Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yet another: paras M5X-kombinaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani
    • Feb 2025

    Yet another: paras M5X-kombinaatio

    Noniin. Go crazy:

    Paras M50-52-54-tms-vaihdelaatikko-kombinaatio perusteluineen.

    Itselle mieluisin olisi tietysti lyhytiskuinen kampikulman takia ja automaattivaihteinen. Turbo on HX35 billettisiivillä.
  • Kontsa
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 22
    • Espoo Wasteland

    #2
    Ei nyt ihan hulluuksiin päästy, mutta M52B28TU + M54B30 imusarja ja jotkut sopivan kärttyisät nokat, laatikoksi sitten vaikka GS6-37DZ pitäisi mahtua tuonne E30:n alle vielä. Olispahan millä soudella sitten. :think

    2,8 koneessa tietenkin 84*84mm isku ja poraus mielyttää, kuten myös disa sekä vanos. Ja miksi ei sitten laittaisi tuommosta laatikkoa, kun kerran voi? Isommat kuusi vaihteiset taitavat olla melko reilusti painavampia?
    E30 Daytonaviolett Touring "Dora"

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      #3
      M52b28 +s5d 320z

      Tuplavanos koneen sähköisestä kaasuläpästä en tykkää yhtään, kun sen verran viiveellä seuraa polkimen asentoa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Eikö tossa b28:ssa oo joku 10cm pitkä kiertokanki? Ei hyvä turbojuttuihin.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by herrakani View Post
          Eikö tossa b28:ssa oo joku 10cm pitkä kiertokanki? Ei hyvä turbojuttuihin.
          Juu melkein...

          135mm suurimmassa osassa M50/M52-koneita, poikkeuksena M50B25TU jossa 140mm.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Onk toi vanos ok turbovehkeistössä?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              #7
              Originally posted by herrakani View Post
              Onk toi vanos ok turbovehkeistössä?
              Toimii hyvin, kun ei edes kytke vanoksen piuhaa kiinni. Toki kokeilen kyllä mitä etua sillä saa jos saa, kun dynoon asti pääsee.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Tämä menee nyt siihen "go crazy"n alle.

                Rautalohko, 84-85poraus, 2-litrasen kampura, non-vanos imunokka, Schricki pakonokaksi, ei vanosta. 8500rpm Pur.suhde 10,5-11.1 E85 ja tarpeeksi hengittävä twinscroll ahdin.

                Tossa olis raamit. Rahastahan ei puhuttu mitään, eikä järkevyydestä.

                Lootaksi gs6-53dz


                Et uskalla.
                Last edited by Mörökölli; 13-05-2015, 22:59.
                www.nenifab.com

                Comment

                • Miuge
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 630
                  • Tampere

                  #9
                  Vanos käyttöön ehdottomasti, saa heräteltyä turbon aikasemmin ja paremman ala-/keskirekisterin muutenkin. Asiasta löytyy keskustelua ainakin på svenska jo useamman vuoden ajalta
                  M54 89,6mm kampura alkaa rajottaan max. kierroslukua, huono kampisuhde. Dampperiin kannattanee kiinnittää myös huomioo, jos lähdetään stroukkaan M50 koneesta 3-litraista isoille tehoille.

                  Mörököllin reseptiin vanos lisäyksenä ja B28 kampura, 8500rpm ei pitäisi olla ongelma, jos kannessa pysyy osat tahdissa.
                  Webshop - MRT Engineering
                  Facebook - MRT Engineering
                  Instagram - mrtengineering
                  YouTube - miugemrt

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Toimii hyvin, kun ei edes kytke vanoksen piuhaa kiinni. Toki kokeilen kyllä mitä etua sillä saa jos saa, kun dynoon asti pääsee.

                    Kyllä se vanos kannattaa laittaa jos sille saa ohjauksen jostain. Jossain oli ihan konkreettiset dynokäppyrät vanoksella vs. ilman yhdestä ahdetusta M50:stä, mutten nyt heti sitä löytänyt. Muistaakseni ahdot kuitenkin nousi huomattavasti aikaisemmin, ja keskikierrosten väännöt oli korkeammat. Toki aika paljon kiinni moottorin viritysasteestakin.

                    Tuolta vähän noita hyrskytin-yhdistelmiä vertailussa:


                    http://server.pure-pf.com/phpBB/view...hp?f=1&t=76683

                    Kevyt ahdettu:

                    M50 rautalohko
                    B28 kampura
                    Kellariin takokamat+tukikorsetti
                    Rutuiksi 9.5-10:1
                    2x imunokat
                    PT6765 @1,5bar
                    E85
                    Last edited by Supra^; 13-05-2015, 23:37.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Kontsa
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 22
                      • Espoo Wasteland

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      M52b28 +s5d 320z

                      Tuplavanos koneen sähköisestä kaasuläpästä en tykkää yhtään, kun sen verran viiveellä seuraa polkimen asentoa.
                      Sähköläppähän tulee vasta M54:n kanssa, kun taas M52TU käyttää himeman omalaatuista yhdistelmäsysteemiä, missä perusasento tulee mekaanisesti, ja ECU sitten viilaa sähköisesti sitä.
                      E30 Daytonaviolett Touring "Dora"

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Missään ei varmaan olis valmiiks 139,5 pitkiä kiertokankia millä sais b20 kampiakselin b25 lohkoon?

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Täällä vannotaan kovasti rautalohkon nimeen mutta kyllähän se oikeasti korkeavireinen kone kannattaa tehdä alulohkoon jos sellainen on käytettävissä, alumiinin ominaisuudet toimii paljon paremmin kampuran värähtelyjen hallinnassa, Nikasil-pytyt antaa anteeksi uskomattoman paljon virikäytössä vs valurautapytyt ja bonuksena saa useamman kymmenen kiloa kevyemmän koneen. Valurautalohkon käyttöä ei varsinaisesti puolla yhtään mikään.

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            #14
                            Mitä tai mikä patentti estää niitten kierteitten korkauksen siitä alu lohkosta?

                            En tiedä, joten kysyn nyt kun aihe liippaa läheltä?

                            Olis se Tottakai e30 keulilla parempi ku keveempi...
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              #15
                              Mä oon ollu alulohkon puolella, mutta arvelin että menee väittelyksi niin tarjosin tota.
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎