Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 tehon kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    m10b18 tehon kesto

    paljon jätkät on repiny tehoo noist m10 koneist vakio sisuskaluil..ite meinasin takapyörilt ottaa ens alkuu 200..palikat riittäis varmaan johkuu sinne 350hp:n paikkeille mut ei taida enää kone kestää vakipalikoil kasas???
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    #2
    Originally posted by vpernu
    paljon jätkät on repiny tehoo noist m10 koneist vakio sisuskaluil..ite meinasin takapyörilt ottaa ens alkuu 200..palikat riittäis varmaan johkuu sinne 350hp:n paikkeille mut ei taida enää kone kestää vakipalikoil kasas???

    en kyl lähtis hakeen kovin tuota 200hv:tä yli tolla 1,8 alakerralla,voihan se kestääkki,mut epäilys on suuri,lohkon halkeamiset on vissi aika yleisiä tossa 1,8 m10 koneessa...faktaa en voi sanoa ku ei ole kokemusta,mut itellä samanlainen projekti päällä ja mut kone vain on 2,0L ja se vissi pitäs kestää vähän enemmänki..hommaa semmonen alakerta niin ei tarvi mietiskellä..mut pitäähän seki tasapainottaa tarkasti jos lähetään esim.35ohv hakemaan,mut kyl tolla 1,8 lohkollaki alkuun pääsee...

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by afafaf
      en kyl lähtis hakeen kovin tuota 200hv:tä yli tolla 1,8 alakerralla,voihan se kestääkki,mut epäilys on suuri,lohkon halkeamiset on vissi aika yleisiä tossa 1,8 m10 koneessa...faktaa en voi sanoa ku ei ole kokemusta,mut itellä samanlainen projekti päällä ja mut kone vain on 2,0L ja se vissi pitäs kestää vähän enemmänki..hommaa semmonen alakerta niin ei tarvi mietiskellä..mut pitäähän seki tasapainottaa tarkasti jos lähetään esim.35ohv hakemaan,mut kyl tolla 1,8 lohkollaki alkuun pääsee...
      on mul tohon lohkon halkeamisee konsti jolla sil ei oo haittaa..siis lohkohan halkee vaan kannen pultin kohalt vesitilaa..mulle tulee pinnapultit eli tiivisteliimaa pinnapultin päähän joka tulee lohkoo..kantee voi porata vähän viistettä siihen tiivistepinnan tasolle et saa vaikka o-renkaat välii jos tarvii.siis pelkästää pinnapulteille..mut miten se lohkon halkeaminen liittyy siihen huipputehoo ku siit ei kuiteka oo niin suurta haittaa..ja voin muotoilla ton kysymyksen sillee et jos lohko on ehjä ni paljon siit on otettu tehoo vakio sisuskaluil??

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        oman tietojen mukaan ainakin 350hepoa on otettu...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Originally posted by vpernu
          on mul tohon lohkon halkeamisee konsti jolla sil ei oo haittaa..siis lohkohan halkee vaan kannen pultin kohalt vesitilaa..mulle tulee pinnapultit eli tiivisteliimaa pinnapultin päähän joka tulee lohkoo..kantee voi porata vähän viistettä siihen tiivistepinnan tasolle et saa vaikka o-renkaat välii jos tarvii.siis pelkästää pinnapulteille..mut miten se lohkon halkeaminen liittyy siihen huipputehoo ku siit ei kuiteka oo niin suurta haittaa..ja voin muotoilla ton kysymyksen sillee et jos lohko on ehjä ni paljon siit on otettu tehoo vakio sisuskaluil??

          niinku sanoin faktaa ei ole,voihan se olla et joku on ottanukki siitä semmoset tehot,mut loppu peleissä tulee haölvemmaks sijottaa vähän paalua siihen alakertaanki,ei sitä 1,8l alakertaa varmasti ole mitotettu 350hv tehoille...eikä 2,0l lohkoakaan,jos siitä vähänkään pitkä ikäsen koneen meinaa kasata niin kyl sinne paremmat sisuskalut joutuu laittaa....

          Comment

          • tepi_
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2185
            • TKu

            #6
            Originally posted by jmp2002
            oman tietojen mukaan ainakin 350hepoa on otettu...
            Jaa,vakio kaluilla vai???

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Teppo
              Jaa,vakio kaluilla vai???
              no en tarkalleen muista, mutta mun mielestä... joo, mutta en lyö päätä pantiksi, kun omakin m10b20 seisoo nyt rauhassa kun ei ole varaa siihen mitään tehä ja jos sais tuon 6koneen eka liikkuu... eli suunilleen voin sanoa mutu tietoa kun en tarkkaan muista...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Team Eastcorner
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1095
                • Vimpeli

                #8
                öljynruiskutus männille.. kestää vähän enemmän.. --> käytetään jarruputkea, putken päät lyödään linttaan, porataan 1mm reiät päihin, suunnataan männän lakea kohti alapuolelta, yhdistetään T-liittimillä ulkopuolella lohkoa, porataan painelähtö öljykanavaan ja väliin paineventtiili ettei paineet katoa pikkukierroksilla..
                Rides:

                -E28 518i ´86
                -Audi A6 C5 ´99
                -VW T4 ´97

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #9
                  toi oiski viel helppo tehä..öljyn lähtö mul onki jo valmiin turbolle ni haarottaa siitä..

                  Comment

                  • Sag
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2003
                    • 104

                    #10
                    Vakio sisuskaluthan etenkin vanhoissa M10 koneissa ovat tosi kovaa tekoa, joten jos puristuksia saa tiputettua mäntiä sorvaamatta sopiviksi, niin kyllähän tuo kestää koviakin tehoja. Nuo vakiomännät vaan eivät sitten kestä nakutusta yhtään, joten kone tarvitsee saada myös erittäin hyviin säätöihin. Tuo edellämainittu öljyruiskun toteutus kuulosti ihan toimivalta tuollaiseksi tallin perällä tehdyksi patentiksi.

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 757
                      • -

                      #11
                      Originally posted by vpernu
                      on mul tohon lohkon halkeamisee konsti jolla sil ei oo haittaa..siis lohkohan halkee vaan kannen pultin kohalt vesitilaa..mulle tulee pinnapultit eli tiivisteliimaa pinnapultin päähän joka tulee lohkoo..kantee voi porata vähän viistettä siihen tiivistepinnan tasolle et saa vaikka o-renkaat välii jos tarvii.siis pelkästää pinnapulteille..mut miten se lohkon halkeaminen liittyy siihen huipputehoo ku siit ei kuiteka oo niin suurta haittaa..ja voin muotoilla ton kysymyksen sillee et jos lohko on ehjä ni paljon siit on otettu tehoo vakio sisuskaluil??
                      Eikö se juuri ollut tässä uudessa m10 alakerrassa, jotta ei jätetä mitään liimaa tms. lohkon kierteisiin.
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • Team Eastcorner
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1095
                        • Vimpeli

                        #12
                        Originally posted by Sag
                        Vakio sisuskaluthan etenkin vanhoissa M10 koneissa ovat tosi kovaa tekoa, joten jos puristuksia saa tiputettua mäntiä sorvaamatta sopiviksi, niin kyllähän tuo kestää koviakin tehoja. Nuo vakiomännät vaan eivät sitten kestä nakutusta yhtään, joten kone tarvitsee saada myös erittäin hyviin säätöihin. Tuo edellämainittu öljyruiskun toteutus kuulosti ihan toimivalta tuollaiseksi tallin perällä tehdyksi patentiksi.
                        ite en oo turbokoneita tehnyt, mut serkku niitä väsäilee.. esim. kuplaan tuli tuo öljynruiskutus, turbo-saabin k-jetti, pro-turbolta välijäähytin, turbosta en tiiä.. penkissä se ei käyny, 225 gummeilla kakkosella kaasusta piirtämään lakunauhaa sekä rikkoutunut laatikko ja kytkin.. pitäisi olla aika tehokas tapa kohottaa mäntien kestoa, isompi tuottoinen öljypumppu voi myös olla paikallaan.. sopiikohan m30 moottorista öljypumppu??
                        Rides:

                        -E28 518i ´86
                        -Audi A6 C5 ´99
                        -VW T4 ´97

                        Comment

                        • Sag
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 104

                          #13
                          OT: Näyttääkö se serkkusi natsipakastin tältä: http://i2.photobucket.com/albums/y26...kuplanetti.jpg

                          Comment

                          • Team Eastcorner
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1095
                            • Vimpeli

                            #14
                            Originally posted by Sag
                            OT: Näyttääkö se serkkusi natsipakastin tältä: http://i2.photobucket.com/albums/y26...kuplanetti.jpg
                            tuskin.. (ei muuten rakentanut sitä kuplaa itelleen) ja muutenkaan on tuskin tuo.. ellei tuo oleile pohjanmaalla.. oli ainakin monivärinen kun viimeksi näin..
                            Rides:

                            -E28 518i ´86
                            -Audi A6 C5 ´99
                            -VW T4 ´97

                            Comment

                            • vpernu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 522
                              • Kouvola

                              #15
                              nyt on öljyruisku valmis..paineventtiilii ei viel oo mut sen teen sit ku meen sorvaamaa muitaki osii..eli jarruputket,liittimet ja haarotuskappaleet 15€

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎