Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 735i E65 ei käynnisty seisonnan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apk
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106

    BMW 735i E65 ei käynnisty seisonnan jälkeen

    BMW 735i 2002 seisoi kuukauden pihalla. Akku oli välillä irti ja asensin akun takaisin. Koitin startata mutta akku oli liian tyhjä. Koitin starttibuusterillakin auttaa mutta silti ei jaksanut pyörittää starttia. Laitoin akun vuorokaudeksi lataukseen jonka jälkeen starttimoottori pyörii hyvin mutta auto ei käynnisty.
    Moottoripuolelta antaa seuraavia vikakoodeja:
    -2863 Dme variable valve gear - voltage supply, power output stage, bank 2.
    -2865 Dme variable valve gear - power limitation in limp home operating mode.

    2865 koodi lähti nollaamalla pois mutta 2863 pysyy, eikä auto käynnisty.
    Mitähän autosta on hajonnut? Onkohan akkujumpalla ollut tekemistä tämän vian syntymisen kanssa?
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Kokeile kaverin kanssa.
    Mottoorin päällisuoja ensin irti, tämän jälkeen kaveri laittamaan sytytysvirrat päälle ja itse olet konehuoneen puolella ja kokeilet käsillä niitä essentricshaft moottoreita tuntuuko hyrräävän. Tuo vikakoodi kun viittaisi kuljettajan puoleisen moottorin vikaan. Eli kun virrat laittaa päälle niin mootteriden pitäisi tehdä initialisointi liikkeet. Jos se ei tee voi kokeilla vaihtaa päittäin moottoreita ja katsoa vaihtuuko vika puolelta toiselle. Noilla pääsee alkuun.

    Comment

    • Apk
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106

      #3
      Täytyy testata illalla kun pääsee kotiin ja vaihtaa moottoreita päikseen ja katsoa vaihtuuko vikakoodi.
      Ulkomaisilta foorumeilta luin että ivm (integrated supply module) on aika yleinen vikakohde näissä. Sulakkeet oli ehjät mutta voiko se olla viallinen? Miten ivm viat ilmenee? Muita mahdollisia vikapaikkoja?

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #4
        Juu toi IVM on myös mahdollinen vikapaikka. Mulla seisoi moottorin vaihdon yhteydessä pidempään kanssa auto, niin se ei kanssa sanonut mitään. Moottorin ohjaimilta kaikki piuhat irti ja takaisin paikoilleen vähitellen "yksiköittäin" ja kokeilemaan vain sytytys asentoon avainta, eli ei tietenkään starttausta. Ja vola. Auto lähti tulille. Mulla vaan ei syttynyt edes se keltainen moottorin valo mittaristoon ensi alkuun, eli vähän erilainen lähtötilanne oli mun tapauksessa.

        Comment

        • Apk
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 106

          #5
          Laitoin virrat päälle autoon ja testasin kädellä venttiilikopan päällä olevia moottoreita. kuljettajan puoleinen ei sanonut mitään mutta apukuljettajan puoleinen selvästi teki liikkeitä. Voiko pelkästään viallinen essentricshaft moottori estää autoa käynnistymästä? Vai löytyyköhän autosta jotain isompaa vikaa?

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #6
            Originally posted by Apk View Post
            Laitoin virrat päälle autoon ja testasin kädellä venttiilikopan päällä olevia moottoreita. kuljettajan puoleinen ei sanonut mitään mutta apukuljettajan puoleinen selvästi teki liikkeitä. Voiko pelkästään viallinen essentricshaft moottori estää autoa käynnistymästä? Vai löytyyköhän autosta jotain isompaa vikaa?
            Jos et kerta halua niitä moottoreita ristiin kokeilla, niin jos sen eccentricshaftin anturin irroittaa, niin pitäisi saada ohjaus vaihdettua kaasuläppä ohjatuksi ja DME limp mode ohjaukselle. Tosin sen moottorin on oltava kuitenkin ehjä, että se ajaa venttiili nostot täysin auki asentoon. Tosin sen voi vielä tehdä sillä toimivalla moottorilla, jos vaihtaa ne päittäin.

            Comment

            • Apk
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 106

              #7
              Sain auton käyntiin ralen ohjeilla. Vaihdoin venttiilikopan päällä olevat moottorit ristiin ja auto käynnistyi.
              Edelleen autossa on kuitenkin samat vikakoodit, eikä niitä saa nollattua pois.
              Missä ihmeessä vika voi olla?

              -2863 Dme variable valve gear - voltage supply, power output stage, bank 2.
              -2865 Dme variable valve gear - power limitation in limp home operating mode.

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Apk View Post
                Sain auton käyntiin ralen ohjeilla. Vaihdoin venttiilikopan päällä olevat moottorit ristiin ja auto käynnistyi.
                Edelleen autossa on kuitenkin samat vikakoodit, eikä niitä saa nollattua pois.
                Missä ihmeessä vika voi olla?

                -2863 Dme variable valve gear - voltage supply, power output stage, bank 2.
                -2865 Dme variable valve gear - power limitation in limp home operating mode.
                Hyvä että sait käyntiin.. Millä luet vikakoodit. Olisikohan sieltä mennyt se eccentricshaft anturi rikki. Kaikkia osia pitäisi löytyä ehjiä käytettyinä, jos kiinnostaa kokeilla, pistä privaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎