Announcement

Collapse
No announcement yet.

260 Getrag kunnostusta /mitä/miten/kuka tekee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RiiQuu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1367

    260 Getrag kunnostusta /mitä/miten/kuka tekee?

    Perus E30 325i Getrag 260 aski (uudempi).

    Tavoitteena vaihtaa kaikki tiivisteet ja sisäänmenoakselin laakeri.

    -Tarvitseeko erikoistyökaluja?

    -Miten vaikeaa tehdä/kannattaako ylipäätänsä avata itse?

    -Löytyykö yhteystietoja kuka tekee tällaista hommaa PK-seudulla


    kaikki vinkit aiheeseen liittyen tai ei ovat tervetulleita
    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
    - - -
    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
    Cäbi©

    E36 M3 Coupé 1996
    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4340
    • Turku

    #2
    Eiköhän tuollaisen homman pysty itsekin tekemään.
    Bentleyn E30-korjausoppaassa (B-390) on muuten aika hyvin kerrottu getragin laatikon perusteellisesta purusta.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11719
      • Kouvola

      #3
      omaan leluun vaihdettiin joskus vuosi sitten noi laatikon stefat ja kyllä se ammattimieheltä jokusen kirosanan otti vaikka oli pelit ja vehkeet käytössä!

      emmä ainakaan ite alkais laittelemaan jos ei oo käytössä hallinosturia ja hyviä työkaluja

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4340
        • Turku

        #4
        Originally posted by Esko
        omaan leluun vaihdettiin joskus vuosi sitten noi laatikon stefat ja kyllä se ammattimieheltä jokusen kirosanan otti vaikka oli pelit ja vehkeet käytössä!

        emmä ainakaan ite alkais laittelemaan jos ei oo käytössä hallinosturia ja hyviä työkaluja
        Mä vaihdoin pari viikkoa sitten kytkimen pihalla ja auton etupyörät oli ainoastaan 26cm korkeiden ramppien (puiset ) päällä, eikä ollut edes ahdasta. Eikä suusta tullut edes kirosanoja.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Kyllä nuo stefat esim. vielä vaihtaa melkein kuka vaan, mutta laakereiden kanssa voi tulla jo ongelmia. Multa löytyy ko. laatikkoon hyvät korjausohjeet sisältäen mm. kuvia erikoistyökaluista, päittäisvälyksiä ym. Tuon aapisen koko vaan on 41Mt joten en saa sitä omille sivuille jakoon, "jzl" muistakseni joskus piti tuota opusta pari päivää jaossa aikoinaan.

          Jos tarviit noita korjausohjeita, pistä privaa niin poltellaan.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #6
            Originally posted by jani73
            Eiköhän tuollaisen homman pysty itsekin tekemään.
            Bentleyn E30-korjausoppaassa (B-390) on muuten aika hyvin kerrottu getragin laatikon perusteellisesta purusta.
            Mulla on myös ko. raamattu, ja onkin tullut luettua aiheeseen liittyen, ja tosiaan todella hyvin löytyy asiaa. Mutta jännittää silti..


            Originally posted by Leka
            Kyllä nuo stefat esim. vielä vaihtaa melkein kuka vaan, mutta laakereiden kanssa voi tulla jo ongelmia. Multa löytyy ko. laatikkoon hyvät korjausohjeet sisältäen mm. kuvia erikoistyökaluista, päittäisvälyksiä ym. Tuon aapisen koko vaan on 41Mt joten en saa sitä omille sivuille jakoon, "jzl" muistakseni joskus piti tuota opusta pari päivää jaossa aikoinaan.

            Jos tarviit noita korjausohjeita, pistä privaa niin poltellaan.
            Mulla on siis toinen laatikko irrallaan, joka "pitäisi" olla kunnossa, mutta varmuuden vuoksi ajattelin vaihtaa sen pääakselin sisäänmenolaakerin (kuluu nopeasti äänekkääksi) ja laittaa tiivisteetkin vaihtoon (hikoilee öljyä)..

            Projekti tulee ajankohtaiseksi loppukesästä, palaan Leka silloin asiaan, älä hävitä niitä ohjeita
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by RiiQuu
              Projekti tulee ajankohtaiseksi loppukesästä, palaan Leka silloin asiaan, älä hävitä niitä ohjeita
              Tallessa pysyy, siitä on jopa varmuuskopiokin
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • _riskus
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 102

                #8
                Missä hinnoissa noi laakerit ja tiivisteet liikkuu?

                Comment

                • Hanza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1931
                  • Juvan Shell. Requiescat in pace

                  #9
                  Originally posted by _riskus
                  Missä hinnoissa noi laakerit ja tiivisteet liikkuu?
                  Muistaakseni aika kalliita. Itelle vaihdettiin joitakin vuosia sitte, synkat, laakerit, ja tiivisteet. Hintaa osilla oli muistaakseni 700€ ja se saatanan pääakselin laakeri alko kahisemaan jo reilun vuoden päästä rempasta
                  Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                  t: luft waffel

                  "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1855
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    Originally posted by RiiQuu View Post
                    Mulla on siis toinen laatikko irrallaan, joka "pitäisi" olla kunnossa, mutta varmuuden vuoksi ajattelin vaihtaa sen pääakselin sisäänmenolaakerin (kuluu nopeasti äänekkääksi) ja laittaa tiivisteetkin vaihtoon (hikoilee öljyä)..

                    Projekti tulee ajankohtaiseksi loppukesästä, palaan Leka silloin asiaan, älä hävitä niitä ohjeita
                    Onko tuo mimmoinen homma, teitkö itse? Vähän samaa olis liikkeellä täälläpäin, laatikko helisee ja diagnoosi on ihan selvä. Meneekö vaihto siitä etukautta vai pitääkö pistää kahtia koko loota?

                    Talven aikana vois vähän askarrella.

                    OT: Mikähän tässä on kun topicciin voi vastata, mutta uutta ei saa luotua kirveelläkään :think:

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Onko tuo mimmoinen homma, teitkö itse? Vähän samaa olis liikkeellä täälläpäin, laatikko helisee ja diagnoosi on ihan selvä. Meneekö vaihto siitä etukautta vai pitääkö pistää kahtia koko loota?

                      Talven aikana vois vähän askarrella.

                      OT: Mikähän tässä on kun topicciin voi vastata, mutta uutta ei saa luotua kirveelläkään :think:
                      Katoppa vaan kun sattuikin yhdet G260:n korjausohjeet olemaan vielä sopivasti tallessa Välyksiä yms. tietoa jota tarvitset rempassa löytyy E34 FAQ:sta ja jos ei löydy kaikkea niin katsellaan...

                      Laita otsikko lyhyenä ja muokkaa jälkeenpäin pidemmäksi.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1855
                        • Lappeenranta, Finland

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Katoppa vaan kun sattuikin yhdet G260:n korjausohjeet olemaan vielä sopivasti tallessa Välyksiä yms. tietoa jota tarvitset rempassa löytyy E34 FAQ:sta ja jos ei löydy kaikkea niin katsellaan...

                        Laita otsikko lyhyenä ja muokkaa jälkeenpäin pidemmäksi.
                        Kas, siinäpä mukavaa iltalukemista. Tänks!
                        Höh, no tolla konstilla uusi topic syntyi heti

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎