Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 vs M50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    M20 vs M50

    E34 kuumetta pukkaa, ja E34 threadit ja oman käyttötarkoitukseni katsottuani, olen tullut siihen tulokseen, että 525 on minulle sopivin valinta.

    525sta nyt on kuitenkin tarjolla vanhalla M20B25 12v koneella, ja uudemmalla M50B25 24v koneella. M50stä on kehuttu monessa threadissä, mutta miten on, uskaltaako tuota M20stä ostaa, ja missä kilometreissä pitää olla nokka-akselista tms. osista huolissaan kyseisessä moottorissa?

    Valinta moottorien välillä tulee pelkästään kahden seikan perusteella.
    1. Huollon helppous. Huollot tarkoitus tehdä itse kuten tähänkin asti. Siis perus vesipumpun vaihdot yms.
    2. Hinta. (Vaikutus auton hintaan. En siis ole valmis maksamaan paria tonnia enempää muuten samankuntoisesta autosta, mutta pientä extraa toki M50 koneesta voi maksaa. Ja myöskin varaosien hinta)

    Kaikki vastaukset tervetulleita, mutta mieluiten tietysti niiltä henkilöiltä, joilla on tekniset faktat hallussa, miksi toinen moottori kestää tai on kestämättä, tai on helpompi huoltaa. Tämän hetkisen tiedon perusteella valitsisin M50sen, ja oikeastaan vain tälläisiä olen katsellut, mutta tekeekö M20sellä mitään, ja uskaltaako sellaista ottaa jos kohdalle sattuu muuten mieleinen yksilö?

    Offtopiccina. Voiko E34sen ajotietokoneen "huoltohälyytystä" nollata itse? Osaan automerkeistä mielestäni olen bongannut tämän ODB2 tms. liittimen ja PC softan vikakoodien tulkintaan/nollaukseen netistä.
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    M20 on muuten hyvä mut se on remmillä. Siinä ei ole niitä alkupään m50 koneiden päästöongelmia ja lambdavikoja.
    Last edited by herja; 26-03-2005, 19:39.
    Retard Member

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      #3
      jep

      Kyllä mielestäni m20 oisi varmampi tekniikka ja varsinkin itse helpompi huoltaa. Yksinkertaisempi niin älyää paremmin toki tietenkin jakopää on hihnalla mut jos sen jaksaa aina vaihtaa niin mielestäni hyvä motti.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • .:miksu:.
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 352

        #4
        Kyllä tolla m20 pärjää jos ei ole mihinkään kiire. Hihnan vaihto on aika helppo homma kun sen on kerran tehny!

        Comment

        • grote
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 88
          • Turku

          #5
          Joo onhan toi m20 ehkä helpompi, mutta tosiaan siinä se remmi joka sit on hiukan isompi homma. m50 on kyl mukavasti pirtsakampi m20 171hv/220nm vs. m50 192hv/241nm.
          itse ottaisin m50 enempää miettimättä.
          :think

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            niin mutta eikös m50 koneissa ole vähän huonoja kestämään ne muoviset vesipumpun siivet... molemmissa koneissa hyviä puolia mutta itse kuitenkin valitsisin m20:sen...
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              ehdottomasti m50. kulkupuoli ihan toista, ja käytännössä pomminvarma. m20 yläkerta on vähän perseestä..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • bemari320mies
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 788
                • Suodenniemi

                #8
                Kun vaihdoin 320i:n (e30) e34 525:seen niin katselin aluksi noita m50-koneilla olevia ja ajattelin että en m20-koneista osta, muuta sitten kun löytyi hyvillä varusteilla oleva m20-koneinen niin ostin sen. Ja eihän tuossa koneessa muu haittaa kuin tuo venttiilikoneiston rapina, sekin kuuluu tosin vain ulos. Mutta seuraava e34 tulee olemaan m50-koneella, imupuolen vanoksella.
                Sen verran vielä tuosta m20-koneesta, että se on kyllä oman käsityksen mukaan käyttövarmempi koska se on hieman "mekaanisempi" kuin m50. Toki molemmat koneet ovat huoltamattomina varsin onnettomia. Molemmilla varmasti pärjää kunhan viitsii vain huoltaa ajallaan.
                Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                EX: BMW E34 525i -90
                EX: BMW E28 528iA -85
                EX: BMW 320i Taxi -86

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Sen verran vielä että huoltovalot pystyy nollaamaan itse. Mitään erikoislaitteita ei välttämättä tarvita. Pelkkä johdonpätkä riittää. Ohjeet nollaukseen löydät tältä foorumilta hakua käyttäen.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • samivaan
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 176

                    #10
                    Kiitti hyvistä vastauksista.
                    Jatkan siis m50släisten metsästystä, mutta vastausten perusteella luulen että voin m20seenkin langeta, jos sopivammilla varusteilla/historialla osuu kohdalle.

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      en ikinä ottaisi kyllä e34:sta M20 koneella, kerran oli sellanen ja se tekniikka oli yhden vuorokauden siellä pellin alla ja tilalle tuli 24 venanen ja ajettavuus muuttu ihan uskomattomasti parempaan suuntaan ja vielä kun lisäs automaattilootan

                      en tykkää tuosta M20 koneesta ollenkaan. ja M50 kestää aivan varmasti kilometrejä enemmän kuin M20, ja vielä kun tosiaan ajomukavuus on niin helvetin paljon parempi tuossa M50 koneisessa.

                      on ollu tosiaan 2 kpl M20 koneisia ja 1 kpl 24v (ja tämä pata tuli tosiaan tuon toisen M20 koneen tilalle)
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • -kiki-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1160
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Originally posted by samivaan
                        Kiitti hyvistä vastauksista.
                        Jatkan siis m50släisten metsästystä, mutta vastausten perusteella luulen että voin m20seenkin langeta, jos sopivammilla varusteilla/historialla osuu kohdalle.
                        Minkäs hintaista E34:sta Samivaan etsiskelee ?
                        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                        Comment

                        • _riskus
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 102

                          #13
                          suokaa anteeksi hieman
                          Sopiiko m20 ja m50 koneet samaan kytkimeen/vaihdelaatikkoon?
                          onkos koneiden kiinnikkeet erilaiset? Kävisköhä näppärästi vaihto e30 m20 -> m50

                          Comment

                          • samivaan
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 176

                            #14
                            lassi-s: Eikös sulla ollut 2.0l koneista kyse, ja voimanpuute se suurin harmi m20sessä? Vai mitkä oli tekniset perustelut sille, miksi m20 on huono, ja miksi vaihdoit m50 moottoriin? (lähinnä tuli mieleen, että kyllähän 12v 2.5l kone vääntää ja antaa tehoa selvästi enemmän kuin 2 litranen m50 kone)

                            kiki:Alle 6t€ autoja katsonut, mutta en tiedä mihin lopulta päädyn. Kiireaikataululla en ole hankkimassa, ja hakeminen saksastakaan ei ole pois suljettu, vaikka onkin epätodennäköinen. Toki isommalla rahalla saa paremman, mutta yllättävän usein on niin, että isommalla rahalla ostettukin "laukeaa" ja negatiiviseen yllätykseen ei jäänyt yhtään rahaa. Ja luonnollisesti kalliimmassa tippuu arvo enemmän ajan kanssa.

                            Comment

                            • jvakeva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2433
                              • Kouvola

                              #15
                              eli hinnanpuolesta m50b25kin mahdollinen.

                              kyllä perusmoottori on m50 parempi, jos nyt yhden vesipumpun joutuu vaihtamaan ja lambdan, niin se ei ole iso vaiva verrattuna m20 kansiremonttiin..

                              ja kyllä se kulkupuoli on parempi.
                              B10 V8 # 108
                              saab r560 8X4

                              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎