Seuraavanlaisia ongelmia:
Potilaana -03 vuoden loppupuolella tehty E60:n. Alkupräisenähän se on 218/160kw tehoinen ja minun käsittääkseni moottori on tyyppiä M57N
Jonkin sorttista suutin/moottori vikaa siinä on. Ei lähtenyt lämpimänä käymään, savuttaa jonkin verran ja käyntiäänestä erottuu tyhjäkäynnillä terävä naputus. Lämmitessä pehmenee hiukan. Kierroksilla ei kuulu tai sitten hukkuu muuhun meteliin.
Mittailin suuttimien paluuvuotoja. 2 sylinterin suutin vuoti paluupuolelle erittäin paljon luokkaa 50-60ml/min. Mitä luultavimmin syy siihen että ei lähde käymään lämpöisenä.
Ongelma yksi:
Tutkailin suutin varaosanumeroita ja totesin että M47TU (tälläiset löytyivät omista varastoista) koneessa samat suuttimet. Ja kissan viikset. Suutinputken nippa hiukan eri kulmassa ja erillainen sähköliitäntä. No hiukan seppäilyä ja suutin saatiin vaihdettua. Käynnistyminen parantui huomattavasti.
Noissa M47TU:n suuttimissahan tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on pulskan D-kirjaimen mallinen. Tuossa paluupuolelle vuotavassa ja niissä viidessä muussa tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on sellaisen suorakaide pyöristetyillä kulmilla.
Itselle tuli mieleen onko joku "älykääpiö" vaihtanut M57N:ään E39:n M57 peräisin olevat suuttimet ja johtosarjan???
Minä en tiedä missä kohtaa muuttuvat solenoidimalleista pietzoiksi???
Ongelma kaksi:
Suuttimien korjausarvot näyttävät aivan käsittämättömiltä,epäuskottavilta, ainakin minun testerillä luettuna . Toleranssithan ovat -5 -- +5mg/isku.
Ne ovat kaikki miinuksella erittäin runsaasti ( -50--- -100mg/isku) lukuun ottamatta 5. sylinteriä joka on tasan nolla. Vaihdoin tuohon 5. sylinteriinkin vielä M47TU:n suuttimen. Ei mitään vaikutusta korjausarvoihin. Eikä käyntiin ylipäätään.
Kone käy yllättävän tärinättömästi. Lähtee hyvin käymään kun vaihdoin sen paluupuolelle vuotavan. Päältäpäin ei pysty sanoon mistä päin moottoria se terävä naputus tulee. Alapuolelta kun kuuntelee niin se vaikuttaisi tulevan moottorin takaosasta.
Jos nyt ekaksi saisi vastauksen tuohon että onko moottorissa aivan vääränlaiset suuttimet.
Potilaana -03 vuoden loppupuolella tehty E60:n. Alkupräisenähän se on 218/160kw tehoinen ja minun käsittääkseni moottori on tyyppiä M57N
Jonkin sorttista suutin/moottori vikaa siinä on. Ei lähtenyt lämpimänä käymään, savuttaa jonkin verran ja käyntiäänestä erottuu tyhjäkäynnillä terävä naputus. Lämmitessä pehmenee hiukan. Kierroksilla ei kuulu tai sitten hukkuu muuhun meteliin.
Mittailin suuttimien paluuvuotoja. 2 sylinterin suutin vuoti paluupuolelle erittäin paljon luokkaa 50-60ml/min. Mitä luultavimmin syy siihen että ei lähde käymään lämpöisenä.
Ongelma yksi:
Tutkailin suutin varaosanumeroita ja totesin että M47TU (tälläiset löytyivät omista varastoista) koneessa samat suuttimet. Ja kissan viikset. Suutinputken nippa hiukan eri kulmassa ja erillainen sähköliitäntä. No hiukan seppäilyä ja suutin saatiin vaihdettua. Käynnistyminen parantui huomattavasti.
Noissa M47TU:n suuttimissahan tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on pulskan D-kirjaimen mallinen. Tuossa paluupuolelle vuotavassa ja niissä viidessä muussa tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on sellaisen suorakaide pyöristetyillä kulmilla.
Itselle tuli mieleen onko joku "älykääpiö" vaihtanut M57N:ään E39:n M57 peräisin olevat suuttimet ja johtosarjan???
Minä en tiedä missä kohtaa muuttuvat solenoidimalleista pietzoiksi???
Ongelma kaksi:
Suuttimien korjausarvot näyttävät aivan käsittämättömiltä,epäuskottavilta, ainakin minun testerillä luettuna . Toleranssithan ovat -5 -- +5mg/isku.
Ne ovat kaikki miinuksella erittäin runsaasti ( -50--- -100mg/isku) lukuun ottamatta 5. sylinteriä joka on tasan nolla. Vaihdoin tuohon 5. sylinteriinkin vielä M47TU:n suuttimen. Ei mitään vaikutusta korjausarvoihin. Eikä käyntiin ylipäätään.
Kone käy yllättävän tärinättömästi. Lähtee hyvin käymään kun vaihdoin sen paluupuolelle vuotavan. Päältäpäin ei pysty sanoon mistä päin moottoria se terävä naputus tulee. Alapuolelta kun kuuntelee niin se vaikuttaisi tulevan moottorin takaosasta.
Jos nyt ekaksi saisi vastauksen tuohon että onko moottorissa aivan vääränlaiset suuttimet.
Comment