Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 happi ja lamda koholla??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    M60 happi ja lamda koholla??

    Laitetaan nyt vielä tänne jos joku osaisi auttaa mistä lähteä kahlaamaan.

    Eli siis auto 730i -95 ja molempien "lohkojen" putket on vedetty erikseen taate ilman yhdysputkea. Katit on tuliuudet ja vikakoodeja ei pitäis olla. Auto käy tasaisesti ja toimii hyvin, joskin kaasuvaste on olematon mutta oletan sen johtuvan tuosta moottorista ylipäänsä.
    0-100 aikaa kellottelin 9 sek pintaan eli tehot pitäis olla ainakin suunnilleen tallella.

    Asiaan. Eli toisesta putkesta mitattuna (oik.) on kaikki arvot priimaa ja toisesta happi 13 ja lamda 1.1 muut muistaakseni abaut ok.

    Voiko olla jokin venttiilinkantamisvika tms?
    Pitäisikö nyt alottaa puristuspainemittauksella vai mikä kaikki voi aiheuttaa tuon happi- ja lamdan nousua.?

    Juurikaan mitään "huoltoa" en oo koneelle ehtiny vielä tehdä kun auton vasta ostin, mutta nyt pitäis vähän saada käsitystä tuosta päästöhommasta kun autoa välillä pajallakin tuun käyttämään.?
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #2
    Sen verran lisään vielä, että voisko kantava pakoventtiili aiheuttaa ko ongelmaa.
    Sain epämääräistä tietoa että autossa ois joskus ollut jotain venttiilinjumi ongelmaa joka oli päästöihin vaikuttanu joskus, mutta oli korjaantunu jollain lisäaineella.
    Molemmat katit oli täysin tyhjät ja ne oli jo ainakin kertaalleen vaihdettu. Outoa sinänsä että molemmat katit oli tyhjät, jos toisella puolella olisi vain ongelmaa kun putket yhdistyy vasta taka akselin kohdalla. Siis jos rikas seos olisi nuo rikkonu.?

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      #3
      o2 13? Todella paha imu tai pakovuoto
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Happi on varmaan 1,3 ja lambda 1,1. Livedatasta haluaisin vielä nähdä mihin lambda tuota seosta oikein säätää, jos arvot pysyy tuollasena. Onko säätö pohjannut, entä mitä toimivampi puoli näyttää.

        Jakoketjun venyminen voi muuttaa sen verran paljon nokkien ajoituksia, että menee päästöt pieleen. Tällöin yleensä säätäminen auttaa. Ennen tälläsiä hommia kannattaa kuitenkin tarkistaa, että imuvuotoa ei ole missään. Esim. imusarjan tiivisteissä.

        Vanhojen kattien rikkoutuminen voi johtua hyvin esim. kolhaisusta jääpalaan talvella tms. mekaanisesta osumasta.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎