Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M43 Jäähdytysnesteet koneessa kansiremontin jälkeenkin! Ideoita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoSS
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 35
    • Jyväskylä

    E46 M43 Jäähdytysnesteet koneessa kansiremontin jälkeenkin! Ideoita?

    Nyt alkaa viina, ideat ja huumorintaju loppumaan.
    Eli kysäistäänpä viisaammilta voisiko tähän olla joku pelastavan vian mahdollisuus.

    1999 M43TUB19 1.9 kone. Keittänyt aikanaan.
    Kaikki ulkoiset vuotavat paikat, letkut, osat vaihdeltu. Oikeastaan kaikki jäähdytykseen liittyvä vaihdeltu.

    Noh. Puhalti puolilämpimänä valkoista, kuin paavia valitessa ja startatessa hetken kävi kolmella, koska vettä pyty(i)ssä. Lämmintä tulee, mutta tyhjäkäynnillä haalenee huomattavasti.

    Lämmöt ei nouse/heijaa, käy, vetää, kukkuu nätisti. Ja ihan kylmänä ei tule valkoista yhtään. Ei myöskään kierroksilla esim. maantieajossa. Mutta kuumana tyhjäkäynti + paikallaan kierrosten anto + pieni kaupunkiajo = ei hyvä, savua tulee.
    Jäähdytysnestettä kuluu suht railakkaasti. Ehkä joku 4dl per 150km.

    Sitten kansi irti. Kansihan näyttää ehjältä. Tasohionta, venttiilit irti, venttiilien hionta/läppäys mitäikinä. Kaksi asentajaa + koneistaja ei halkeemia näe. Täys yläpään tiivistesarja ja kone läjään...NOH, mikään ei ole muuttunut paitsi vielä ei ole ropeltanut kolmella käyntiin.

    Vettä on imupuolella nytkin jopa imusarjassa asti. Epäilivät hetken sitä laippaa jossa vesikierto, että voisiko olla halki niihin rööreihin asti, ei ollut. Sen ohitus ei muuttanut mitään.

    Kysymykset kuuluu. Voiko kannessa olla noin helvetinmoinen halkeama jossain ettei sitä käsissänsä näe? Tai no voi ja on varmaankin.
    Voisiko tämä kone jollain ihmeenkaupalla vetää imupuolelta vettä sisään muuten? Ei tuossa nyt liikaa letkuja ja osia ole mitä epäillä. Tuskin se tuosta venakopan huohotinputkestakaan vettä löytää, huhhuh.

    Maksan 20€ palkkion sille kuka keksii tuosta jonkun muun kuin kansivian !
    E30, E36, E46
  • Gustaff
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 132

    #2
    Onko lohkoa katsottu tarkemmin ollenkaan?

    Comment

    • sesku
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 90
      • Muurame

      #3
      Koeponnistettiinko kantta? Voipi olla halkeema paikassa jonne ei oikeen taho nähdä..
      E34 525iA -92

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Ei siellä imusarjassa voi vettä olla jos kyseessä on kansivika(siis vika tasossa).
        Näissäkin kuitenkin pääosin todetut "kansiviat" ovat oikeasti jotakin muuta kuin kansivikoja(muuttuvat kyllä näissä remonteissa usein oikeasti vioiksi).
        Onko mitattu pakokaasut vesijärjestelmästä?

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Onko tuolla ihan niin paljon vettä että on öljyjenkin joukossa sitä?

          Comment

          • JoSS
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 35
            • Jyväskylä

            #6
            Kaikkiin kerralla vastauksia.

            -Lohkoa ei käsittääkseni sen kummemmin ihmetelty.

            -Ja valitettavasti jäi koeponnistus tekemättä. Kansihan "näytti ehjältä". Olisi se ehdottomasti pitänyt teettää tai jopa samantien ostaa jostain ebayn ihmeellisestä maailmasta tommonen ponnistettu, hiottu, kunnostettu kansi. Olisi aika +/- 0 ollut tuon nykyisen kannen venttiilityön kanssa.

            -Tuo jäähdytysneste imusarjassahan tässä vasta jännä juttu onkin. Kun sinne imusarjan puolivälissä olevaan laippaan asti oli vihreitä roiskeita päivä remontin jälkeen, kun sitä uudestaan purettiin. Täytyy tuo pakokaasuhaistatus teettää myös.

            -Öljyt ja vedet ei ole sekaisin jos sitä tarkoitit?
            E30, E36, E46

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎