Kyselin tästä asiasta jo muualla mutta kukaan asioista tietävä ei näyttänyt huomaavan sitä.
Onko kellään tietoa, mitä tapahtuu jos laittaa alkuperäisen turbon tilalle jonkun hieman vakiota suuremman eli tyyliin 45/50 tai 50/55-kokoisen kun tällä hetkellä syöttöjä ei ole nostettu muuten kuin lastun avulla? Tulisiko siitä:
a) "letku", tehot huonontuneet
b) suuri turboviive, turbo mukaan joskus esim. 3500:ssa mutta paljon suuremmat maksimitehot
c) suuri turboviive mutta samat tehot
d) ei merkittävää turboviiveen kasvua mutta lisää tehoa?
Jos pelkästään hieman isommalla turbolla kone toimisi paremmin, miten samalla parempi pakosarja vaikuttaisi?
Miten sen huomaa käytännössä jos imu- ja pakopesien kokoerot on 5 mm tai 10mm?
Onko tämä tb25 liukulaakeroitu? Jos tilalle laittaa kuulalaakeroidun, miten eron huomaa toiminnassa?
Tavoite: Tehot jotain 200hv kieppeille niin että vielä vakiokytkimellä voisi pärjätä. Epäilen että sillä syöttöjenlisäysnapilla(+lastulla) tehot olivat sitä luokkaa mutta vakioturbo ja muutkin paikat sen rusinan takia todella tiukilla. Ja vakiokytkin siis kesti nuo tehot ihan hyvin. Hieman isompi turbo myös lisäisi virityspotentiaalia tulevaisuudessa, jos innostuisi myös päivittelemään cooleria ja pumppua.
Olisin hyvin kiitollinen asiantuntevasta vastauksesta.
Onko kellään tietoa, mitä tapahtuu jos laittaa alkuperäisen turbon tilalle jonkun hieman vakiota suuremman eli tyyliin 45/50 tai 50/55-kokoisen kun tällä hetkellä syöttöjä ei ole nostettu muuten kuin lastun avulla? Tulisiko siitä:
a) "letku", tehot huonontuneet
b) suuri turboviive, turbo mukaan joskus esim. 3500:ssa mutta paljon suuremmat maksimitehot
c) suuri turboviive mutta samat tehot
d) ei merkittävää turboviiveen kasvua mutta lisää tehoa?
Jos pelkästään hieman isommalla turbolla kone toimisi paremmin, miten samalla parempi pakosarja vaikuttaisi?
Miten sen huomaa käytännössä jos imu- ja pakopesien kokoerot on 5 mm tai 10mm?
Onko tämä tb25 liukulaakeroitu? Jos tilalle laittaa kuulalaakeroidun, miten eron huomaa toiminnassa?
Tavoite: Tehot jotain 200hv kieppeille niin että vielä vakiokytkimellä voisi pärjätä. Epäilen että sillä syöttöjenlisäysnapilla(+lastulla) tehot olivat sitä luokkaa mutta vakioturbo ja muutkin paikat sen rusinan takia todella tiukilla. Ja vakiokytkin siis kesti nuo tehot ihan hyvin. Hieman isompi turbo myös lisäisi virityspotentiaalia tulevaisuudessa, jos innostuisi myös päivittelemään cooleria ja pumppua.
Olisin hyvin kiitollinen asiantuntevasta vastauksesta.
Comment