Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysveden lämpömittari seilaa tappiin ja taas takaisin keskellä (m52)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4621
    • Lahti.

    Jäähdytysveden lämpömittari seilaa tappiin ja taas takaisin keskellä (m52)

    Pelästyin hieman kun tänään kaupunki ajossa mittariston veden lämpömittari oli tapissa ja punainen valo syttyi asteikossa. Sammutin moottori ja tarkistin nesteen tason ja se oli ok. Muutamien minuutin jälkeen käynistyin moottori ja mittari näytti normi tasoa keskellä/ klo 12.
    Sitten huomasin että se alkoi nousta ja aika vauhdikaastikin eli kymmenen sekunnissa oli taas tapissa.....ja sitten taas yhtä nopeasti taas keskellä.

    Ok, eli mittaristo saa väärä signaali kun vesihän ei voi niin nopeasti vaihtaa lämpöa vaikka termostaatti tekisi volttia. Viscoflekti toki on viallinen mutta tässä kelissä tuskin vaikuttaa...

    Luin vikakoodit yleisohjelmalla ( autocom). LMM antoi vikakoodi, mikä oli tiedossa vaikkei oireile, ja vaihdetaan huomenna mutta sitten lambdakin näyti oleva viallinen ( ei kertonut kumpi), mutta vedenlämpöanturista ei mitään...

    Tässä vanhemassa m52 single vanos 3/97 ei ole jäähdytyskennon alemmassa letkussa se anturi mutta moottorin lohkossa "dual sensioreita" kyll'ä realoem mukaan on sopivasti piilossa musarjan alla.

    eli #14



    Onko se sitten todennäköisesti viallinen? Mitä kaikki pitää purkaa että pääsee käsiin, imusarja jne...?
    Last edited by EPDM; 16-03-2015, 22:49.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3166
    • 47200

    #2
    Ei tarvitse purkaa mitään jossei kädet ole kokoa lumilapio. Mahtuu nippanappa siitä kolosta käsi sinne öljynsuodattimen jalan ja imusarjan välistä. Jos ei, ota ilmanputsarin kotelo pois niin imarin alta pääsee jotenkuten kans. Huonosti kylläkin kun on mutkia matkalla eikä suoraan kohdilla. Auttaa myös jos ottaa kannen pois öljynsuodatinjalasta.

    Ja oletko kokeillut vesiletkuja että onko ne kuinka kuumat?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11092
      • Oulu

      #3
      Se lämpömittari voi heitellä aika reilusti, jos jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa kierrossa, ja ilmakupla sattuu just lämpömittarin anturin kohdalle.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4621
        • Lahti.

        #4
        Kiitos vastauksesta. Nähtävästi systeemi vuotaa vesipumpun kohdalla, joten se vaihdetaan nyt ensin, ehkä se on siitäkin kiini...On kyllä painetta letkuissa kuumana...
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Onko tietoa, että onko vesipumppu muovisiivellä?
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎