Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paras keino puhdistaa moottorin sisukset öljykuonasta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Thuppu View Post
    Alko vaan toi huohotin temppuilemaan, ku savuttaa nyt käynnistyksissä ihan hervottomasti. Luulen et öljyerottimen paluuputki on tukossa.
    Voi olla sekin mutta yleensä kun öljyt on siinä kunnossa että piki alkaa tarttumaan pintoihin männänrenkaat on jo totaalisen yhtäpuuta urissaan......

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Eli lientoinen öljy tulee nyt renkaiden ohi? Kokeilen nyt eka pientä huohotinmodia et pääsee jyvälle johtuuko siitä. Savutushan alko jakopäänremontin jälkeen. Huomasin remontin yhteydessä et separaattori cykloonin kaulan kiinnitys oli poikki ja korvasin sen kumiletkun pätkällä. Siinä tilanteessa piti auto saada nopeasti ajoon eikä ollut mahdollisuutta odottaa uutta separaattoria. Eli kone oli siis huohottanut aiemmin ton cykloonin ohi muttei oo koskaan aiemmin savuttanut joiten siksi epäilys ei nyt heti ensimmäisenä kohdistu renkaisiin, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #18
        Se on vähän muna-kana ongelma eli onko pikinen öljy jumittanut männänrenkaat vai jumittuneet männänrenkaat aiheuttaneet runsaan ohipuhalluksen joka on piennyt öljyt nopeasti. Mutta jos öljy tarttuu jo muillekin alumiinipinnoille niin kyllä moottorin kuumimman paikan männänrengasurien voitelun lopputuloksenkin voinee ennustaa.....

        Se paskana oleva separaattori toki on osasyy nopeasti pikeentyviin öljyihin.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Jep, mut toivo elää vielä et johtuis huohottimesta ku noin yhtäkkiä alko ongelma. Autohan ei oo savuttanu tai kuluttanu öljyä aiemmin.

          Ja savutushan on nyt käynnistyksessä aika massiivista et pitäis ajossa öljyn kadotakin koneesta melko vikkelään jos renkaiden ohi puhaltais noin pahasti. https://www.youtube.com/watch?v=dAYS-jAfjhk
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #20
            Kyllä tämä nyt siihen huohotukseen liittyy. Putsaa se valumisputki siitä separaattorista ihan ekana.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #21
              En vielä ottanu öljypohjaa auki. Tuli nyt ensin testattua hommaa X5:sen ulkoisella separaattorilla, ja kyllähän se näyttäis nyt pelaavan, eli savutus on kaikonnut. (pahoittelut törkeen kakkasesta konetilasta)

              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Jukka K
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 157

                #22
                Originally posted by Thuppu View Post
                En vielä ottanu öljypohjaa auki. Tuli nyt ensin testattua hommaa X5:sen ulkoisella separaattorilla, ja kyllähän se näyttäis nyt pelaavan, eli savutus on kaikonnut. (pahoittelut törkeen kakkasesta konetilasta)

                Mitä eroa tuolla X5:n separaattorilla on alkuperäisen separaattorin toimintaan ja mihin ulostuloletku kytketään ? Sisäänmenoletku tulee varmaan venttiilikopasta.

                Onko separaattorille varaosanumeroa ?

                Ajattelin, että voisiko muutoksella olla vaikutusta myös M52B28 moottorissa. M62 moottorin separaattori ei ole minulle tuttu.

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #23
                  Originally posted by blueorange View Post
                  Eikä se vr1 ole edes kilpa-autoilijoiden suosimaa. Mobil Delvac mx:ää voi käyttää missä vaan. Vaikka paistoraswana
                  Heh, mulla on Delvac kaikissa vehkeissä ollut jo vuosia!
                  BMW-mopoista Diesel-Mersuun..

                  Comment

                  • conna
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 324

                    #24
                    Originally posted by Jukka K View Post
                    Onko separaattorille varaosanumeroa ?
                    11151705237
                    Oil separator

                    %

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Jaahas, täällähän oli keskustelua... Just toi connan linkkaama osa on kyseessä.

                      Ite ohitin täs m62tu:ssa kokonaan ton alkuperäisen huohotuksen. Eli otin irti sen imusarjan takosan venttiilirungon, tukin siitä alkuperäisen huohotuksen sisäänmenon ja porasin sen sijaan uuden reiän toiseen suuntaan ja ruuvasin siihen letkuliitännän. Lisäksi vasemman venakopan takaosassa on letkulähtö joka ei ole käytössä e38:ssa, eikä oo koneistettu auki. Porasin sen läpi. Eli kone huohottaa nyt venakopan takaosasta, menee letkulla separaattoriin, siitä tulee paluuletku imusarjan takavenan tuloon. Separaattorin paluuöljy menee öljynsuodatinkotelon paluuputkeen T-haaralla. Hyvin on ainakin vielä pelittänyt, ei siis savuta karvan vertaakaan enää.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Jaahas, täällähän oli keskustelua... Just toi connan linkkaama osa on kyseessä.

                        Ite ohitin täs m62tu:ssa kokonaan ton alkuperäisen huohotuksen. Eli otin irti sen imusarjan takosan venttiilirungon, tukin siitä alkuperäisen huohotuksen sisäänmenon ja porasin sen sijaan uuden reiän toiseen suuntaan ja ruuvasin siihen letkuliitännän. Lisäksi vasemman venakopan takaosassa on letkulähtö joka ei ole käytössä e38:ssa, eikä oo koneistettu auki. Porasin sen läpi. Eli kone huohottaa nyt venakopan takaosasta, menee letkulla separaattoriin, siitä tulee paluuletku imusarjan takavenan tuloon. Separaattorin paluuöljy menee öljynsuodatinkotelon paluuputkeen T-haaralla. Hyvin on ainakin vielä pelittänyt, ei siis savuta karvan vertaakaan enää.
                        Itse tein sokean peitelevyn takakannen tilalle ja vein huohotuksen suoraan venakopasta koneen alle jemmaan. Pysynyt kummasti imusarja puhtaana kun ei tule kaikki skeida sinne :think Ja moottori pysynyt hyvin puhtaana kun ajelee diesel-öljyillä, vaihtelee tarpeeksi usein ja lorauttaa tosiaan sinne fortea tai halpaa vastinetta ennen vaihtoa. Suurimmat kertymät tuli ensin poistettua käsin öljypohjasta ja venakopista samalla kun teki jakopään, tuntuivat olevan ne pahiten keränneet.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎