Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zf5Hp24 mitä kannattaa uusia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nepo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 92
    • oulu

    Zf5Hp24 mitä kannattaa uusia?

    Moro, tuollaseen laatikkoon ois turbiininvaihto suunnitteilla, ja mielessä käynyt että samoilla tulilla tekis vähän ennakoivaa huoltoa. Mitähän tonne laatikkoon kannattaa uusata? Onko tuohon jotain käypästä "repair kittiä" missä ois kaikki oleellinen?
    Last edited by Nepo; 14-11-2014, 19:01.
    730da, 99
    Ex 530da, 99
    530da, 01
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Siittä en tiedä mitä kandee uusia siihen laatikkoon ennakoivasti mutta sen tiedän että kun kirjoitat googleen ton laatikon tyypin ja/tai "automatic transmission parts" tai "Zf5Hp24 repair kit" niin alkaa tietoo löytymään.

    Comment

    • tuttifrutti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 247
      • Kitee

      #3
      Mikäli loota toimii muuten ja ainoa oire on turbiinin temppuilu, niin vaihtaisin vain turbiinin ja sen ensimmäisen stefan minkä saa vaihdettua lootaa purkamatta. Samoin moottorin takastefan vaihto voisi olla paikallaan jos sieltä vuotaa

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        Itsellä laatikon irroitus ens vkl. Vien koko keksinnön laatikkopajalle. Saavat käyttää sen auki ja rempata. Lähinnä siksi, että on ajettu rikkinäisellä muuntimella varmaan 20tkm. Saattaa olla vähän tavaraa ollut kierrossa, näin ainakin korjaaja mulle sanoi. Näkee sit, kun saa öljypohjan irti, että onko magneeteissa paljonkin täytettä. Hinta-arvion sanoi asettuvan 2500€ tuntumaan, sisältää tehdaskorjatun muuntimen.

        Netissä on kyllä myynnissä vaikka minkä sortin overhaul kittiä, mut jos yrittäisin itse, niin hankkisin sen osaläjän joltain laatikkopajalta. Vois olla suurempi mahdollisuus, että saa kaikki tarvittavan.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by okko View Post
          Itsellä laatikon irroitus ens vkl. Vien koko keksinnön laatikkopajalle. Saavat käyttää sen auki ja rempata. Lähinnä siksi, että on ajettu rikkinäisellä muuntimella varmaan 20tkm. Saattaa olla vähän tavaraa ollut kierrossa, näin ainakin korjaaja mulle sanoi. Näkee sit, kun saa öljypohjan irti, että onko magneeteissa paljonkin täytettä. Hinta-arvion sanoi asettuvan 2500€ tuntumaan, sisältää tehdaskorjatun muuntimen.

          Netissä on kyllä myynnissä vaikka minkä sortin overhaul kittiä, mut jos yrittäisin itse, niin hankkisin sen osaläjän joltain laatikkopajalta. Vois olla suurempi mahdollisuus, että saa kaikki tarvittavan.
          Tietysti helpoin keino viä pajalle mikä tekee työkseen noita korjauksia. Mutta pikaisella googlauksella löyty korjausoppaat, räj.kuvat ja kaikki tieto mitä rempan tekemiseen tarvii. Jos mielenkiintoa riittää perehtyä laatikon sielun elämän tutkiskeluun niin onnistuu remppa myös ens kertalaiselta. Ongelma on ennemminkin siinä että noi automaattiaski rempat vaatii aina jotain erikoistyökaluja, jos aikomus on tehdä onnistunut remppa. Ja ne työkalut tietysti maksaa mansikoita..

          Comment

          • Nepo
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 92
            • oulu

            #6
            Jep, häätyy funteerata.

            ATB-BERLIN myy korjatun laatikon sis turbiini 1600e jos antaa vanhan vaihdossa, tuohon päälle postit 2x120e. Varmaan varteenotettava vaihtoehto sekin, ja voi ajaa vanhalla laatikolla niin kauan ku se kulkee.
            730da, 99
            Ex 530da, 99
            530da, 01

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              ATB-Berlin on oiva paja, tuli Alpinan lodju käytettyä siellä tehtävänä turbiinin kera.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎