Todennäköisesti tuo 5-vaihteinen on niin paljon kivuttomampi laittaa että sellaista on ruettava etsimään.
Välityksiltäänhän mikään noista ZF:stä ei ole ihan optimi tuon 530d:n 2,81 välitetyn perän kanssa.
Vakiona kokonaisvälitys menee jotenkin näin 225/50R17 renkailla 5. vaihteella:
80kmh/1410rpm
100kmh/1770rpm
120kmh/2120rpm (Tietysti pitäis huomioida että se GM:n turbiini taitaa luistaa aina jos en ihan väärin muista)
5HP24:
80kmh/1510rpm
100kmh/1890rpm
120kmh/2260rpm
6HP26 vitosella:
80kmh/1640rpm
100kmh/2050rpm
120kmh/2460rpm
ja kutosella:
80kmh/1300rpm
100kmh/1620rpm
120kmh/1950rpm
Tuossa 6hp26:ssa jää tuo 70-80km/h vähän ilkeästi 5 ja 6 väliin. Sitten taas tuossa 5hp24 loppuu välityksen vähän niiku kesken jos ajelee pitempiä sivua 130 km/h. Manuaalin 2,35 perällä menee ihan liian harvaksi tuo 5 vaihteinen.
Välityksiltäänhän mikään noista ZF:stä ei ole ihan optimi tuon 530d:n 2,81 välitetyn perän kanssa.
Vakiona kokonaisvälitys menee jotenkin näin 225/50R17 renkailla 5. vaihteella:
80kmh/1410rpm
100kmh/1770rpm
120kmh/2120rpm (Tietysti pitäis huomioida että se GM:n turbiini taitaa luistaa aina jos en ihan väärin muista)
5HP24:
80kmh/1510rpm
100kmh/1890rpm
120kmh/2260rpm
6HP26 vitosella:
80kmh/1640rpm
100kmh/2050rpm
120kmh/2460rpm
ja kutosella:
80kmh/1300rpm
100kmh/1620rpm
120kmh/1950rpm
Tuossa 6hp26:ssa jää tuo 70-80km/h vähän ilkeästi 5 ja 6 väliin. Sitten taas tuossa 5hp24 loppuu välityksen vähän niiku kesken jos ajelee pitempiä sivua 130 km/h. Manuaalin 2,35 perällä menee ihan liian harvaksi tuo 5 vaihteinen.
Comment