sadan metrin jälkeen lammikosta ja sit jatkuu pölynen taival.

                    En ole ainakaan lähemmin tarkastellessa tavannut huipputiimienkään käyttävän folioita rallissa?
                    Tuskin toimii rallissa. Rata-ajossa ei paskastu kun vesikelillä joka sitten jo itsessään taas jäähdyttää.
                    Toki folio pitää sitten taas puhdista. Mutta esim. e30 M3:ssa jos kaikki kuuluvat muovihilppeet on paikoillaan konehuoneessa/pohjassa, pysyy radalla vesisateellakin konehuone erittäin siistinä.

                    Rallissa voisi foliota ehkä käyttää vaikka airboxin alapinnassa/snorkkelissa ja vaikka polttoaine kiskossa. :think
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎