Eli missä toi osa sijaitsee m20b20 motti l-jetillä. Rupeaa pikku hiljaa jo v*****maan toi tyhjäkyinnin souto 200-2000rpm. Kaikke on kokeeltu patsi tron venan puhdistusta.
Kiitokset vastaajalle.
Eli missä toi osa sijaitsee m20b20 motti l-jetillä. Rupeaa pikku hiljaa jo v*****maan toi tyhjäkyinnin souto 200-2000rpm. Kaikke on kokeeltu patsi tron venan puhdistusta.
Kiitokset vastaajalle.
Kiitos kiitos.
Löytyy imusarjan alta, katso kaasuläpän kohdalta. Nelos- ja viitospytyn välissä. Sellainen alumiinen patukka, johon mnee kaksi vesi- ja kaksi ilmaletkua. Tuohan ei tee muuta, kuin sulkee koneelta lisäilman kun vesi on lämmennyt riittävästi. Eli ei toimi samoin kuin motronikin sähköinen...
Lisäilmaventtiilissä on vahaelementti jonka pitäisi sulkea
ilmakanvaa moottorin lämmetessä. Vanhemmiten elementti väsyy eikä ilmakanava
sulkeudu enää kokonaan. Tämän voi testata täysin käyntilämpimänä.
Kierrosluku ei saa laskea kun lisäilmaventtiilin ilmaletku puristetaan
lyttyyn.
Vanhemmiten myös keskipakosäädin väsyy/ jumiutuu ja ennakot
tulevat liian aikaisin, pienikin kierrosluvun nosto lisää ennakoita liikaa
ja kierrosluku nousee entisestään. Tämä aiheuttaa myös useasti kylmänä
joutokäynnin sahaamista ylös ja alas (syötönkatkaisupiste tulee vastaan).
Pitääs siirtää tämä ongelma osaan.
Mutta kun se on jo täällä. Aluksi kierrokset on noin 1500rpm sitten kun kone on käyny noin 1.minuutin niin sitten souto alkaa 200-2000rpm. Kun avaa öljykorkin ei mitään vaikutusta.
Olisko joku pytty pimeenä. Mutta kyllä tehot tuntuu olevan tallella. En tiedä vaikuttaako se että en oo varma onko bensa pumpun johto oikea. (puna/valkoinen) Poksilta releelle.
katot tulpat läpi.. jos ei mitää vikaa.. nii auto käyntii jos tuntuu silt et käy viidell vaikka.. nii ykst tulppanjohto kerrallaa irti ja kuuntelet et muuttuuko käynti ääni... soitaminen voi johtua myös ilmamäärä mittarista.
Pakokaasuja en oo vielä mitannu. Kun puristaa lukko pihdeillä siitä letkusta joka lähtee haitarikumista ja menee jarru tehostajaan sekä jakautuu imusarjaan niin souto loppuu. Jos puristaa kiinni asti niin sammuu. Jättää vähä auki niin pelaa mutta tuntuu että ei olisi niin paljoa vetoja. (aika laiskoja noi 2l on muutenkin.)
Tänään kokeilin pyörittää sitä kuusio ruuvia mutta ei tunnu vaikuttavan. Mutta en pyörritänyt sitä kun max rinki.
Kuinka päine se seos menee. Onko se niin että mitä enemmän avaa sitä laihemmalle.
Vielä se että mistä tosta raadosta saa tyhjäkäyntiä säädettyä. Ei vaikuta ainakaan se mitään joka on kaasuläpän päällä se talttapää ruuvi.
Siitä ruuvista säädetään kaasuläpän "kiinni" asento, eli sitä vasten sen kuuluu levätä -> jos liian kiinni niin kaasuläpän asentoanturin mikrokytkin ottaa rasitusta, jos liian auki niin sitten thhäkäynti korkea...
Lisäilmaventtiilissä on vahaelementti jonka pitäisi sulkea
ilmakanvaa moottorin lämmetessä. Vanhemmiten elementti väsyy eikä ilmakanava
sulkeudu enää kokonaan. Tämän voi testata täysin käyntilämpimänä.
Kierrosluku ei saa laskea kun lisäilmaventtiilin ilmaletku puristetaan
lyttyyn.
Toi venttilihän siinä oli rikki. Tyhjäkäynti on säädetty ja kone pelaa tosi hyvin.
Kiitoksia vasaajille.
Nyt mahtaa olla sekset päin pehettä. Tyhjäkäynillä kun on käyny hetken ja painaa kaasua niin rupeaa nostaan tosi raskaasti kierroksia. 2-vaihteella kun rupeaa kiihdyttämään niin ei lähe oikeen vetämäämään.
Märällä piellä ei sutaase muutakun pari metriä 2 sella sitten hyytyy.
Paljonkoha tota pittääs avata jos ruuva eka ruuvin aivan pohjaan ja sitten avaa. Mitäs sieltä ilmamäärämittarin sisältä saa muutettua kun se on avattu ainakin joskus liimaa on käytetty het kunnolla.
vähän vaikuttas että sulla on virranjakajan keskipakosäädin jumissa mikä säätää syttyennakon jos vetää niinku kuminauha....se 6-kulmaruuvi muuttaa ainoastaan tyhjäkäynnin seosta eli ei vaikuta kiihtyvyyteen tms mitään...ilmamäärämittarin sisällä olevat hässäkät säätää seokset n.4000 kiekkaan asti...ja siittä ylespäin voi pelata vaan imupuolella, bensanpaineilla tms...ei välttämättä kannata mennä säätelemään noita mööpeleitä jos ei tiedä mitä tekee/oo seosmittaria...
vähän vaikuttas että sulla on virranjakajan keskipakosäädin jumissa mikä säätää syttyennakon jos vetää niinku kuminauha....se 6-kulmaruuvi muuttaa ainoastaan tyhjäkäynnin seosta eli ei vaikuta kiihtyvyyteen tms mitään...ilmamäärämittarin sisällä olevat hässäkät säätää seokset n.4000 kiekkaan asti...ja siittä ylespäin voi pelata vaan imupuolella, bensanpaineilla tms...ei välttämättä kannata mennä säätelemään noita mööpeleitä jos ei tiedä mitä tekee/oo seosmittaria...
Se ei pelaa joka pelkää. Kaikki oppii parhaiten kantapään kautta.
Comment