paljon jätkät on repiny tehoo noist m10 koneist vakio sisuskaluil..ite meinasin takapyörilt ottaa ens alkuu 200..palikat riittäis varmaan johkuu sinne 350hp:n paikkeille mut ei taida enää kone kestää vakipalikoil kasas???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10b18 tehon kesto
Collapse
X
-
Originally posted by vpernupaljon jätkät on repiny tehoo noist m10 koneist vakio sisuskaluil..ite meinasin takapyörilt ottaa ens alkuu 200..palikat riittäis varmaan johkuu sinne 350hp:n paikkeille mut ei taida enää kone kestää vakipalikoil kasas???
en kyl lähtis hakeen kovin tuota 200hv:tä yli tolla 1,8 alakerralla,voihan se kestääkki,mut epäilys on suuri,lohkon halkeamiset on vissi aika yleisiä tossa 1,8 m10 koneessa...faktaa en voi sanoa ku ei ole kokemusta,mut itellä samanlainen projekti päällä ja mut kone vain on 2,0L ja se vissi pitäs kestää vähän enemmänki..hommaa semmonen alakerta niin ei tarvi mietiskellä..mut pitäähän seki tasapainottaa tarkasti jos lähetään esim.35ohv hakemaan,mut kyl tolla 1,8 lohkollaki alkuun pääsee...
-
-
Originally posted by afafafen kyl lähtis hakeen kovin tuota 200hv:tä yli tolla 1,8 alakerralla,voihan se kestääkki,mut epäilys on suuri,lohkon halkeamiset on vissi aika yleisiä tossa 1,8 m10 koneessa...faktaa en voi sanoa ku ei ole kokemusta,mut itellä samanlainen projekti päällä ja mut kone vain on 2,0L ja se vissi pitäs kestää vähän enemmänki..hommaa semmonen alakerta niin ei tarvi mietiskellä..mut pitäähän seki tasapainottaa tarkasti jos lähetään esim.35ohv hakemaan,mut kyl tolla 1,8 lohkollaki alkuun pääsee...
Comment
-
-
Originally posted by vpernuon mul tohon lohkon halkeamisee konsti jolla sil ei oo haittaa..siis lohkohan halkee vaan kannen pultin kohalt vesitilaa..mulle tulee pinnapultit eli tiivisteliimaa pinnapultin päähän joka tulee lohkoo..kantee voi porata vähän viistettä siihen tiivistepinnan tasolle et saa vaikka o-renkaat välii jos tarvii.siis pelkästää pinnapulteille..mut miten se lohkon halkeaminen liittyy siihen huipputehoo ku siit ei kuiteka oo niin suurta haittaa..ja voin muotoilla ton kysymyksen sillee et jos lohko on ehjä ni paljon siit on otettu tehoo vakio sisuskaluil??
niinku sanoin faktaa ei ole,voihan se olla et joku on ottanukki siitä semmoset tehot,mut loppu peleissä tulee haölvemmaks sijottaa vähän paalua siihen alakertaanki,ei sitä 1,8l alakertaa varmasti ole mitotettu 350hv tehoille...eikä 2,0l lohkoakaan,jos siitä vähänkään pitkä ikäsen koneen meinaa kasata niin kyl sinne paremmat sisuskalut joutuu laittaa....
Comment
-
-
Originally posted by TeppoJaa,vakio kaluilla vai???E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
öljynruiskutus männille.. kestää vähän enemmän.. --> käytetään jarruputkea, putken päät lyödään linttaan, porataan 1mm reiät päihin, suunnataan männän lakea kohti alapuolelta, yhdistetään T-liittimillä ulkopuolella lohkoa, porataan painelähtö öljykanavaan ja väliin paineventtiili ettei paineet katoa pikkukierroksilla..Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Vakio sisuskaluthan etenkin vanhoissa M10 koneissa ovat tosi kovaa tekoa, joten jos puristuksia saa tiputettua mäntiä sorvaamatta sopiviksi, niin kyllähän tuo kestää koviakin tehoja. Nuo vakiomännät vaan eivät sitten kestä nakutusta yhtään, joten kone tarvitsee saada myös erittäin hyviin säätöihin. Tuo edellämainittu öljyruiskun toteutus kuulosti ihan toimivalta tuollaiseksi tallin perällä tehdyksi patentiksi.
Comment
-
-
Originally posted by vpernuon mul tohon lohkon halkeamisee konsti jolla sil ei oo haittaa..siis lohkohan halkee vaan kannen pultin kohalt vesitilaa..mulle tulee pinnapultit eli tiivisteliimaa pinnapultin päähän joka tulee lohkoo..kantee voi porata vähän viistettä siihen tiivistepinnan tasolle et saa vaikka o-renkaat välii jos tarvii.siis pelkästää pinnapulteille..mut miten se lohkon halkeaminen liittyy siihen huipputehoo ku siit ei kuiteka oo niin suurta haittaa..ja voin muotoilla ton kysymyksen sillee et jos lohko on ehjä ni paljon siit on otettu tehoo vakio sisuskaluil??thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by SagVakio sisuskaluthan etenkin vanhoissa M10 koneissa ovat tosi kovaa tekoa, joten jos puristuksia saa tiputettua mäntiä sorvaamatta sopiviksi, niin kyllähän tuo kestää koviakin tehoja. Nuo vakiomännät vaan eivät sitten kestä nakutusta yhtään, joten kone tarvitsee saada myös erittäin hyviin säätöihin. Tuo edellämainittu öljyruiskun toteutus kuulosti ihan toimivalta tuollaiseksi tallin perällä tehdyksi patentiksi.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
OT: Näyttääkö se serkkusi natsipakastin tältä: http://i2.photobucket.com/albums/y26...kuplanetti.jpg
Comment
-
-
Originally posted by SagOT: Näyttääkö se serkkusi natsipakastin tältä: http://i2.photobucket.com/albums/y26...kuplanetti.jpgRides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
Comment