Autoon tuli vaihdettua kohtuullisen hyvä b20 kansi jossa kanavia muotoiltu by Kansiset. Edellisessä autossa pelasi hyvin. Nyt tämän b23 kiukaan kanssa on tyhjäkäynti aivan kateissa lämpimänä, autoa joutuu kaasulla pitämään käynnissä kun muuten käynti tippuu tasolle 300rpm.
Auto ei myöskään starttaa lämpimänä, saa sahata piiiitkään ja pitää kaasua pohjassa, muuten ei edes lupaa. Kylmänä/viileänä ei ongelmia. Myöskin esim. ratikkakiskojen ylittäminen (tärähtää) aiheuttaa vedon katkeilua, samoin toisinaan tiukoista mootoritien rampeista uloskiihdyttäminen.
Mistä e28 kierroslukumittari ottaa tietonsa? Eilen reippaamman kiihdytyksen jälkeen mittari alkoi vatkata omiaan, auto tosin toimii kuten ennenkin.
- epäilyjä b20 tulpat olisivat erilaiset kuin korkeapuristeisessa b23 koneessa?
- tyhjäkäynninsäädin ei olisi ihan hereillä
- ECU ei ihan toiminnassa..?
Ideoita, ennenkuin alan vaihtaa osia aloittaen takapuskurista.
t.Ville
Auto ei myöskään starttaa lämpimänä, saa sahata piiiitkään ja pitää kaasua pohjassa, muuten ei edes lupaa. Kylmänä/viileänä ei ongelmia. Myöskin esim. ratikkakiskojen ylittäminen (tärähtää) aiheuttaa vedon katkeilua, samoin toisinaan tiukoista mootoritien rampeista uloskiihdyttäminen.
Mistä e28 kierroslukumittari ottaa tietonsa? Eilen reippaamman kiihdytyksen jälkeen mittari alkoi vatkata omiaan, auto tosin toimii kuten ennenkin.
- epäilyjä b20 tulpat olisivat erilaiset kuin korkeapuristeisessa b23 koneessa?
- tyhjäkäynninsäädin ei olisi ihan hereillä
- ECU ei ihan toiminnassa..?
Ideoita, ennenkuin alan vaihtaa osia aloittaen takapuskurista.
t.Ville
Comment