Tein jakopää remontin, vaihdoin nokkaakselin yms muut hilut. Ykk anturin vaihdoin jo. Auto ei vaan kiihdy samalla lailla kuin ennen remonttia. Tyhjäkäynti on normaali. Jakopään merkit tarkastettu useaan kertaan. Kierroslukumittarin mukaan rajoittaisi 4000 rpm, mutta kone kyllä kiertää minusta ihan loppuun asti. Ärsyttävää ajella kun joutuu joka mäkeen lyömään 3 vaihteen. Missähän voisi olla vika?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m40 nihkeä kiihtyvyys
Collapse
X
-
Originally posted by andhu View PostMitä luultavammin jako pielessä.Last edited by jope88; 24-08-2015, 19:56.
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postitellä oli se lohkoon menevä huohotusputki irti jäänyt ja oiret oli pitkälti samat..
E: Mutta senhän pitäisi silloin vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin?Last edited by jope88; 24-08-2015, 19:49.
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View Postkiinni on letkut, mutta voisi kyllä vaihtaa letkut uusiin kun jemmassa on bensa/alipaine letkuja.
E: Mutta senhän pitäisi silloin vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin?
Edit..itellä muistaakseni tuo kampuran merkki tuossa 6hampaan kohdalla jossa lovi...helpoiten saat kampiakselin kohdilleen kun startin alla olevaan koloon työnnät oikeessa kohdassa oliko 8mm vai 10mm paksun tapin..se lukitsee kampiakselin ykk kohtaan...Last edited by grab_; 24-08-2015, 20:46.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postniin luulis..itellä kävi kyllä muuten hyvin mutta mihkään ei jaksanu kulkea..
Edit..itellä muistaakseni tuo kampuran merkki tuossa 6hampaan kohdalla jossa lovi...helpoiten saat kampiakselin kohdilleen kun startin alla olevaan koloon työnnät oikeessa kohdassa oliko 8mm vai 10mm paksun tapin..se lukitsee kampiakselin ykk kohtaan...nokka sulla on oikein..Last edited by jope88; 24-08-2015, 20:34.
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View Posttarkastettu moneen kertaan että on kohdallaan. Jako on noilla ohjeilla laitettu: http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-s...nfo-59059.html kuvat postauksessa 4
Nokan ajoitusmerkkiähän M40:ssä ei edes ole hihnapyörässä eli tuon ohjeen kirjoittaneen kaverin kohdalla jako sattui olemaan noissa kohdissa kohdallaan mutta ei se muihin moottoreihin päde, yksi vaihtoehto olisi ollut tehdä omat merkit joilla kohdistaa uusi jako mutta onnistuu se ilmankin, eli kun löydät sen oikean TDC-kohdan niin siinä kohdalla nokassa on vuorokierroksilla 1 ja 4-pytyissä imu ja pakoventtiilit auki samanverran. Tönärimitta riittää, sillä saa jaon jo paremmin kohdilleen kuin ajoitusmerkeillä. Niin ja se nokkapyörä on siis säädettävä eli sen jaon saa tarkasti kohdilleen eikä vain hampaan tarkkuudella.
Jos ei muuten saa niin sitten ajoitustyökaluilla mutta ei tuon ohjeen mukaisilla keinoilla.Last edited by naukkis; 24-08-2015, 20:40.
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View PostEn löytänyt sitä koloa joten jäi laittamatta. Ostin kyllä 8mm paksun ja 60mm pitkän pultin siihen tarkoiyukseen. Pitää vielä kolmannen kerran käydä katsomassa. Ja tarkastella vielä imuvuodot uudestaan. Näkyykö se kolo koneen päältä vai alta?E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo jopas on ohjeet, joku jo sanoikin että siinä dampperissahan on selkeä tdc-viiva 6. hampaassa joka nuolen kohdalle pistettynä pitäisi kertoa tdc-kohdan.
Nokan ajoitusmerkkiähän M40:ssä ei edes ole hihnapyörässä eli tuon ohjeen kirjoittaneen kaverin kohdalla jako sattui olemaan noissa kohdissa kohdallaan mutta ei se muihin moottoreihin päde, yksi vaihtoehto olisi ollut tehdä omat merkit joilla kohdistaa uusi jako mutta onnistuu se ilmankin, eli kun löydät sen oikean TDC-kohdan niin siinä kohdalla nokassa on vuorokierroksilla 1 ja 4-pytyissä imu ja pakoventtiilit auki samanverran. Tönärimitta riittää, sillä saa jaon jo paremmin kohdilleen kuin ajoitusmerkeillä. Niin ja se nokkapyörä on siis säädettävä eli sen jaon saa tarkasti kohdilleen eikä vain hampaan tarkkuudella.
Jos ei muuten saa niin sitten ajoitustyökaluilla mutta ei tuon ohjeen mukaisilla keinoilla.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo jopas on ohjeet, joku jo sanoikin että siinä dampperissahan on selkeä tdc-viiva 6. hampaassa joka nuolen kohdalle pistettynä pitäisi kertoa tdc-kohdan.
Nokan ajoitusmerkkiähän M40:ssä ei edes ole hihnapyörässä eli tuon ohjeen kirjoittaneen kaverin kohdalla jako sattui olemaan noissa kohdissa kohdallaan mutta ei se muihin moottoreihin päde, yksi vaihtoehto olisi ollut tehdä omat merkit joilla kohdistaa uusi jako mutta onnistuu se ilmankin, eli kun löydät sen oikean TDC-kohdan niin siinä kohdalla nokassa on vuorokierroksilla 1 ja 4-pytyissä imu ja pakoventtiilit auki samanverran. Tönärimitta riittää, sillä saa jaon jo paremmin kohdilleen kuin ajoitusmerkeillä.
Jos ei muuten saa niin sitten ajoitustyökaluilla mutta ei tuon ohjeen mukaisilla keinoilla.
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postja nokassa on siinä yhdellä neliö kantilla ne 2 pistettä..ne pisteet kohtisuoraan ylöspäin kannenmukasesti niin pitäsi olla kohdillaan..onnistuu tosiaan ihan silmämäräsesti kun vaan hoksaa..
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View Postniin siis nokka akselin vaihdoin ja sen neliö 90 asteenkulmassa kanteen nähden ja kun rattaan laitoin paikalleen viiva osoitti juurikin kuvassa näkyvällä tavalla. Ala merkin oli tuossa kuvassa olevala tavalla varmistin asian vielä hayanessin korjausoppaasta. Nokka akseli oli lukittuna kokoajan siihen tehdyllä työkalulla. Kiekkamittarin mukaan kone otti 3500rpm ennen remonttia ja remontin jälkeen 4000rpm mutta ei kiihdy ja on laiska. Purin kaikki kopat auki ja varmistin merkot ja edelleenkin näytti samaa.
Mutta tarkista, en nyt ihan satavarma ole onko se dampperin viiva tdc mutta toistaiseksi kaikissa roplaamissa vehkeissä on ainakin se tdc-merkki dampperista löytynyt.
Comment
-
-
Originally posted by jope88 View Postniin siis nokka akselin vaihdoin ja sen neliö 90 asteenkulmassa kanteen nähden ja kun rattaan laitoin paikalleen viiva osoitti juurikin kuvassa näkyvällä tavalla. Ala merkin oli tuossa kuvassa olevala tavalla varmistin asian vielä hayanessin korjausoppaasta. Nokka akseli oli lukittuna kokoajan siihen tehdyllä työkalulla. Kiekkamittarin mukaan kone otti 3500rpm ennen remonttia ja remontin jälkeen 4000rpm mutta ei kiihdy ja on laiska. Purin kaikki kopat auki ja varmistin merkot ja edelleenkin näytti samaa.
Originally posted by naukkis View PostJoo ei se nokan ajoittaminen ole kovin vaikeaa kun tietää mitä tekee, tässähän on mennyt mehtään tuo internet-ohje jossa pistetään ajoituksen nokkapyörän merkin mukaan johonkin kiintopisteesee. Merkkaamalla vanhat paikat saa toki saman moottorin ajoituksen palautettua mutta kun nokkapyörä ei ole missään vakiossa suhteessa nokka-akseliin niin samat merkit ei sitten toimi moottorista toiseen, eroa ajoitukseen voi tulla sen nokkapyörän säätövaran verran suuntaansa.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
Comment