Announcement

Collapse
No announcement yet.

apuja s38 nokan ajoitukseen. .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    apuja s38 nokan ajoitukseen. .

    Elikkäs s38b38 ja schrickin 280 asteista nokat asennuksen alla.. nokissa ei ole ajoitusmerkkejä, eikä mukana tullut mitään lappuja.

    Apua siis kaivataan nokan ajoituksessa, kaikki apu tervetullutta
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Originally posted by Venom View Post
      Elikkäs s38b38 ja schrickin 280 asteista nokat asennuksen alla.. nokissa ei ole ajoitusmerkkejä, eikä mukana tullut mitään lappuja.

      Apua siis kaivataan nokan ajoituksessa, kaikki apu tervetullutta
      Mitäs schrickin kataloogi näyttää noille nostoa ykk:saa? Vakioista nokkarattaista pitää reijät vinguttaa ovaaleiksi niin saat niistä säädettävät.
      Näin saat nokat kunnolla kohdalleen. Noi Amerikan pellejen eri nokkaratas puuhat unohdat saman tien.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Venom
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2002
        • 623
        • Vantaa

        #4
        Tuon linkin löysinkin, mutta ei ainakaan minulle auennut yhtään enempää vielä ajoituksen salat :-B

        Comment

        • Venom
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 623
          • Vantaa

          #5
          Katalogin mukaan nostoa ykk:ssa pitäisi oleman 2,7mm, sitten oli joku steuerzeiten lukema 30-70 ja 70-30..

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Kasaa vakiorattailla ja katso paljonko näyttää. Veikkaan että ollaan tontilla ihan noineen. Noilla "amerikan pellejen" ratas vekslauksilla saadaan sitten muutettua ajotusta enemmän (eikä välttämättä aina paremmaksi).
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Originally posted by Venom View Post
              Katalogin mukaan nostoa ykk:ssa pitäisi oleman 2,7mm, sitten oli joku steuerzeiten lukema 30-70 ja 70-30..
              Kyllä minä vaan luen tuota siten että molemmat venttiilit on YKK:ssa 2.7mm auki eli nokat on symmetriset. Heittokellollahan se on helppo tarkastaa että nokat on kohdallaan.

              Cat camsin sivuilla on melko perusteelliset nokkakortit joista voi itselleen selvittää nokkien ajoituksen perusteita. Esim. M50B25 nv:


              Last edited by Vauhtivaunu; 05-01-2015, 15:36.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Venom
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2002
                • 623
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Kasaa vakiorattailla ja katso paljonko näyttää. Veikkaan että ollaan tontilla ihan noineen. Noilla "amerikan pellejen" ratas vekslauksilla saadaan sitten muutettua ajotusta enemmän (eikä välttämättä aina paremmaksi).
                Juu vakiorattailla mennään, mutta kun nokissa ei ole ajoitusmerkkejä niin nehän on mahdollista asentaa ihan mihin asentoon tahansa..

                Mitenkäs nuo venttiilin aukeamat saadaan heittokellolla mitattua, ei ainakaan minun kelloa saa aseteltua siten, että nokan välistä saisi säätöpaloista painumaa mitattua..

                Mutta siis meneekö ihan niinkin yksinkertaisesti, että 1 sylinteri yläkuolokohtaan ja sitten nokkien säätö siten, että pako- ja imuventtiilit ykköspytyssä on auki 2,7mm katsoo vaan, että profiilit on oikein päin ja imuvena on sulkeutumassa ja pakovena avautumassa..(edit: pako ja imuvenojen suunnat siis juuri toisin päin, vakionokat vaan näyttää juurikin näin ykköspytyssä, kun ajoitusmerkit on kohdillaan)
                Last edited by Venom; 13-01-2015, 20:54.

                Comment

                • Venom
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 623
                  • Vantaa

                  #9
                  Vielä kysymys, vakionokissa ajoitusmerkkien ollessa kohdillaan ykköspytyn nokan profiilithan on kohti toisiaan, eli imu menossa kiinni ja pako avautumassa.. siis juuri väärin päin.. Pitääkö venttiilien avautumat ykk:ssa siis mitata kutos pytystä, joiden profiilit on "oikein päin" silloin kun ykköspytyn profiilit on saman tyylisesti kuin vakionokissa? Ehkä harvinaisen epäselvästi selitetty, mutta luulisi foorumilta löytyvän kavereita jotka näiden kanssa on enemmänkin touhuun. .

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    NYT kuullostaa siltä, että pyydä joku ketä osaa homman tekemään se.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Venom
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2002
                      • 623
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      NYT kuullostaa siltä, että pyydä joku ketä osaa homman tekemään se.

                      Harvassa tuntuu osaajat olevan, kun ei merkkifoorumiltakaan niitä löydy

                      Perusteet kyllä selvillä, mutta pientä vinkkiä kaipailen aloitukseen ettei perse edellä tartte puuhun kiivetä..

                      Comment

                      • Jasuuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 773
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Venom View Post
                        Vielä kysymys, vakionokissa ajoitusmerkkien ollessa kohdillaan ykköspytyn nokan profiilithan on kohti toisiaan, eli imu menossa kiinni ja pako avautumassa.. siis juuri väärin päin.. Pitääkö venttiilien avautumat ykk:ssa siis mitata kutos pytystä, joiden profiilit on "oikein päin" silloin kun ykköspytyn profiilit on saman tyylisesti kuin vakionokissa? Ehkä harvinaisen epäselvästi selitetty, mutta luulisi foorumilta löytyvän kavereita jotka näiden kanssa on enemmänkin touhuun. .
                        Sehän on juuri oikeinpäin?

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Venom View Post
                          Vielä kysymys, vakionokissa ajoitusmerkkien ollessa kohdillaan ykköspytyn nokan profiilithan on kohti toisiaan, eli imu menossa kiinni ja pako avautumassa.. siis juuri väärin päin.. Pitääkö venttiilien avautumat ykk:ssa siis mitata kutos pytystä, joiden profiilit on "oikein päin" silloin kun ykköspytyn profiilit on saman tyylisesti kuin vakionokissa? Ehkä harvinaisen epäselvästi selitetty, mutta luulisi foorumilta löytyvän kavereita jotka näiden kanssa on enemmänkin touhuun. .
                          Ihan oikein pähkäilet. Kun ykkönen on yläkuolokohdassa, on ykkösen imuvena sulkeutunut (imutahti ohi). Vasta vuorosesti kutosessa on imutahti aluillaan, eli mittaat siitä.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • Venom
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2002
                            • 623
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Muumi View Post
                            Ihan oikein pähkäilet. Kun ykkönen on yläkuolokohdassa, on ykkösen imuvena sulkeutunut (imutahti ohi). Vasta vuorosesti kutosessa on imutahti aluillaan, eli mittaat siitä.
                            Nyt on nokka kohdillaan, tällä metodilla ajoitin ja kaikki meni hienosti.. Kiitokset!

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by Venom View Post
                              Nyt on nokka kohdillaan, tällä metodilla ajoitin ja kaikki meni hienosti.. Kiitokset!
                              Viilasitko vakiohin rattaisiin säätövaraa?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎