mut se vinssin hyötysuhde on 10.000%
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turbo pakosarjan paineet
Collapse
X
-
Originally posted by JimtJos paine pakosarjassa on korkeampi kuin ahtopaine sisään niin....
huomatte kyllä aika pian
Pahin ongelma vissiin esiintyy jos nokka-akseli on sen verran äreä, että imu- ja pakoventtiilit ovat (vapaastihengittävään verrattuna) tarpeettoman pitkään auki yhtäaikaa. Tällöin pakosarjan suurempi paine pääsee puhaltamaan vastaan, haitaten sylinterin täyttöä. Vastaavasti jos pakosarjaan saa vähemmän painetta kuin imusarjaan, voi käyttää aika sairaita nokkia, ja sitä kautta tuottaa kivasti hanaa. Tuohonhan ne 80-luvun turbo-F1:tkin perustuivat.2013 F31 328i
Comment
-
-
Originally posted by TzeimiEi mitään mieltä painaa kaasua sen jälkeen kun ahtop = pakop. mun 2 cnt:iä
Toinen puoli totuutta on kyllä kompromissi tehon, heräämiseen ja käyttöominaisuuksien välillä. Tämän voi suomentaa niin että älä turbota pikkukoneita auton painoon nähden.
Yhden topicin mukaisen mittaustuloksen voisi laittaa, eli:
0
~0
0.3
0.5
Kahdella suurella *ahtimella*. Teho reilu 400hv/500Nm. Koeversio n, hylätty pari vuotta sitten.E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport
Comment
-
-
Lainataanpa vähän topikkia.
Nyt kun kerran noista pakopaineista on ollut keskustelua, niin minkäslaista luokkaa nuo pakolämmöt saisi olla? Ja missä kohtaa on paras paikka anturille? Ennen vai jälkeen ahtimen? Ja minkälaista anturia olette käyttäneet?
Itsellä on tällä hetkellä VPV:ltä ostettu K-tyypin termoparianturi (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan )
Linkki ko anturiin Ylimmäinen anturi.
Comment
-
-
Originally posted by hill-tunLainataanpa vähän topikkia.
Nyt kun kerran noista pakopaineista on ollut keskustelua, niin minkäslaista luokkaa nuo pakolämmöt saisi olla? Ja missä kohtaa on paras paikka anturille? Ennen vai jälkeen ahtimen? Ja minkälaista anturia olette käyttäneet?
Itsellä on tällä hetkellä VPV:ltä ostettu K-tyypin termoparianturi (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan )
Linkki ko anturiin Ylimmäinen anturi.
Anturi pakosarjaan ennen ahdinta.
K-tyyppi taitaa olla käytetyin ja paras vaihtoehto.E24 635csi
Comment
-
-
.
Mulla on kokemusta vaan diiseleistä.
Hukkaportillisilla ahtimilla on ahdot helpompi saada pakopaineita suuremmiksi.
VNT - ahtimissa on niiden rakenne ja toiminta tehty vakiona sellaiseksi, että pakopaine olisi lähes koko ajan ahtoja suurempi, pakokaasujen kierrätyksen takia.
Uusissa suorasuihkareissa ei se pakopaine ole niin suuri peikko, kun kammiokoneissa. Moottorinvalmistaja on sen huomioinut.
Moottorin toiminnan kannalta olisi kuitenkin parempi, jos ahdot olisivat pakopaineita suuremmat.
Jos alkuperäisestä ilmaylimäärästä poiketaan ja sitä otetaan käyttöön lisääntyneen tehon muodossa, ja samalla ruiskutusaikaa jatketaan, nousevat pakokaasujen lämmöt jyrkästi.
Nilkka suorana kun vaan puskettaa minuutinkin tai pari menemään, niin aika lähelle tuhatta jo saa pakokaasujen lämmöt nousemaan jo ihan vakiosuuttimillakin.
600 - 800 astetta näkyy kestävän pidemmässäkin rasituksessa.
Tuossa on yksi sovellutus pakopaineiden ja -lämpöjen mittaukseen.
Reijät ja läpiviennit on tehty ahtimen laippaan.
Jos ei halua pakosarjaa turmella, tai on ahdasta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by hill-tunNyt kun kerran noista pakopaineista on ollut keskustelua, niin minkäslaista luokkaa nuo pakolämmöt saisi olla? Ja missä kohtaa on paras paikka anturille? Ennen vai jälkeen ahtimen?
Tai sitten jos tiedonkeruussa riittää kapasiteetti niin anturi/pakokanava. Virtalan Ristolla oli joskus 1/kanava ja heti siinä sarjan alussa.
Comment
-
-
Itsellä oli pt100, mikä ei tosin ole noin kuumiin tarkoitettu, mutta toimii se jonkunaikaa kunnes hapettuu ja tulee hitaaksi/näyttää väärin. Joku max lämpö tais josain rataolosukteissa olla jopa 950 pikkuturbolla. K-tyypin termoparia kannattaa kyllä käyttää, kestää tuon lämmön hienosti ja ylikin.BMW F32 435d
Comment
-
Comment