Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    #16
    Originally posted by JJT View Post
    Lätkän tuohon putken 10 tilalle? Muistaakseni sinne ei pääse oikein käsiksi muuta ku pakosarjan irrottamalla
    Kyllä tuo työkalu on sopiva. M88, S14, S38 ja S50 käy.
    no sitten täytyy vaan käyttää pakosarjaa irti.. kai siellä on veemäisiä pultteja vastassa? mutta saa nähä onko vielä tämän talven homma. Nonni sitten tilaan tuon ja käyn ostamassa kunnollisen rakotulkin niin voikin alkaa jo venakoppaa pikkuhiljaa irrottelee. kiitoksia taas tässä vaiheessa!

    Comment

    • Bimmero
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 343
      • Harjavalta

      #17
      Omasta olisi tarkoitus jättää nyt laakerirempan yhteydessä tuo ilmapumppu pois, niin oliko se nyt ilmastoimattoman m50 koneen hihna mikä passasi sitten paikoilleen?? vai muistanko väärin :think
      Ilmastoitu ämmä siis kyseessä.
      "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

      e90 335i

      Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

      Comment

      • rizkavaa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 187
        • Nastola

        #18
        Originally posted by Bimmero View Post
        Omasta olisi tarkoitus jättää nyt laakerirempan yhteydessä tuo ilmapumppu pois, niin oliko se nyt ilmastoimattoman m50 koneen hihna mikä passasi sitten paikoilleen?? vai muistanko väärin :think
        Ilmastoitu ämmä siis kyseessä.
        Tänään kävin juuri hakemassa m50 koneisen hihnan ILMASTOINNILLA (880mm) ja kiristysvara riitti juuri ja juuri! Sais aavistuksen lyhyempi remmi olla että olis vähä venymisvaraa eikä tarttis kiristinrullaa ihan tappiinsa pingottaa. :think itsellä kans ilmastoitu ämmä (3.0)
        Last edited by rizkavaa; 10-02-2015, 17:00.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11150
          • Oulu

          #19
          Ei oo väliä onko ilmastointi vai ei m50 koneessa. Sama hihna niissä on silti. Ilmastoinnille on omansa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Bimmero
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 343
            • Harjavalta

            #20
            Originally posted by rizkavaa View Post
            Tänään kävin juuri hakemassa m50 koneisen hihnan ILMASTOINNILLA (880mm) ja kiristysvara riitti juuri ja juuri! Sais aavistuksen lyhyempi remmi olla että olis vähä venymisvaraa eikä tarttis kiristinrullaa ihan tappiinsa pingottaa. :think itsellä kans ilmastoitu ämmä (3.0)
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ei oo väliä onko ilmastointi vai ei m50 koneessa. Sama hihna niissä on silti. Ilmastoinnille on omansa.
            Näinpä se taisi olla, kiitoksia tiedoista
            "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

            e90 335i

            Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

            Comment

            • rizkavaa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 187
              • Nastola

              #21
              Originally posted by JJT View Post
              Lätkän tuohon putken 10 tilalle? Muistaakseni sinne ei pääse oikein käsiksi muuta ku pakosarjan irrottamalla
              Kyllä tuo työkalu on sopiva. M88, S14, S38 ja S50 käy.
              Otin kuitenkin vielä lisää selvää tuosta työkalusta. Kun tuolla sivulla sanotaan että kävisi vain S14 ja S38 koneisiin ja vielä poislukien euroopan mallit?! Koitin laajemminkin googlettaa ja jos nyt oikein tulkitsin niin työkalunumero olisi hiukan eri joka kävisi s50 moottoriin, mutta niitä ei ebaystä tällähetkellä löydy ja ja muut aukeavat sivut haiskahtaa vähän skebelille. Uskaltaako tuon linkin työkalun kuitenkin tilata...

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by rizkavaa View Post
                Otin kuitenkin vielä lisää selvää tuosta työkalusta. Kun tuolla sivulla sanotaan että kävisi vain S14 ja S38 koneisiin ja vielä poislukien euroopan mallit?! Koitin laajemminkin googlettaa ja jos nyt oikein tulkitsin niin työkalunumero olisi hiukan eri joka kävisi s50 moottoriin, mutta niitä ei ebaystä tällähetkellä löydy ja ja muut aukeavat sivut haiskahtaa vähän skebelille. Uskaltaako tuon linkin työkalun kuitenkin tilata...
                Tilaa vaan, mulla on samalla numerolla oleva työkalu.
                S50:n omassa on koukku vain toisessa päässä, S14 & S38 moottoreissa pakopuolen venttiileihin tarvii leveämmän koukun, sen takia tuollainen kaksipäinen.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • rizkavaa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 187
                  • Nastola

                  #23
                  kauaa en vielä kuutosta ole omistanu saatika s50:ä mutta heräs venttiilinsäätöjen jälkee pari kysymystä, luultavasti tulin luulosairaaksi mutta varmistetaan. Kuuluuko koneen luonteeseen että ravistaa/värisee hiukan 3000-4000rpm jälkeen/kohdilla? Siis sillee että saattais se 2euron kolikko kaatua.. en tohon merkkiä pannu ennen kopan avaamista.

                  toiseksi tuolta vanoksen päädystä kun käy tyhjäkäynnillä niin sormella tuntee pienen napsunan kierrosten mukaan, siis siitä vanoksen kannesta. Ei kuitenkaan äännä mitenkään? S50(b30) omistajat hereille?

                  onko jotain jota voisin tehdä vai katsastanko tänään suomen kilpiin ja huoletonta ajoa?

                  Comment

                  • Babitzin
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 463
                    • Kuopio

                    #24
                    S50B32 kk-pulttien kiristysmomentti?
                    F20 118i M-sport
                    E63 M6
                    Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #25
                      Originally posted by Babitzin View Post
                      S50B32 kk-pulttien kiristysmomentti?
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Babitzin
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 463
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by JJT View Post
                        Thänk juu veri meni.
                        F20 118i M-sport
                        E63 M6
                        Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                        Comment

                        • vaappu
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 1189
                          • Rovaniemi/Pyhätunturi

                          #27
                          No niin täälä ollaan lakki kourassa nöyränä... V-käyrä tapissa

                          S50b32 koneeseen tehty:

                          - laakeri remontti , runko+kiertokanki ,
                          -jako kiristin,
                          -öljy pumppu
                          -kaikki stefat+koppien ja öp tiiviste

                          Öljy filtteri kotelo täytettiin öljyllä, koneeseen kaadettiin öljyt.

                          KOne hörähti jäätävän helposti käyntiin

                          Siihen loppui hyvät asiat.

                          n4-5 sek kävi siististi, sammutin. Öljyn paine valo ei sammunut, uusi yritys 4-5sek käynnissä ja valo palaa.

                          Puolien pistokkeet irti , sahataan 10sek , valo palaa.

                          ÖLjy suod kansi irti , kotelo n.puolillaan öljyä, sahataan käyntiin ilman kantta EI TULE ÖLJYÄ

                          Mutta keskellä olevassa putkesta tulee höyryä ?

                          Bensa pumpun sulake pois , ja sahataan, ilman kantta ei tule öljyä..

                          Kaadetaan öljyä suod kotelo täyteen , pikku hiljaa putken sisältä öljy katoaa ja kotelokin tyhjenee..

                          Sahataan , ja keski putkesta nousee bensan sekaista höyryä ????

                          MIkä tässä nyt on menny vituilleen ?

                          Mitä vippaskonsteja on ?Tai voisi yrittää ennenkuin joutuu etu palkin ja öljy pohjan purkaan ?
                          mb 519 täys pitkä
                          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                          e31 850i Miljoonan markan bmw.
                          e21. Kimppa rassi.
                          Awd corolla turbo.+420whp..

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            #28
                            Ja vikahan oli lähinnä kuivuus..

                            Vaikka täytettiin suodatin kotelo kahesti , pyöritin konetta käsin myötä ja vasta päivään vitusti.

                            Jenkki pojilla oli kuulemma samaa vikaa ollu.

                            Ratkaisu mittatikun reijästä alentimen kautta paine ilma ja plennu pois. Vuotavat letkut tukkoon ja n0.8 bar ja konetta pyörittelemään,ilman suodatinta ja kantta.
                            Tulpat pois ja startilla pyörittää paine ilma apuna, pari 10sec pyöritystä ja paine pois,suodatin ja kansi takas, paine uudestaan ja starttaamaan. 10sec ja tarkistus. Paine pois , kansi auki näkyy öljy.. Kamat kiinni ja käyntiin .

                            Eikä pala enää ö.p valo...
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Vähän vastaavan oireen öljyn kanssa voi saada monessa muussakin koneessa.

                              Comment

                              • Bimmero
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 343
                                • Harjavalta

                                #30
                                Mahtaako olla kellään tietoa meneeko s54b32 kampura s50b32 koneeseen??
                                "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                                e90 335i

                                Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎