Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N suuttimista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    M57N suuttimista

    Seuraavanlaisia ongelmia:

    Potilaana -03 vuoden loppupuolella tehty E60:n. Alkupräisenähän se on 218/160kw tehoinen ja minun käsittääkseni moottori on tyyppiä M57N
    Jonkin sorttista suutin/moottori vikaa siinä on. Ei lähtenyt lämpimänä käymään, savuttaa jonkin verran ja käyntiäänestä erottuu tyhjäkäynnillä terävä naputus. Lämmitessä pehmenee hiukan. Kierroksilla ei kuulu tai sitten hukkuu muuhun meteliin.

    Mittailin suuttimien paluuvuotoja. 2 sylinterin suutin vuoti paluupuolelle erittäin paljon luokkaa 50-60ml/min. Mitä luultavimmin syy siihen että ei lähde käymään lämpöisenä.

    Ongelma yksi:
    Tutkailin suutin varaosanumeroita ja totesin että M47TU (tälläiset löytyivät omista varastoista) koneessa samat suuttimet. Ja kissan viikset. Suutinputken nippa hiukan eri kulmassa ja erillainen sähköliitäntä. No hiukan seppäilyä ja suutin saatiin vaihdettua. Käynnistyminen parantui huomattavasti.
    Noissa M47TU:n suuttimissahan tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on pulskan D-kirjaimen mallinen. Tuossa paluupuolelle vuotavassa ja niissä viidessä muussa tuo sähkötöpselin poikkileikkaus on sellaisen suorakaide pyöristetyillä kulmilla.
    Itselle tuli mieleen onko joku "älykääpiö" vaihtanut M57N:ään E39:n M57 peräisin olevat suuttimet ja johtosarjan???
    Minä en tiedä missä kohtaa muuttuvat solenoidimalleista pietzoiksi???

    Ongelma kaksi:

    Suuttimien korjausarvot näyttävät aivan käsittämättömiltä,epäuskottavilta, ainakin minun testerillä luettuna . Toleranssithan ovat -5 -- +5mg/isku.
    Ne ovat kaikki miinuksella erittäin runsaasti ( -50--- -100mg/isku) lukuun ottamatta 5. sylinteriä joka on tasan nolla. Vaihdoin tuohon 5. sylinteriinkin vielä M47TU:n suuttimen. Ei mitään vaikutusta korjausarvoihin. Eikä käyntiin ylipäätään.

    Kone käy yllättävän tärinättömästi. Lähtee hyvin käymään kun vaihdoin sen paluupuolelle vuotavan. Päältäpäin ei pysty sanoon mistä päin moottoria se terävä naputus tulee. Alapuolelta kun kuuntelee niin se vaikuttaisi tulevan moottorin takaosasta.

    Jos nyt ekaksi saisi vastauksen tuohon että onko moottorissa aivan vääränlaiset suuttimet.
    Last edited by kye; 31-05-2015, 23:27. Reason: kirjotusvirheitä
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1223
    • Pori

    #2
    Katso mitkä Boschin suuttimet sun autossa pitäisi olla (numero esim. 0445110216) ja vastaako ne siellä nyt oleviin.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Onko ohjelmoitu? Muutamia esim. karalan tekeleitä on korjattu tuosta syystä.
      Korjausarvot ei voi olla tuollaisia vaikka ois miten paljon vikaa,eli todennäköisesti vika on Softassa millä ootte niitä lukenu. Pietsot tuli muistaakseni -06,eikä niitä saa toimimaan sinun autossa mitenkään.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • kye
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 320
        • Forssa

        #4
        En osaa sanoa onko ohjelmoitu. Mutta mitä luultavimmin auton rakentelutyylin huomioon ottaen. K&N:ää vihon viiminen laitos kaameet imuäänet, egr-tulpattu, ei vikakoodia tästä.

        Nuo suuttimet jotka autossa ovat, ovat numeroidensa perusteella mistä sattuu. Kaikista ei saa edes selvää. Joku niihin on jotain signeerauksia tehnyt kaivertimella. Yhden numerot antoivat autoksi jonkin D5 volvon. Tarkoitan numeroo siinä solenoidiosan päälipinnassa.

        Yhden kuvan löysin netistä käsittääkseni samalla mosalla olevasta 530dstä. Siinä oli nuo sähkötöpselit poikkileikkaukseltaan pulskan D-kirjaimen malliset.

        Tarkennusta hiukan? Voiko siis paska softa vääristää korjausarvot?
        Minä olen lukenut korjausarvot Autocomin testerillä.
        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
        - N42/46 jakopäät
        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

        tied. 0407247465

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by kye View Post
          Tarkennusta hiukan? Voiko siis paska softa vääristää korjausarvot?
          Minä olen lukenut korjausarvot Autocomin testerillä.
          Ei kannate tehdä mitään, ennenkuin on tarkistanut mitä inpa kertoo. Itsellänikin on autocom ja ainakin kahdesta m57n motista antanut aivan mitä sattuu arvoja ja koodeja ulos. Muissa merkeissä se toimii ihan ok, mutta bemareihin en sitä enää luota.
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎