Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 suuttimet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fanatic21
    Bimmer Rookie
    • Jun 2014
    • 131
    • P-karjala

    M50b25 suuttimet.

    Puhdistelin tuossa autosta suuttimia niin huomasin, että joku on joskus näkyy vaihtanut järeät suuttimet autoon. Eikös vakiot ole jotkut 162cc? Autossa on tällä hetkellä punaset 562 vai olikoha 592 tms. Mikähän järki tuossa on ollut?
    E34 M50b25 turbo

    Ex: E34 525i vm91


    Joensuu Connection
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Originally posted by Fanatic21 View Post
    Eikös vakiot ole jotkut 162cc?
    166@3bar mutta M50B25:ssä on 3.5bar paineensäädin jolloin tuotto on karvan yli 190cc


    Originally posted by Fanatic21 View Post
    Autossa on tällä hetkellä punaset 562 vai olikoha 592 tms. Mikähän järki tuossa on ollut?
    Jos moottorinohjaukselle tai bensanpaineelle ei ole tehty mitään niin se kone käy raakasti liian rikkaalla. Liian rikas seos hukkaa tehoja, ohentaa öljyä ja särkee katalysaattorin jos sellainen on. Tulpatkaan ei pitkän päälle tykkää. Lambdasäätö ei yleensä pysty noin suurta eroa korjaamaan joten vikakoodiakin saattaa tulla. Jos tankissa on RE85 niin sillonkin on vielä liian suuret suuttimet ilman muita muutoksia. Noin 250cc tuotto riittää korjaamaan M50B25:ssä bensan ja RE85:n AFR-arvosta johtuvan eron.


    Ainoa selitys olisi että se kone olisi joskus ahdettu ja siinä yhteydessä vaihdettu suuttimet ja moottorinohjauksen ohjelma jolloin kone toimii niinkuin pitääkin. Jos tilanne on tämä ja menet laittamaan vakiosuuttimet niin silloin seos menee rajusti laihalle eikä kone todennäköisesti enää edes pyöri.


    Kannattaa yrittää ottaa aikaisemmilta omistajilta selvää ennenkuin ajelee kovin paljon tai menee vaihtamaan vakiosuuttimet.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Fanatic21
      Bimmer Rookie
      • Jun 2014
      • 131
      • P-karjala

      #3
      Jotain lastua autossa on tällä hetkellä, ajettu ihan kunnon ohjelma ilmeisimmin. Näin minulle sanottiin eikös tämä motronicin 405 ohjainyksikkö eroa 402 jollain tavalla. Koska autossa on 405 ja kyllä sitä on auottu ainakin. Ahtimesta en tiedä, ainakaan kahdella aikasemmalla ei ole ollut kyseisessä autossa ahdinta. Ihan ihmeellinen 525 tuo on, vetää kuin höpelö, en ole koskaan tuollaisella kakspuokilla ajanut, teho aluekkin on erillainen 2000rpm alkaen luultavasti lastun ansiota.
      E34 M50b25 turbo

      Ex: E34 525i vm91


      Joensuu Connection

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Originally posted by Fanatic21 View Post
        Jotain lastua autossa on tällä hetkellä
        Jos ne suuttimet todella on yli 500cc niin sinne todellakin on pitänyt räätälöidä se "lastu". Se moottorinohjain ei muuten pystyisi annostelemaan oikeaa polttoainemäärää ja putkesta tulisi koko ajan musta utu.


        Ei haittaisi jos saisit jostain näytöllä varustetun laajakaistalambda-ohjaimen ja laajakaistalambdan ja seuraisit miltä seossuhde näyttää ajossa. Tulee pian romua jos jatkat polkemista ilman parempaa tietoa :think
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15232
          • Ajamisen Iloa

          #5
          Koska se on noin hyvin toiminut jo ilmeisesti pitkään tai ainakin jonkun aikaa ilman mitään murheenkryyniä ja kulkuakin riittää = eiköhän joku ole sen homman joskus miettinyt ja tehnyt valmiiks asti. Itse en ehjä jaksaisi murehtiä, tietysti uteliaisuus on sitten eri asia ja sen takia saattaisin minäkin sitä jollain mittareilla testailla. Tietysti jos edelliseltä voi kysyä niin sehän on paras.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by Remotion View Post
            eiköhän joku ole sen homman joskus miettinyt ja tehnyt valmiiks asti.
            Tämä on aina se toivottavin tilanne mutta aika monta autotallin hämärässä kaljapäissään tehtyä ideaa nähtynä ja itsekin kokeilleena yritäisin varmistua asiasta ennen tulevaisuudessa odottavaa koneremonttia. Moni idea toimii 100-1000-10000 km mutta johtaa koneen varmaan tuhoon ja/tai hylkyyn katsastuksessa. Tietysti jokkismeiningillä jos mennään niin ei mitään väliä (itsekin touhuan Jm-ympyröissä) mutta sekään ei aina toimi.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Fanatic21
              Bimmer Rookie
              • Jun 2014
              • 131
              • P-karjala

              #7
              Onhan tuo toiminu jo 70tkm sen verran olen tällä ehtinyt jo ajaa Jospa se olisi hyvin tehty
              E34 M50b25 turbo

              Ex: E34 525i vm91


              Joensuu Connection

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by Fanatic21 View Post
                Onhan tuo toiminu jo 70tkm sen verran olen tällä ehtinyt jo ajaa Jospa se olisi hyvin tehty
                Ok. Sitten eikun kovaa ajoa.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Re-pe
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 380
                  • Lieksa

                  #9
                  Ettei vaan nuo numerot "562 vai olikoha 592" ole otettu siitä suuttimen kyljessä olevasta numerosarjasta?
                  e36 328i -97 M-Sport
                  e46 320d -04 M-Sport

                  Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Comment

                  • Jjaniiii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2013
                    • 1529
                    • Nilsiä

                    #10
                    Originally posted by Re-pe View Post
                    Ettei vaan nuo numerot "562 vai olikoha 592" ole otettu siitä suuttimen kyljessä olevasta numerosarjasta?
                    Jotenkin mietin ite samaa. Kuullostaa niin hurjalle toi koko jos kone muuten iha vakio. Mutta mikspä ei pitäs paikkaansa
                    Instagram & Facebook
                    E30 316 M50
                    E36 coupe 608hp/665nm
                    E36 328 F-cup coupe
                    E90 320D M-sport

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3166
                      • 47200

                      #11
                      Onko ne tämmöset?

                      Jos on, ne on m52b28 ja 250cc/min

                      Comment

                      • Jjaniiii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2013
                        • 1529
                        • Nilsiä

                        #12
                        Originally posted by pazq View Post
                        Onko ne tämmöset?

                        Jos on, ne on m52b28 ja 250cc/min
                        M52B28
                        BMW Part Number: 13-64-1-703-819
                        Bosch Part Number: 0-280-150-440
                        Flow Rate: 205 cc/min
                        Color: Burgundy

                        Miks mulle tuli tommone etee :think
                        Instagram & Facebook
                        E30 316 M50
                        E36 coupe 608hp/665nm
                        E36 328 F-cup coupe
                        E90 320D M-sport

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11092
                          • Oulu

                          #13
                          Oisko 205cc @3bar ja 250cc @3,5 bar?

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Jjaniiii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2013
                            • 1529
                            • Nilsiä

                            #14
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Oisko 205cc @3bar ja 250cc @3,5 bar?
                            Se voi olla mutta kaveri laitto samalta sivulta myös tän:

                            M50/M52 injector (from E36 325i/325is/323is)
                            BMW Part Number: 13-64-1-730-060
                            Bosch Part Number: 0-280-150-415
                            Flow Rate: 190 cc/min
                            Color: Pale Green

                            Ja toi ainakin on 3.5bar tulos tietääkseni joten oletin että molemmat ois 3.5bar tiiäppä sit näistä? :think
                            Instagram & Facebook
                            E30 316 M50
                            E36 coupe 608hp/665nm
                            E36 328 F-cup coupe
                            E90 320D M-sport

                            Comment

                            • Fanatic21
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2014
                              • 131
                              • P-karjala

                              #15
                              Originally posted by pazq View Post
                              Onko ne tämmöset?

                              Jos on, ne on m52b28 ja 250cc/min
                              Muuten joo, mutta huomattavasti suuttimen pää on järeämpi. Joten en usko että ovat kakskasista
                              E34 M50b25 turbo

                              Ex: E34 525i vm91


                              Joensuu Connection

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎