Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 + M30 + Getrag 265 + sre -765 + massalevy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raipeee
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 83
    • Turku

    #16
    [QUOTE=sierra4x4tbo;3564018]Tää vois tietty olla, jos ei riko mitään käpälän ollessa väärässä asennossa..

    Itsellä on ollut käytössä useamman vuoden ilman minkäänlaista ongelmaa. Kuitenkin joutui niin vähän jatkamaan että en usko siitä ongelmia muodostuvan.tämä olisi vain helpoin ja nopein ratkasu saada kytkin toimimaan ja pääsisi testiä ajamaan.

    Comment

    • billy
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2012
      • 1052
      • Finland

      #17
      Originally posted by sierra4x4tbo View Post
      Tää vois tietty olla, jos ei riko mitään käpälän ollessa väärässä asennossa..

      -Timo
      Kyllä sitä millejä voi jatkaa, ehkä vain painelaakerin ikä lyhenee sen takia omaani tehtiin
      noin 3-4 milliä tuli jatkoa kun kytkin ei pelannut ollenkaan ja työ sylinterin tappia ei jatkettu nyt, mutta helppo kokeilujen jälkeen sitten jatkaa jos tarvetta


      Varmasti tärkeää saa juuri nalli kohdalleen kytkimessä muuten on rajua katsottavaa loppu tulos, niinkuin Tompan tapauksessa jossa kaikki 7000km ajetut kytkinosat täysin paskana painelaakeri halki, sintteri täysin kulahtannut, vauhtipyörä entinen, 765 asetelma käyttökelvoton
      Last edited by billy; 08-06-2015, 11:56.

      Comment

      • sierra4x4tbo
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 2098
        • Lappeenranta

        #18
        ~18mm liikkuu haarukka painelaakerin ja asetelman kontaktista taaksepäin, sylinterin reiästä mitattuna.

        Lyönkö siis ~15mm lisää työsylkän tappiin?

        EDIT: kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta ei oo, eli joku osa järjestelmästä on rikki..

        EDIT 2: siis mittojen puolesta kaiken pitäisi olla kunnossa.

        -Timo
        Last edited by sierra4x4tbo; 08-06-2015, 20:45.
        M535i BiTurbo -85
        740iA -95 ”#tonnin_pommi"

        --=MushroomMotorsport=--
        --=MaxTuned.com=--

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #19
          Voi sitä enemmän kuin millejä jatkaa kun laakerin liike lisääntyy vain puolet siitä tappiin lisätystä mitasta
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #20
            Mikä painelaakeri sulla siä on? Jos e28 oma ni siihen on olemassa 5mm pitempää laakeria.
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2098
              • Lappeenranta

              #21
              Laatikon puolella:
              Mitta sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan (kun painelaakeri vasten asetelmaa) 36mm

              Sylinteri, mitta kiinnityspinnasta tangon päähän:
              Mäntä täysin ulkona 62mm
              Mäntä pohjassa 21mm

              Eli toiminta-alueella pitäisi olla ilman mitään modeja..
              Kummallista.

              Seuraavaksi tutkin pääsylkän..

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2098
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by jeemu View Post
                Mikä painelaakeri sulla siä on? Jos e28 oma ni siihen on olemassa 5mm pitempää laakeria.
                En oo varma. Taisin tarvikemotista ottaa levyn kanssa..

                -Timo
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • billy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2012
                  • 1052
                  • Finland

                  #23
                  Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                  En oo varma. Taisin tarvikemotista ottaa levyn kanssa..

                  -Timo
                  Minkä tuntuinen kytkinpoljin on painaessa?
                  Eihän vaan ois ilmaa, vieläkin:think itse ilmasin kytkimen työ sylinterin ollessa irti ja pumppasin sylinterin kautta ilmat pois, kun ei meinannut millään onnistua kapiinista.

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    #24
                    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                    ~18mm liikkuu haarukka painelaakerin ja asetelman kontaktista taaksepäin, sylinterin reiästä mitattuna.

                    Lyönkö siis ~15mm lisää työsylkän tappiin?

                    EDIT: kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta ei oo, eli joku osa järjestelmästä on rikki..

                    EDIT 2: siis mittojen puolesta kaiken pitäisi olla kunnossa.

                    -Timo
                    Muistelisin et mulla oli kans tuo 18mm sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan.

                    Sintterilevyn kans ei ollu mitään ongelmia ilman mitään muutoksia. Massalevyllä korotin haarukkaa painelaakerin alta muistaakseni 7mm. Sillon jäi pikku pelivara ettei jää kamat kantamaan.

                    Comment

                    • sierra4x4tbo
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 2098
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Originally posted by Maza View Post
                      Muistelisin et mulla oli kans tuo 18mm sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan.

                      Sintterilevyn kans ei ollu mitään ongelmia ilman mitään muutoksia. Massalevyllä korotin haarukkaa painelaakerin alta muistaakseni 7mm. Sillon jäi pikku pelivara ettei jää kamat kantamaan.
                      Siis sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan on 36mm silloin, kun painelaakeri on asetelmaa vasten (tapin reiästä mitattuna).

                      Mietin vaan, kun työsylinterin liikematka on 21mm-62mm (kiinnityspinnasta tapin päähän mitattuna), niin eikös tuo pitäisi alueella silloin olla..?

                      Tuon 18mm pääsee haarukka liikkumaan taaksepäin painelaakerin ja asetelman kontaktikohdasta..

                      -Timo
                      M535i BiTurbo -85
                      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                      --=MushroomMotorsport=--
                      --=MaxTuned.com=--

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        #26
                        Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                        Siis sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan on 36mm silloin, kun painelaakeri on asetelmaa vasten (tapin reiästä mitattuna).

                        Mietin vaan, kun työsylinterin liikematka on 21mm-62mm (kiinnityspinnasta tapin päähän mitattuna), niin eikös tuo pitäisi alueella silloin olla..?

                        Tuon 18mm pääsee haarukka liikkumaan taaksepäin painelaakerin ja asetelman kontaktikohdasta..

                        -Timo
                        Juu, juuri näin. 18mm "tyhjää" haarukan taka-asennon ja asetelmakontaktin välillä. Tuon mitan shimmasin omasta siihen muutamaan milliin (muistaakseni 4mm tyhjää) kasvattamalla sitä haarukan keskikohtaa (painelaakerin alta). En tosin koittanut edes ilman ku oli vahva epäilys et ei toimis (ei ollu valitettavasti mullakaan tiedossa sillon ku sun kanssa oli jotain puhetta kytkinhommista). Ilmeisesti siinä haarukan geometria on ilman shimmausta niin pielessä et ei pelaa hyvin.

                        Mulla kytkin ottaa aika pirun alhaalta kiinni, joten ihan optimi ei ole vieläkään, mutta toimii kuitenkin hyvin.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          #27
                          [QUOTE=sierra4x4tbo;3564677]Siis sylinterin kiinnityspinnasta haarukkaan on 36mm silloin, kun painelaakeri on asetelmaa vasten (tapin reiästä mitattuna).

                          Mietin vaan, kun työsylinterin liikematka on 21mm-62mm (kiinnityspinnasta tapin päähän mitattuna), niin eikös tuo pitäisi alueella silloin olla..?

                          Tuon 18mm pääsee haarukka liikkumaan taaksepäin painelaakerin ja asetelman kontaktikohdasta..




                          Liikkuuko työsylkkä varmasti maksimista maksimiin? Näin ei useinkaan ole. Pääsylkän tilavuus vaikuttaa asiaan tietenkin myös. En nyt lukenut koko rimpsua läpi mut ettei vaan unohtuis.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2098
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post

                            Liikkuuko työsylkkä varmasti maksimista maksimiin? Näin ei useinkaan ole. Pääsylkän tilavuus vaikuttaa asiaan tietenkin myös. En nyt lukenut koko rimpsua läpi mut ettei vaan unohtuis.
                            Ei työsylkän pitäis liikkua polkimen polkaisulla kuin about 5mm (sen verran mitä kytkimen irroittamiseen tarvitsee).

                            Työsylkkä asettuu männän takana olevan jousen takia "nollakohdalle", joka on painelaakeri kiinni asetelmassa. Siitä sitten liikkuu sen ~5mm irroittaen kytkimen.

                            5mm mahtuu tuonne toiminta-alueelle. Tarvittava liikealue on siis 36-42mm välillä ja sylinterin toiminta-alue 21-62mm.
                            Tajuskohan tuosta selityksestä mitään..

                            -Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              #29
                              Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                              Ei työsylkän pitäis liikkua polkimen polkaisulla kuin about 5mm (sen verran mitä kytkimen irroittamiseen tarvitsee).

                              Työsylkkä asettuu männän takana olevan jousen takia "nollakohdalle", joka on painelaakeri kiinni asetelmassa. Siitä sitten liikkuu sen ~5mm irroittaen kytkimen.

                              5mm mahtuu tuonne toiminta-alueelle. Tarvittava liikealue on siis 36-42mm välillä ja sylinterin toiminta-alue 21-62mm.
                              Tajuskohan tuosta selityksestä mitään..

                              -Timo

                              Nauroin omalle kommentilleni kun sen nyt uudelleen lukiessa tajusin että voi ymmärtää kahdella tapaa.

                              Hain juuri samaa että eihän se liiku kuin vähän ei lähellekään päästä päähän. Täälä joskus vaan tormänny siihen että ei ymmärretä että se liikematka tulee mäntien halkaisijoiden perusteella.. tosin sun hommia kun olen seurannut niin kyse tuskin on ymmärryksen puutteesta.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • mazajns
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 511
                                • Joensuu

                                #30
                                765:sen kanssa näissä mihin minä olen asentanut niin käytännössä se haarukka on pitänyt muokata tai olla n.5mm sisällä se tyhjä liike. Ja lisäksi sylinterin tapin olen joutunut muokkaamaan niin että liike alkaa lähes sylinterin pohjasta. Hölmöltä tuntuu että miksi se ei muka toimisi kun saman verranhan se liikkuu mutta ilman tapin jatkoa osa autoista ei ole irrottanut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎