Käsitykseni mukaan läppärungot turbokoneessakin tuovat lisää herkkyyttä ja kaasunvastetta..? Jos ajatellaan et on iso imusarja jossa se perinteinen yks iso kaasuläppä, kaasun läväyttää auki niin pieni viive tulee ennen kuin koko plenum on paineistettu. Toisin päin on sit imusaarja osana imuputkistoa ja cooleria, kaasuläppien jälkeen on vain pieni matka kannen imukanavassa. Yhtäkkiä ajateltuna reagointi kaasuun olis merkittävästi parempi..?
Mutta, miten läppärungoilla on toteutettu MAP-anturin tieto, alipaine jne. Onko joka kurkusta alipaineletku mapille?
Onko kellään tietoa esim. e60 M5:sen läppärunkojen sylinterijaosta, paljonko on etäisyys keskeltä keskelle kurkkujen välillä? Ja mahtaako nämä pysyä tiivinä esim. 3 baarin ahdoilla, ettei aksilat vuoda jne.?
Mutta, miten läppärungoilla on toteutettu MAP-anturin tieto, alipaine jne. Onko joka kurkusta alipaineletku mapille?
Onko kellään tietoa esim. e60 M5:sen läppärunkojen sylinterijaosta, paljonko on etäisyys keskeltä keskelle kurkkujen välillä? Ja mahtaako nämä pysyä tiivinä esim. 3 baarin ahdoilla, ettei aksilat vuoda jne.?
Comment