Originally posted by pazq
View Post
Kevyen vauhtipyörän aiheuttama räminä/kolina laatikosta
Collapse
X
-
mun 265/262cr kumpi ikinä onkaan rallattaa sen verran että lähtee koko lodju remonttiin talvella. ääni kuuluu myös veto päällä 1-2lla ja moottori jarrulla. kuin olisi lentoon lähdössäsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
Originally posted by Mörökölli View PostKyllähän nuo tuppaa rallattamaan mutta ei sen yleensä ajossa pitäisi häiritsevän paljoa kuulua, vain tyhjäkäynnillä.
Onko sulla oikeankokoinen silmälaakeri ja onko se ehjä varmasti paikallaan?Silmälaakeri on kyllä paikoillaan ja oikean kokoinen. Ja sekin on uusi. Tyhjäkäynillä ääni on todella vaimea, mutta kuultavissa. Kuuluu häiritsevästi ainoastaa matalilla kierroksilla vedätettäessä. Tämä ääni kuuluu siis laatikosta enempi, ei moottorista.Originally posted by pazq View PostNo omakin m10 kevyellä vp:llä, ap:n sintterillä ja 265getragilla pitää aika moista ropinaa tyhjäkäynnillä mutta kuten todettua, "kuuluu" melkein asiaan.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
Niin, tyhjäkäynnillä ei siis kuulunut tuo lootan sirinä, vaan siinä noin 1300rpm-1600rpm välillä jos vedätti hieman liian isolla vaihteella. Ilman kuormaa ei silloinkaan.Originally posted by Playpig View PostKyllävain. Jotain näistä työtahtien pulsseista luin itsekin. Mutta suurimmalla todennäköisyydellä syyllinen tähän räminään on kytkinakselin etummainen laakeri. Eräs kanssaharrastaja oli tehnyt samanlaisen muunnoksen ja hänelläkään ei kaksoismassalla ollut ääntä kuulunut, mutta kiinteällä vauhtipyörällä kyllä. Tuo laakeri oli rikkoutunut/huonontunut jo aiemmin kaksoismassan ollessa kiinni, mutta tullut esiin vasta vähemmän anteeksiantavan kiinteän VP:n kanssa. Laakerin vaihto ja ääni oli hävinnyt.
Tuon laakerin mitat Getrag S5D250G laatikkoon on 30x72x20 ja löytyy FAG:n numerolla 572681.
Tyhjäkäynnillä kilkatti sitten se kytkinpakka, mutta se on toki eri asia.
Loota voi hyvinkin olla vielä "spekseissä" mutta jo jonkin verran väljää tullut uuteen verrattuna ja nämä pienetkin sinänsä harmittomat väljät vaan nostaa päätään kun pulssit pääsee vaimentamattomina läpi.
Comment
-
Ei tuo oma rallattele tai kalkata kun tyhjäkäynnillä. Heti kun alkaa kytkin ottamaan, häviää kaikki mekkalat. Varmaankin johtunee tuosta kytkin/vp yhdistelmästä juurikin eikä liity laatikkoon mitenkään. Hemmetillinen "kirskunta" lähtee tuosta kytkimestä kun liikkeelle lähtee ja himppusen luistattaa alkuun lahes tyhjäkäynnillä. Moni kääntänyt oikein päätä kun kuulostaa joltain junan jarrutukseltaOriginally posted by Tonton View Postmun 265/262cr kumpi ikinä onkaan rallattaa sen verran että lähtee koko lodju remonttiin talvella. ääni kuuluu myös veto päällä 1-2lla ja moottori jarrulla. kuin olisi lentoon lähdössä
Comment
-
Juurikin näin. Pintakaasulla ajettaessa tasaisella ilman kuormaa, ei ääntä kuulu mutta heti kuorman kasvaessa alkaa ääni kuulua. Ajellaan nyt tämä kesä näin ja katsotaan talven aikana sitten uusi laatikko tilalle.Originally posted by ihi View PostNiin, tyhjäkäynnillä ei siis kuulunut tuo lootan sirinä, vaan siinä noin 1300rpm-1600rpm välillä jos vedätti hieman liian isolla vaihteella. Ilman kuormaa ei silloinkaan.
Tyhjäkäynnillä kilkatti sitten se kytkinpakka, mutta se on toki eri asia.
Loota voi hyvinkin olla vielä "spekseissä" mutta jo jonkin verran väljää tullut uuteen verrattuna ja nämä pienetkin sinänsä harmittomat väljät vaan nostaa päätään kun pulssit pääsee vaimentamattomina läpi.
Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
Comment