Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä vika kytkin tunnoton????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pojokki
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 13
    • finland

    Missä vika kytkin tunnoton????

    Tartteis pikaista neuvoo missä meni vikaan tai mikä oireilee? Eli Vaihdoin uuden 2massavauhtipyörän ja kytkinasetelman, laatikko takas paikoillee ja kappas auton käynnisti niin polin ihan tunnoton. Ilmasin työsylinteriä varmaa 2 tuntia tuloksetta, kytkinpolkimessa puolessa välin pieni porrastus jonka jälkeen hieman jäykempi? Onko voinu kytkinlevy asettua väärin tai jtn muuta? ilman kytkintä auton pois ollessa käynnissä tosiaa menee iha huoletta vaihteet, mut käynnissä ei mene ku väkisin melkein työntämällä??
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Mikähän auto on kyseessä?

    Jossain tapauksissa mm. E39 m5 kytkinsylkät osaa olla todella vittumaisia ilmata.
    Jos saat kaverin jeesaamaan, kokeilkaa sillain että laitatte letkun jarrusatulan ilmausruuvista työsylkkään ja jarrua polkemalla ilmaa kytkimen "väärään" suuntaan.

    Toinen jippo mikä kannattaa kokeilla, toinen avaa eka ilman mitään paineen pumppausta työsylkän ilmausruuvin, sitte vaan kylmästi polkee polkimen pohjaan ja nippa kiinni.
    Vaatii toistoja melko monta ja jarrunestettä menee paljon, mutta tollain noita vittumaisia on saatu tehtyä.


    Onhan siinä toki aina se mahdollisuus että työsylkkä on oksentanu romut ulos asennuksen aikana.

    Comment

    • nevari
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 256
      • jyväskylä

      #3
      automalli ja vuosimalli olisi hyviä tietoja!
      mutta heitetään silti lonkalta neuvo. eli tuttu teki samanlaisen rempan omaan e36 325i laitokseen. ei vaihtanut sitä muoviosaa joka kiinnittää kytkinkäpälän laatikkoon. tuloksena se että se vanha osa porsi ekalla polkasulla ja joutui purkamaan uusiksi ja vaihtamaan sen osan, olikohan hinta jotain 3 euroa..
      arvaus vaan

      Comment

      • pojokki
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 13
        • finland

        #4
        Autona siis 320d e91 2005vm

        Comment

        • pojokki
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 13
          • finland

          #5
          Käytin vielä 2 kertaan laatikon irti ja katoin et onko jtn jääny huonosti mut kaikki näytti olevan ihan ok. Mites tuo kytkinasetelman esijännitys pelaa käytännössä? Myyjältä kysyin nii kuulema on tehdas esijännitetty mut en kyllä nähny mitää lukituksia tai muuta? et vapautuuko se sit itestää ku polkasee ekan kerra kytkintä? Ja ilmausta kaverin kanssa kokeiltii melko pitkää et toinen polkee polinta ja toinen työsylinterin ilmausruuvia aukoo.. ei oikee tuntunu toimivan..

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by pojokki View Post
            Käytin vielä 2 kertaan laatikon irti ja katoin et onko jtn jääny huonosti mut kaikki näytti olevan ihan ok. Mites tuo kytkinasetelman esijännitys pelaa käytännössä? Myyjältä kysyin nii kuulema on tehdas esijännitetty mut en kyllä nähny mitää lukituksia tai muuta? et vapautuuko se sit itestää ku polkasee ekan kerra kytkintä? Ja ilmausta kaverin kanssa kokeiltii melko pitkää et toinen polkee polinta ja toinen työsylinterin ilmausruuvia aukoo.. ei oikee tuntunu toimivan..

            No esijännitys on se kun puristat asetelman pulteilla levyn sinne vauhtiksen ja asetelman väliin, ja sen puristuksen siis vapautat kytkintä painamalla joka siis painaa painelaakerin avulla asetelman jousta.

            Jos levy ei puristunut sinne väliin eli asetelman reunat ei olleet vauhtipyörästä irti ennen kun kiristit asetelman pultit, on kyseessä toisiinsa kuulumattomat osat.

            Koitas piruuttaan ilmata silleen että pumppaat vaan poljinta sata kertaa. E34 ilmaantuu ihan sillä.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • pojokki
              Newbiemmer
              • Jun 2009
              • 13
              • finland

              #7
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              No esijännitys on se kun puristat asetelman pulteilla levyn sinne vauhtiksen ja asetelman väliin, ja sen puristuksen siis vapautat kytkintä painamalla joka siis painaa painelaakerin avulla asetelman jousta.

              Jos levy ei puristunut sinne väliin eli asetelman reunat ei olleet vauhtipyörästä irti ennen kun kiristit asetelman pultit, on kyseessä toisiinsa kuulumattomat osat.

              Koitas piruuttaan ilmata silleen että pumppaat vaan poljinta sata kertaa. E34 ilmaantuu ihan sillä.



              Okei kyllä kytkinlevy puristu sinne välii ku asetelman ruuvasin kiinni. Eli siltä osin pitäs olla kaikki ok.

              Voiko siellä työsylinterissä olla niin paljo ilmaa oikeesti ku tosiaa ekan laatikko irrotuksen aikana otin tyhmänä työsylinteriin tulevan putkiliittimen irti, ku en tajunu et ruuvaa vaan koko möykyn vaa irti.

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by pojokki View Post

                Voiko siellä työsylinterissä olla niin paljo ilmaa oikeesti ku tosiaa ekan laatikko irrotuksen aikana otin tyhmänä työsylinteriin tulevan putkiliittimen irti, ku en tajunu et ruuvaa vaan koko möykyn vaa irti.
                Voi olla. Koita painaa nestettä väärään suuntaan jollain. Siis sieltä ilmausnipasta nestettä paineella sisäänpäin.

                Noin olen muutaman kerran saanut kytkimestä ilmat pois.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Itsellä on ilmailuja varten Gunson Eezibleed. Ei tarvitse enää tuskailla ilmailujen kanssa kun laite työntää paineella uutta nestettä sisään. Ilmaaminen onnistuu yksinkin hyvin kun muistaan vaan välillä vilkaista, että ei pääse tuo laitteen oma säiliö tyhjäksi. Hintaa taisi olla ~30€ laitteella. En tosin vielä kuin jarruja ilmaillut, mutta on kyllä helppoa&nopeaa perinteiseen polkemiseen verrattuna.
                  Last edited by HTK12; 07-12-2014, 14:09.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • pojokki
                    Newbiemmer
                    • Jun 2009
                    • 13
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Itsellä on ilmailuja varten Gunson Eezibleed. Ei tarvitse enää tuskailla ilmailujen kanssa kun laite työntää paineella uutta nestettä sisään. Ilmaaminen onnistuu yksinkin hyvin kun muistaan vaan välillä vilkaista, että ei pääse tuo laitteen oma säiliö tyhjäksi. Hintaa taisi olla ~30€ laitteella. En tosin vielä kuin jarruja ilmaillut, mutta on kyllä helppoa&nopeaa perinteiseen polkemiseen verrattuna.
                    täytyy varmaa koittaa hommata joku ilmaus apuväline, jännää tässä et se jossakin vaiheessa kytkin toimi suht normaalisti, sitteku rupes et ilmaan vielä vähä nii poljin tuntuma taas täysin nolla

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Kyseessähän on siis tälläinen kytkin?

                      http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-11.02.09a.jpg

                      Oikea tapa kyseisen paketin asennukseen on se, että tapilla keskitetään kytkinlevy, jonka jälkeen paineasetelma pultataan kiinni.
                      Kun asetelma on momentissaan, vapautetaan kuusiokoloavaimella toi esijännityksen säätölevy. (kuvassa PP self adjusting lock)
                      Jos ton lukituslevyn poistaa ennen asennusta niin paskalla tuurilla kytkin voi olla käyttökelvoton.

                      Comment

                      • pojokki
                        Newbiemmer
                        • Jun 2009
                        • 13
                        • finland

                        #12
                        Originally posted by Hammu View Post
                        Kyseessähän on siis tälläinen kytkin?

                        http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-11.02.09a.jpg

                        Oikea tapa kyseisen paketin asennukseen on se, että tapilla keskitetään kytkinlevy, jonka jälkeen paineasetelma pultataan kiinni.
                        Kun asetelma on momentissaan, vapautetaan kuusiokoloavaimella toi esijännityksen säätölevy. (kuvassa PP self adjusting lock)
                        Jos ton lukituslevyn poistaa ennen asennusta niin paskalla tuurilla kytkin voi olla käyttökelvoton.



                        Ei ollu mulla tuossa keskellä tuota lukitusta ollenkaan?? mut nuo kolme pientä jousta oli tuollee pohjassa ku laitoin, sitte toisen kerra ku vaihteiston irrotin nii ne oli palautunu täys mittasiks niinku vanhassaki asetelmassa

                        Voisko vika olla siis siinä et se ei ollu esijännitettynä`??



                        Last edited by pojokki; 07-12-2014, 21:00.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Muistaakseni tuossa pitää käyttää "erikoistyökalua", jolla se asetelma esijännitetään uudestaan, jos käyttää vanhoja osia. Uuden osan pitäisi olla valmiiksi esijännitetty.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • pojokki
                            Newbiemmer
                            • Jun 2009
                            • 13
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Muistaakseni tuossa pitää käyttää "erikoistyökalua", jolla se asetelma esijännitetään uudestaan, jos käyttää vanhoja osia. Uuden osan pitäisi olla valmiiksi esijännitetty.


                            Joo no näin olin ymmärtänyt kans, mut soitin tuonne toimittajalle ennen asennusta ja kysyin sillo onko tää esijännitetty. Tuumas että jouset taitaa olla pohjassa, eli on.. Tiiä sitte?
                            Last edited by pojokki; 07-12-2014, 21:50.

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Pitäiskös tuossa asetelmassa ekan polkaisun säätää tuo palautuksen rajoitin oikealle kohdalle, eli toisinsanoen jos kytkimessä on ilmaa ja eka polkaisu ei irrota kytkintä kunnolla rajoitin päästää painelaakerin aivan liian kauaksi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎