Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kelpaako Alpina B8 vertailumalliksi E36 M3:lle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akssuu_
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 116
    • Kouvostoliitto

    #16
    Originally posted by Zoui View Post
    Paperille pitää katsurin puheet saada, eihän sille oikein muuten mitään arvoa ole, kun todennäköisesti puhelevat mitä sylki suuhun tuo.

    Kokemuksen mukaan Alpinat käsitellään samoin kuin eta alueen ulkopuoliset tuonnit, eli aina kyseessä oleva autoyksilö on oma mallisarjansa. Katsurit eivät tätä luonnollisesti kaikki edes tiedä, niin siitä syystä esimerkiksi supra/aristo vapari/ahdettu swapit onnistuvat, yleensä.
    Kiitokset vinkeistä. Täytyy mennä paikan päälle selvittämään. Lähinnä kun ei viitsi typeränä mennä pätemään omia oletuksiaan, mutta niin kauan kun ei ole asiastakaan varmuutta, joutuu seisottamaan autoa kun ei viitsi potentiaalin kiilto silmissä romuttaakkaan sitä. Eipä näitä Alpinoita muutenkaan vastaa paljon ajele, saati sitten piristettynä...
    Ex:
    E38 740iL '00

    E34 535i '88
    E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by Zoui View Post
      Hiukan minkä ikäisestä puhutaan, mutta ainakin noin alle 2002 vuotisissa alpinoissa ei ole ey tyyppiä ollenkaan otteessa.
      Jaa siis niillä ei ole välttämättä tyyppihyväksyntää lainkaan? Onko sakemanneilla joku piensarjahyväksyntä tai muu olemassa? Englannissa on (tai on ollu) single vehicle approval.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Jaa siis niillä ei ole välttämättä tyyppihyväksyntää lainkaan? Onko sakemanneilla joku piensarjahyväksyntä tai muu olemassa? Englannissa on (tai on ollu) single vehicle approval.
        Ei ainakaan B10:n saksan otteessa moista ollut, eli ilman sitä se suomessakin kilpiin laitettiin.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #19
          Minä ihan piruuttani tätä kyselin konttorilta, aivan silkasta mielenkiinnosta. Alpinaa, mitään niistä ei voi käyttää vertailumallina mihinkään koska ei ole sarjatuotantoauto. Eli ei edes b3 tai b6 Alpinaa virittäessä voi verrata b8:aan. Kaikki menevät poikkeuslupa menettelyllä. Lisäksi b8:ssa menee tehopaino suhde jo vakiona yli sallitun.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #20
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Lisäksi b8:ssa menee tehopaino suhde jo vakiona yli sallitun.
            tää on kyllä suomalaisen lainsäädännön kukkanen kauneimmillaan
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • kulmamies
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 80
              • Laitila

              #21
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Minä ihan piruuttani tätä kyselin konttorilta, aivan silkasta mielenkiinnosta. Alpinaa, mitään niistä ei voi käyttää vertailumallina mihinkään koska ei ole sarjatuotantoauto. Eli ei edes b3 tai b6 Alpinaa virittäessä voi verrata b8:aan. Kaikki menevät poikkeuslupa menettelyllä. Lisäksi b8:ssa menee tehopaino suhde jo vakiona yli sallitun.
              Tätä mä vähän pelkäsinkin, mutta katsotaan nyt vielä mitä tuo paikallinen konttori tuumaa, kun lupasivat selvittää Trafilta tuon asian.

              Uusissa rakentelusäännöissä on maininta, että jo valmiiksi tehokkaissa autoissa teho/paino suhde saisi olla 5kg/kw sen normaalin 7 sijaan. Haaveilemallani moottorilla tehopainosuhteeksi tulisi 5,1kg/kw.

              Comment

              • Akssuu_
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 116
                • Kouvostoliitto

                #22
                Trafille kiitos, todella harrastaja ystävällistä toimintaa
                Ex:
                E38 740iL '00

                E34 535i '88
                E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎