Hei,
Nyt otetaan sitten hyviä ohjeita/neuvoja vastaan..
Öljynvaihdon yhteydessä katosi öljynpaineet kokonaan
Toimenpiteenä:
- Ylipaineventtiili puhdistettiin
- öljyt vaihdettiin 2 kertaa(castrol 0w-60 ja toisella kerralla motox 10w-40
- suodatin vaihdettiin 2 kertaan(hieman erilaiset koska autossa on öljynsiirtosaja kiinni)
Näistä huolimatta ei lähteneet paineet nousemaan käynnissä ollessa, sitten vielä pyöriteltiin akkuporakoneella "virranjakajan" vanhalta paikalta öljypunmpun akselia suntaan ja toiseen n.5min-> ja öljynpaineet nousikin yllättäen
Eihän ne ongelmat siihen sitten jääneetkään... Kylmänä paineet nousee yli 3bar muttä kun kone on kunnolla lämmin ei kierroksilla enää paineita nosta yli 2bar vaan paineet pyörii 1-2bar!
Tyhjäkaynnillä kuumalla koneella paineet n. 0,5bar.
Öljypumppu uusittu n.40tkm sitten kun kone rakennettiin kokonaan uusiksi ja tähän öljynvaihtoon asti toiminut moitteettomasti. (tosin kyseessä tarvikepumppu)
Tällä hetkellä siis öljyinä noi motox 10w-40 ja mittarina autogaugen sähköinen öljynpainemittari.
Öljynpainemittari sekä öljykello täysin uusia, on myös kokeiltu toisella öljykellolla.
Tosiaan niitä hyvä ideoita otetaan nyt vastaan?? Onko nyt tosiaan näin että tuo pumppu olisi tullut tiensä päähän näinkin vähillä kilometreillä vai voisiko olla niinkin huono tuuri että alakerran laakerit olisivat ottaneet itseensä.. kone edelleen rakennuksen jälkeen ajettu n. 40tkm ja tähän asti kaikki toiminut erittäin mallikkaasti...
Nyt otetaan sitten hyviä ohjeita/neuvoja vastaan..
Öljynvaihdon yhteydessä katosi öljynpaineet kokonaan
Toimenpiteenä:
- Ylipaineventtiili puhdistettiin
- öljyt vaihdettiin 2 kertaa(castrol 0w-60 ja toisella kerralla motox 10w-40
- suodatin vaihdettiin 2 kertaan(hieman erilaiset koska autossa on öljynsiirtosaja kiinni)
Näistä huolimatta ei lähteneet paineet nousemaan käynnissä ollessa, sitten vielä pyöriteltiin akkuporakoneella "virranjakajan" vanhalta paikalta öljypunmpun akselia suntaan ja toiseen n.5min-> ja öljynpaineet nousikin yllättäen
Eihän ne ongelmat siihen sitten jääneetkään... Kylmänä paineet nousee yli 3bar muttä kun kone on kunnolla lämmin ei kierroksilla enää paineita nosta yli 2bar vaan paineet pyörii 1-2bar!
Tyhjäkaynnillä kuumalla koneella paineet n. 0,5bar.
Öljypumppu uusittu n.40tkm sitten kun kone rakennettiin kokonaan uusiksi ja tähän öljynvaihtoon asti toiminut moitteettomasti. (tosin kyseessä tarvikepumppu)
Tällä hetkellä siis öljyinä noi motox 10w-40 ja mittarina autogaugen sähköinen öljynpainemittari.
Öljynpainemittari sekä öljykello täysin uusia, on myös kokeiltu toisella öljykellolla.
Tosiaan niitä hyvä ideoita otetaan nyt vastaan?? Onko nyt tosiaan näin että tuo pumppu olisi tullut tiensä päähän näinkin vähillä kilometreillä vai voisiko olla niinkin huono tuuri että alakerran laakerit olisivat ottaneet itseensä.. kone edelleen rakennuksen jälkeen ajettu n. 40tkm ja tähän asti kaikki toiminut erittäin mallikkaasti...
Comment