Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä vika kytkin tunnoton????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pojokki
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 13
    • finland

    #16
    Originally posted by naukkis View Post
    Pitäiskös tuossa asetelmassa ekan polkaisun säätää tuo palautuksen rajoitin oikealle kohdalle, eli toisinsanoen jos kytkimessä on ilmaa ja eka polkaisu ei irrota kytkintä kunnolla rajoitin päästää painelaakerin aivan liian kauaksi?

    Eli siis kunnon ilmausta vaan kytkin polkimelle tehtävä? soitin taas tavaran toimittajalle, ei ollu ihan sata varma mut epäili kans et eka kytkin polkasu vapauttaa lukituksen
    Last edited by pojokki; 08-12-2014, 16:32.

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by pojokki View Post
      Eli siis kunnon ilmausta vaan kytkin polkimelle tehtävä? soitin taas tavaran toimittajalle, ei ollu ihan sata varma mut epäili kans et eka kytkin polkasu vapauttaa lukituksen
      Eiku meinasin että mahdollisesti ekan polkaisun pitää mennä riittävän pitkälle tai tuo palautuksen rajoitin virittyy väärään kohtaan ja kytkimen liikealue jää ihan vääräksi. Eli kytkinsylinterin pitäisi olla ilmattu ennen ekaa polkaisua.

      Mutta en tosiaan ole varma tuosta asetelman toiminnasta.

      Comment

      • pojokki
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 13
        • finland

        #18
        Originally posted by naukkis View Post
        Eiku meinasin että mahdollisesti ekan polkaisun pitää mennä riittävän pitkälle tai tuo palautuksen rajoitin virittyy väärään kohtaan ja kytkimen liikealue jää ihan vääräksi. Eli kytkinsylinterin pitäisi olla ilmattu ennen ekaa polkaisua.

        Mutta en tosiaan ole varma tuosta asetelman toiminnasta.


        Okei, jospa ei ois noin. Ku ei mitää hajua mite se asetelma viritetään uusiks?

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #19
          Ihme ettei ollut lukituslevyä! Kaikissa on kyllä ollut mitä tähän mennessä on tullut vastaan.

          Prässillä voi virittää uudestaan mutta ei sitä saa jäpityksessä pysymään kuitenkaan ilman jotain millä lukita se.

          Oliskohan kuitenkin vaan hörpänny ilmaa säiliöstä uudestaan, siksi oli hetken tuntuma kytkimessä?

          Ihmetyttää kuitenkin, sillä kyseisessä autossasi pitäis olla se sac kytkin joka on esijännitetty ja pysyy jännityksessään tuon peltikiekon avulla. Kuten kuvassa yllä.

          Asennettaessa levy ei puristu asetelman ja vauhtiksen väliin kuten perinteisesellä kytkimellä, vaan se pitää pitää keskitystyökalulla paikallaan kunnes päästetään lukituskiekko auki, niin se rävähtää kiinni.

          Voiko olla tehtaalla unohtunut tuo lukituslevy tai joku pöllinyt sen matkalla?
          Last edited by Perlenbacher; 08-12-2014, 20:20.

          Comment

          • Anz0r
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 142
            • Nääsville

            #20
            Originally posted by pojokki View Post
            Okei, jospa ei ois noin. Ku ei mitää hajua mite se asetelma viritetään uusiks?
            Jossain ulkomaan foorumilla oli hyvä ohje: hommaat 3 jalkasen ulosvetäjän ja painelaakerin kokosen hylsyn. Levy ja asetelma paikoilleen ja sitten pingotat sen hylsyn ja ulosvetäjän avulla sen asetelman kynsiä ja kun kytkin on ns. pohjassa niin saat käännettyä sitä lukituslevyä mitä ne pikkujouset liikuttaa. Sit vaan kytkinlevy silmämääräsesti kohilleen ja vapautat ulosvetäjän.
            BMW E46 330D

            Comment

            • pojokki
              Newbiemmer
              • Jun 2009
              • 13
              • finland

              #21
              Nyt on kytkin ongelma ratkaistu. Eli syynä oli mielestäni "viallinen" uusi paineasetelma! Esijännitin sen 4kertaa ja läjäsin ihan oppien mukaisesti niin kytkin ei ottanut. Sitte päätin kokeilla vanhalla asetelmalla mutta levy ja vauhtis uudet. Eikun vaan toimi kuin unelma! otin vielä työsylinteriä ennen olevan kuristus venttiilin niin hävis kuminarumainen kytkin polin tuntumakin. En tiiä mut maanantaina soittelen schiedmanin myyjille jos ottasivat asetelman takasin, nimittäin en rupee enää vaihtelemaa. 5 kertaa tuli harjoteltua laatikon irrotus
              Last edited by pojokki; 13-12-2014, 21:14.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎