Originally posted by Thuppu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Paras keino puhdistaa moottorin sisukset öljykuonasta?
Collapse
X
-
Eli lientoinen öljy tulee nyt renkaiden ohi? Kokeilen nyt eka pientä huohotinmodia et pääsee jyvälle johtuuko siitä. Savutushan alko jakopäänremontin jälkeen. Huomasin remontin yhteydessä et separaattori cykloonin kaulan kiinnitys oli poikki ja korvasin sen kumiletkun pätkällä. Siinä tilanteessa piti auto saada nopeasti ajoon eikä ollut mahdollisuutta odottaa uutta separaattoria. Eli kone oli siis huohottanut aiemmin ton cykloonin ohi muttei oo koskaan aiemmin savuttanut joiten siksi epäilys ei nyt heti ensimmäisenä kohdistu renkaisiin, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Comment
-
-
Se on vähän muna-kana ongelma eli onko pikinen öljy jumittanut männänrenkaat vai jumittuneet männänrenkaat aiheuttaneet runsaan ohipuhalluksen joka on piennyt öljyt nopeasti. Mutta jos öljy tarttuu jo muillekin alumiinipinnoille niin kyllä moottorin kuumimman paikan männänrengasurien voitelun lopputuloksenkin voinee ennustaa.....
Se paskana oleva separaattori toki on osasyy nopeasti pikeentyviin öljyihin.
Comment
-
-
Jep, mut toivo elää vielä et johtuis huohottimesta ku noin yhtäkkiä alko ongelma. Autohan ei oo savuttanu tai kuluttanu öljyä aiemmin.
Ja savutushan on nyt käynnistyksessä aika massiivista et pitäis ajossa öljyn kadotakin koneesta melko vikkelään jos renkaiden ohi puhaltais noin pahasti. https://www.youtube.com/watch?v=dAYS-jAfjhk
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostEn vielä ottanu öljypohjaa auki. Tuli nyt ensin testattua hommaa X5:sen ulkoisella separaattorilla, ja kyllähän se näyttäis nyt pelaavan, eli savutus on kaikonnut. (pahoittelut törkeen kakkasesta konetilasta)
Onko separaattorille varaosanumeroa ?
Ajattelin, että voisiko muutoksella olla vaikutusta myös M52B28 moottorissa. M62 moottorin separaattori ei ole minulle tuttu.
Comment
-
-
Originally posted by Jukka K View PostOnko separaattorille varaosanumeroa ?
Oil separator
%
Comment
-
-
Jaahas, täällähän oli keskustelua... Just toi connan linkkaama osa on kyseessä.
Ite ohitin täs m62tu:ssa kokonaan ton alkuperäisen huohotuksen. Eli otin irti sen imusarjan takosan venttiilirungon, tukin siitä alkuperäisen huohotuksen sisäänmenon ja porasin sen sijaan uuden reiän toiseen suuntaan ja ruuvasin siihen letkuliitännän. Lisäksi vasemman venakopan takaosassa on letkulähtö joka ei ole käytössä e38:ssa, eikä oo koneistettu auki. Porasin sen läpi. Eli kone huohottaa nyt venakopan takaosasta, menee letkulla separaattoriin, siitä tulee paluuletku imusarjan takavenan tuloon. Separaattorin paluuöljy menee öljynsuodatinkotelon paluuputkeen T-haaralla. Hyvin on ainakin vielä pelittänyt, ei siis savuta karvan vertaakaan enää.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJaahas, täällähän oli keskustelua... Just toi connan linkkaama osa on kyseessä.
Ite ohitin täs m62tu:ssa kokonaan ton alkuperäisen huohotuksen. Eli otin irti sen imusarjan takosan venttiilirungon, tukin siitä alkuperäisen huohotuksen sisäänmenon ja porasin sen sijaan uuden reiän toiseen suuntaan ja ruuvasin siihen letkuliitännän. Lisäksi vasemman venakopan takaosassa on letkulähtö joka ei ole käytössä e38:ssa, eikä oo koneistettu auki. Porasin sen läpi. Eli kone huohottaa nyt venakopan takaosasta, menee letkulla separaattoriin, siitä tulee paluuletku imusarjan takavenan tuloon. Separaattorin paluuöljy menee öljynsuodatinkotelon paluuputkeen T-haaralla. Hyvin on ainakin vielä pelittänyt, ei siis savuta karvan vertaakaan enää.
Comment
-
Comment