Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i:n turboluvat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lari
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 65

    #31
    Originally posted by joekopo
    heinolan katsastuskonttorin mielipide asiaan: kaikkiin autoihin tarvii anoa turbo luvat jos on semmoista asentamassa!!
    ei oo vissiin oikeen ajantasalla?
    Ei voi olla todellista :lol: .

    Tosin kaveri katsasti kulkupelinsä turbolle tuossa pari viikkoa sitten niin teho kohtaa tuli pelkkä A. Ja huomautuksia sarakkeeseen että; Autoon asennettu Garrett merkkinen pakokaasu-ahdin ja välijäähdytin. Eli noilla ehdoilla olevaa autoa on mukava virittää ilman että katastus konttorin pojilla on mitään sanottavaa.

    Comment

    • bemumies
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 21

      #32
      Originally posted by Zoui
      Originally posted by muggo
      Ellei turbokamat mene sitten moottorinlisälaitteina.
      Turbon laittaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli merkitään prosentit moottorista... itsellä taisi olla siis 12.
      Käyppä lappujen kanssa samalla konttorilla ja vaadi prosentit pois otteesta. Jos konttorilla rupeavat kitisemään ni vaadi soittamaan AKEen. Turbon asentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon vain tehojen puitteissa, ei prosenttien!!!

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #33
        Originally posted by bemumies
        Originally posted by Zoui
        Originally posted by muggo
        Ellei turbokamat mene sitten moottorinlisälaitteina.
        Turbon laittaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli merkitään prosentit moottorista... itsellä taisi olla siis 12.
        Käyppä lappujen kanssa samalla konttorilla ja vaadi prosentit pois otteesta. Jos konttorilla rupeavat kitisemään ni vaadi soittamaan AKEen. Turbon asentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon vain tehojen puitteissa, ei prosenttien!!!
        Tiedetään, siis että valittamalla saisi prosentti merkinnän pois... mutta turhaa vaivaa, kun mitään muita osia ei ole ainakaan vielä vaihdettu.

        Hyväksyttiinhän omassa tapauksessa turbotus ilman jarrujen muutosta, vaikka allahan pitäisi olla mallisarjan suurimmat jarrut... :?: ...toisessa asiassa voittaa ja toisessa ei, pääasia että saatiin leima ja päästiin baanalle
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • bemumies
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 21

          #34
          Ei siellä välttämättä tartte olla mallisarjan suurimpia jarruja, kaikki riippuu tehoista. Jos tehot kasvaa alle 20% niin menee omilla jarruilla...

          Comment

          • Lari
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 65

            #35
            Originally posted by bemumies
            Ei siellä välttämättä tartte olla mallisarjan suurimpia jarruja, kaikki riippuu tehoista. Jos tehot kasvaa alle 20% niin menee omilla jarruilla...
            Eipäs kun tuota +20 prosentin tehonnousu lasketaan vain mallisarjan tehokkaimasta. Eli jos sulla on esim. e28 520 ja turbotat sen ja saat tehoa siihen 184hv niin riittää 528:n jarrut,ym. rojut mut jos sitä tehoa tuleekin 190hv niin tarvitaan 535 jarrut, voimansiirto ym palikat. Eli sillonhan kannattaa buustia sitten nostaa dynolla saman tien ja ottaa se 250hv(218*1.2=?ei ole laskinta vieressä).

            Comment

            • jarmo_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 277

              #36
              Originally posted by JiiP
              Olikos se Maza vai kuka joka sai turbon katsastettua moottorin lisälaitteena..
              Ainakin mulla oli lisälaiteasennus kun laittoi turbon.
              Turbon asennuksesta EI mene prossia.

              Comment

              • ////3
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 399
                • Lahti

                #37
                Jarmo_ Ainakin mulla oli lisälaiteasennus kun laittoi turbon.
                Turbon asennuksesta EI mene prossia.
                Minkäs laisia osia laittelit sinne pellin alle ja paljonko tuli lisä heppoja? :P
                Usvaa putkeen

                Comment

                • jarmo_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 277

                  #38
                  Originally posted by ////3
                  Jarmo_ Ainakin mulla oli lisälaiteasennus kun laittoi turbon.
                  Turbon asennuksesta EI mene prossia.
                  Minkäs laisia osia laittelit sinne pellin alle ja paljonko tuli lisä heppoja? :P
                  Garretin T03, mersun välijäähdytin, lisärikastin proturbolta, kuusi lisäsuutinta E30 323, bensanpaineet 3.5 kiloon, 535 ilmamäärämittari, ahtopaineet parhaimmillaan 1.2 kiloa. näillä n. 250 hp. Ja tietenkin niillä ilokaasuilla sitten lisää 50-100 hp.
                  Toi m20b20 kone on aika kestävä kun tekee huolella.

                  Comment

                  • tepabmw
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 834
                    • LAITAMAA

                    #39
                    turbottaminen

                    taas kerran valvotaan tätä iänikuista turbotus-himoa...jos sulla on nyt se 320i-86,niin hommaa pakosrj.,ahdin ja muut hilut ym. muutokset,lyö peli nippuun,mee dynoon,vetäkää siellä semmonen lappu missä 320i:n lähtötehot on noussu max.20%,ja sit käyt leimaamassa sen konttorilla...jos tehot pysyy 20% rajoissa lähtökohdasta,sun EI TARVI vaihtaa mitään 325i:n hiluja,niinku muutama kaveri nyt taas väittää...!!!

                    onnea matkaan...
                    -Tepan Paja-
                    Veikkola city
                    0405203098
                    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                    Comment

                    • ////3
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 399
                      • Lahti

                      #40
                      Re: turbottaminen

                      jarmo_

                      Garretin T03, mersun välijäähdytin, lisärikastin proturbolta, kuusi lisäsuutinta E30 323, bensanpaineet 3.5 kiloon, 535 ilmamäärämittari, ahtopaineet parhaimmillaan 1.2 kiloa. näillä n. 250 hp. Ja tietenkin niillä ilokaasuilla sitten lisää 50-100 hp.
                      Toi m20b20 kone on aika kestävä kun tekee huolella.
                      Iha nätistihän tostakin on otettu tehoi :P

                      Mitenkäs ton ilmamäärä mittarin kassa pitäis toimia, 325 kanssa kun siinähän on motronicin ruisku , pitääkö 325:seen kin vaihtaa isompi ilmamäärä mittari vai pärjääkö tolla vakio mittarilla turpotus hommissa?

                      [/quote]
                      Usvaa putkeen

                      Comment

                      • Lari
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2002
                        • 65

                        #41
                        Re: turbottaminen

                        Originally posted by tepabmw
                        jos tehot pysyy 20% rajoissa lähtökohdasta,sun EI TARVI vaihtaa mitään 325i:n hiluja,niinku muutama kaveri nyt taas väittää...!!!
                        Taitaa olla Lohjan konttori pojilla sitten oma käytäntö, saisi vaan olla muuallakin

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #42
                          ei suatana, naurettavaa kinastelua..
                          käykää aken sivuilla kattomassa, niin tiiätte miten on. ei ne konttorin pässit osaa ees kirjottaa nimeään oikein..
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • dre
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1805
                            • Heinävesi

                            #43
                            Originally posted by jvakeva
                            ei suatana, naurettavaa kinastelua..
                            käykää aken sivuilla kattomassa, niin tiiätte miten on. ei ne konttorin pässit osaa ees kirjottaa nimeään oikein..
                            Ei vittu!

                            Comment

                            • miksonite
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 643
                              • 09

                              #44
                              vuonna 1 ja 2 tahtoi turbon laittaa siihen tarvittiin luvat, maksoivat n. 1000mk sait lupia tai et menetit rahan ja luvilla ei ole TEHOrajaa niinkuin muutoskatsastuksella on 20%

                              ja mä en ole ikinä kuullutkaan tosta jarrujen ja voimansiirron päivittelystä

                              ei vittu tää o nii surkee topic kyl taas
                              Originally Posted by r.w.
                              - Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.

                              ---------
                              F10 535i M-Sport

                              Comment

                              • jarmo_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 277

                                #45
                                Re: turbottaminen

                                Mitenkäs ton ilmamäärä mittarin kassa pitäis toimia, 325 kanssa kun siinähän on motronicin ruisku , pitääkö 325:seen kin vaihtaa isompi ilmamäärä mittari vai pärjääkö tolla vakio mittarilla turpotus hommissa?

                                [/quote][/quote]

                                Kyllähän se varmaan riittää, ota kuitenkin varman päälle ja hommaa
                                535 mittari, niin ei ahdista. Joudut vaihtaan siittä 325 mittarista piirilevyn siihen 535 mittariin että toimii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎