On toi halpiskura (DEI) pysynyt 1.5 vuotta suht hyvin kiinni. Arkkeja ja teippiä käyttänyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kultafolia lämpösuoja
Collapse
X
-
Onko noi DEI Reflect-a-gold tuotteet ihan saksilla leikattavaa tavaraa? Millainen puhdistus pitäisi tehdä muovipinnoille ennen asennusta?Last edited by Remotion; 14-12-2014, 04:04.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMitä oot lämpösuojaamassa?
Mitä kultafolio tekee mitä tavallinen lämpösuoja ei tee, sellanen alumiininen.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostOnko noi DEI Reflect-a-gold tuotteet ihan saksilla leikattavaa tavaraa? Millainen puhdistus pitäisi tehdä muovipinnoille ennen asennusta?
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostEsiintyykö moottoritilassa paljonkin infrapunalämpöä?
"On the surface of Earth, almost all thermal radiation consists of infrared in various wavelengths. Of these natural thermal radiation processes only lightning and natural fires are hot enough to produce much visible energy, and fires produce far more infrared than visible-light energy."
"Many objects such as people, vehicle engines, and aircraft generate and retain heat, and as such, are especially visible in the infrared wavelengths of light compared to objects in the background."
Light comparison[9]
Name Wavelength Frequency (Hz) Photon Energy (eV)
Gamma ray less than 0.01 nm more than 30 EHz 124 keV – 300+ GeV
X-ray 0.01 nm – 10 nm 30 EHz – 30 PHz 124 eV – 124 keV
Ultraviolet 10 nm – 380 nm 30 PHz – 790 THz 3.3 eV – 124 eV
Visible 380 nm–700 nm 790 THz – 430 THz 1.7 eV – 3.3 eV
Infrared 700 nm – 1 mm 430 THz – 300 GHz 1.24 meV – 1.7 eV
Microwave 1 mm – 1 meter 300 GHz – 300 MHz 1.24 µeV – 1.24 meV
Radio 1 m – 100,000 km 300 GHz – 3 Hz 12.4 feV – 1.24 meV
Lähde:
Au = Kulta, Al = alumiini, Ag = hopea
Lähde:
Last edited by Remotion; 16-12-2014, 22:45.
Comment
-
-
Itse myös innoistuin aiheesta kun hokasin tarkoituksen ja sitä netin kautta hieman tutkin.Ootko Jannman tai joku muu päässy kameralla toteamaan toimivuuden.Tiedän että toimii mut mites kun paskaantuu ym?Sehän tarvis olla kai kokoajan puhdas
Mulla on pakosarja kääritty kääreeseen,iso alusyyläri,2x sähköflekti(puhaltava melkein kennon kokonen.Imevä vajaa puolet) ja uusi alumiinisiipipumppu niin treeneissä jossa ajettiin 2h käytännössä putkeen,n.vajaa 30 asteen ulkolämmössä alko moottorin lämmöt oleen 100++.Itse oli ajon jälkeen kohtuu piipussa kun välillä piti pitää lämmöt täysillä hytissä ja vaihdelaatikon kohdalta kardaanitunneli oli niin kuuma ettei kärsiny käsin koskea.Sanoin Belgialaisille hepuille jotka oli shortsit jalassa kyydissä että älä vaan laita jalkaa tunneliin.
Rallissahan ei ole ongelmaa kun ajetaan aika pitkälle maks 15 min erikoiskoetta ja sit jäähdytellään siirtymillä.Lämmöt ei nouse monesti edes yli 85. Kun kierrokset on tunnin ajan jatkuvasti 4000-7500 rpm niin lämmöt alkaa nousemaan.
En tiedä miten tota lämpösäteilyä voi rallikäytössä oikeen johtaa kun vehkeet saattaa olla koko ajan paskasina(ajaa vaikka ekan sadan metrin jälkeen lammikosta ja sit jatkuu pölynen taival.
En ole ainakaan lähemmin tarkastellessa tavannut huipputiimienkään käyttävän folioita rallissa?
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View PostItse myös innoistuin aiheesta kun hokasin tarkoituksen ja sitä netin kautta hieman tutkin.Ootko Jannman tai joku muu päässy kameralla toteamaan toimivuuden.Tiedän että toimii mut mites kun paskaantuu ym?Sehän tarvis olla kai kokoajan puhdas
Mulla on pakosarja kääritty kääreeseen,iso alusyyläri,2x sähköflekti(puhaltava melkein kennon kokonen.Imevä vajaa puolet) ja uusi alumiinisiipipumppu niin treeneissä jossa ajettiin 2h käytännössä putkeen,n.vajaa 30 asteen ulkolämmössä alko moottorin lämmöt oleen 100++.Itse oli ajon jälkeen kohtuu piipussa kun välillä piti pitää lämmöt täysillä hytissä ja vaihdelaatikon kohdalta kardaanitunneli oli niin kuuma ettei kärsiny käsin koskea.Sanoin Belgialaisille hepuille jotka oli shortsit jalassa kyydissä että älä vaan laita jalkaa tunneliin.
Rallissahan ei ole ongelmaa kun ajetaan aika pitkälle maks 15 min erikoiskoetta ja sit jäähdytellään siirtymillä.Lämmöt ei nouse monesti edes yli 85. Kun kierrokset on tunnin ajan jatkuvasti 4000-7500 rpm niin lämmöt alkaa nousemaan.
En tiedä miten tota lämpösäteilyä voi rallikäytössä oikeen johtaa kun vehkeet saattaa olla koko ajan paskasina(ajaa vaikka ekan sadan metrin jälkeen lammikosta ja sit jatkuu pölynen taival.
En ole ainakaan lähemmin tarkastellessa tavannut huipputiimienkään käyttävän folioita rallissa?
Toki folio pitää sitten taas puhdista. Mutta esim. e30 M3:ssa jos kaikki kuuluvat muovihilppeet on paikoillaan konehuoneessa/pohjassa, pysyy radalla vesisateellakin konehuone erittäin siistinä.
Rallissa voisi foliota ehkä käyttää vaikka airboxin alapinnassa/snorkkelissa ja vaikka polttoaine kiskossa. :thinkAprilia RSV4
Comment
-
Comment