Originally posted by pazq
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kevyen vauhtipyörän aiheuttama räminä/kolina laatikosta
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostKyllähän nuo tuppaa rallattamaan mutta ei sen yleensä ajossa pitäisi häiritsevän paljoa kuulua, vain tyhjäkäynnillä.
Onko sulla oikeankokoinen silmälaakeri ja onko se ehjä varmasti paikallaan?Originally posted by pazq View PostNo omakin m10 kevyellä vp:llä, ap:n sintterillä ja 265getragilla pitää aika moista ropinaa tyhjäkäynnillä mutta kuten todettua, "kuuluu" melkein asiaan.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostKyllävain. Jotain näistä työtahtien pulsseista luin itsekin. Mutta suurimmalla todennäköisyydellä syyllinen tähän räminään on kytkinakselin etummainen laakeri. Eräs kanssaharrastaja oli tehnyt samanlaisen muunnoksen ja hänelläkään ei kaksoismassalla ollut ääntä kuulunut, mutta kiinteällä vauhtipyörällä kyllä. Tuo laakeri oli rikkoutunut/huonontunut jo aiemmin kaksoismassan ollessa kiinni, mutta tullut esiin vasta vähemmän anteeksiantavan kiinteän VP:n kanssa. Laakerin vaihto ja ääni oli hävinnyt.
Tuon laakerin mitat Getrag S5D250G laatikkoon on 30x72x20 ja löytyy FAG:n numerolla 572681.
Tyhjäkäynnillä kilkatti sitten se kytkinpakka, mutta se on toki eri asia.
Loota voi hyvinkin olla vielä "spekseissä" mutta jo jonkin verran väljää tullut uuteen verrattuna ja nämä pienetkin sinänsä harmittomat väljät vaan nostaa päätään kun pulssit pääsee vaimentamattomina läpi.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmun 265/262cr kumpi ikinä onkaan rallattaa sen verran että lähtee koko lodju remonttiin talvella. ääni kuuluu myös veto päällä 1-2lla ja moottori jarrulla. kuin olisi lentoon lähdössä
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostNiin, tyhjäkäynnillä ei siis kuulunut tuo lootan sirinä, vaan siinä noin 1300rpm-1600rpm välillä jos vedätti hieman liian isolla vaihteella. Ilman kuormaa ei silloinkaan.
Tyhjäkäynnillä kilkatti sitten se kytkinpakka, mutta se on toki eri asia.
Loota voi hyvinkin olla vielä "spekseissä" mutta jo jonkin verran väljää tullut uuteen verrattuna ja nämä pienetkin sinänsä harmittomat väljät vaan nostaa päätään kun pulssit pääsee vaimentamattomina läpi.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Comment