Pelästyin hieman kun tänään kaupunki ajossa mittariston veden lämpömittari oli tapissa ja punainen valo syttyi asteikossa. Sammutin moottori ja tarkistin nesteen tason ja se oli ok. Muutamien minuutin jälkeen käynistyin moottori ja mittari näytti normi tasoa keskellä/ klo 12.
Sitten huomasin että se alkoi nousta ja aika vauhdikaastikin eli kymmenen sekunnissa oli taas tapissa.....ja sitten taas yhtä nopeasti taas keskellä.
Ok, eli mittaristo saa väärä signaali kun vesihän ei voi niin nopeasti vaihtaa lämpöa vaikka termostaatti tekisi volttia. Viscoflekti toki on viallinen mutta tässä kelissä tuskin vaikuttaa...
Luin vikakoodit yleisohjelmalla ( autocom). LMM antoi vikakoodi, mikä oli tiedossa vaikkei oireile, ja vaihdetaan huomenna mutta sitten lambdakin näyti oleva viallinen ( ei kertonut kumpi), mutta vedenlämpöanturista ei mitään...
Tässä vanhemassa m52 single vanos 3/97 ei ole jäähdytyskennon alemmassa letkussa se anturi mutta moottorin lohkossa "dual sensioreita" kyll'ä realoem mukaan on sopivasti piilossa musarjan alla.
eli #14
Onko se sitten todennäköisesti viallinen? Mitä kaikki pitää purkaa että pääsee käsiin, imusarja jne...?
Sitten huomasin että se alkoi nousta ja aika vauhdikaastikin eli kymmenen sekunnissa oli taas tapissa.....ja sitten taas yhtä nopeasti taas keskellä.
Ok, eli mittaristo saa väärä signaali kun vesihän ei voi niin nopeasti vaihtaa lämpöa vaikka termostaatti tekisi volttia. Viscoflekti toki on viallinen mutta tässä kelissä tuskin vaikuttaa...
Luin vikakoodit yleisohjelmalla ( autocom). LMM antoi vikakoodi, mikä oli tiedossa vaikkei oireile, ja vaihdetaan huomenna mutta sitten lambdakin näyti oleva viallinen ( ei kertonut kumpi), mutta vedenlämpöanturista ei mitään...
Tässä vanhemassa m52 single vanos 3/97 ei ole jäähdytyskennon alemmassa letkussa se anturi mutta moottorin lohkossa "dual sensioreita" kyll'ä realoem mukaan on sopivasti piilossa musarjan alla.
eli #14
Onko se sitten todennäköisesti viallinen? Mitä kaikki pitää purkaa että pääsee käsiin, imusarja jne...?
Comment