Announcement

Collapse
No announcement yet.

>Tyhjäkäyti venttiili.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzu12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112

    >Tyhjäkäyti venttiili.

    Eli missä toi osa sijaitsee m20b20 motti l-jetillä. Rupeaa pikku hiljaa jo v*****maan toi tyhjäkyinnin souto 200-2000rpm. Kaikke on kokeeltu patsi tron venan puhdistusta.
    Kiitokset vastaajalle.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by hanzu12
    Eli missä toi osa sijaitsee m20b20 motti l-jetillä. Rupeaa pikku hiljaa jo v*****maan toi tyhjäkyinnin souto 200-2000rpm. Kaikke on kokeeltu patsi tron venan puhdistusta.
    Kiitokset vastaajalle.
    Kiitos kiitos.

    Löytyy imusarjan alta, katso kaasuläpän kohdalta. Nelos- ja viitospytyn välissä. Sellainen alumiinen patukka, johon mnee kaksi vesi- ja kaksi ilmaletkua. Tuohan ei tee muuta, kuin sulkee koneelta lisäilman kun vesi on lämmennyt riittävästi. Eli ei toimi samoin kuin motronikin sähköinen...

    Comment

    • hanzu12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 112

      #3
      Mistä se sitten johtuu. Ilma vuotoja ei pitäisi olla.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Lisäilmaventtiilissä on vahaelementti jonka pitäisi sulkea
        ilmakanvaa moottorin lämmetessä. Vanhemmiten elementti väsyy eikä ilmakanava
        sulkeudu enää kokonaan. Tämän voi testata täysin käyntilämpimänä.
        Kierrosluku ei saa laskea kun lisäilmaventtiilin ilmaletku puristetaan
        lyttyyn.

        Vanhemmiten myös keskipakosäädin väsyy/ jumiutuu ja ennakot
        tulevat liian aikaisin, pienikin kierrosluvun nosto lisää ennakoita liikaa
        ja kierrosluku nousee entisestään. Tämä aiheuttaa myös useasti kylmänä
        joutokäynnin sahaamista ylös ja alas (syötönkatkaisupiste tulee vastaan).

        Comment

        • hanzu12
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 112

          #5
          Pitääs siirtää tämä ongelma osaan.
          Mutta kun se on jo täällä. Aluksi kierrokset on noin 1500rpm sitten kun kone on käyny noin 1.minuutin niin sitten souto alkaa 200-2000rpm. Kun avaa öljykorkin ei mitään vaikutusta.
          Olisko joku pytty pimeenä. Mutta kyllä tehot tuntuu olevan tallella. En tiedä vaikuttaako se että en oo varma onko bensa pumpun johto oikea. (puna/valkoinen) Poksilta releelle.

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            katot tulpat läpi.. jos ei mitää vikaa.. nii auto käyntii jos tuntuu silt et käy viidell vaikka.. nii ykst tulppanjohto kerrallaa irti ja kuuntelet et muuttuuko käynti ääni... soitaminen voi johtua myös ilmamäärä mittarista.
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Onko co arvot kohillaan...koitas pyöritellä ilmamäärämittarin 6-kulmaruuvia mut laske kierrokset et löydät vanhan kohdan jos oo vaikutusta...

              Comment

              • hanzu12
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 112

                #8
                Pakokaasuja en oo vielä mitannu. Kun puristaa lukko pihdeillä siitä letkusta joka lähtee haitarikumista ja menee jarru tehostajaan sekä jakautuu imusarjaan niin souto loppuu. Jos puristaa kiinni asti niin sammuu. Jättää vähä auki niin pelaa mutta tuntuu että ei olisi niin paljoa vetoja. (aika laiskoja noi 2l on muutenkin.)
                Tänään kokeilin pyörittää sitä kuusio ruuvia mutta ei tunnu vaikuttavan. Mutta en pyörritänyt sitä kun max rinki.
                Kuinka päine se seos menee. Onko se niin että mitä enemmän avaa sitä laihemmalle.

                Comment

                • hanzu12
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 112

                  #9
                  Vielä se että mistä tosta raadosta saa tyhjäkäyntiä säädettyä. Ei vaikuta ainakaan se mitään joka on kaasuläpän päällä se talttapää ruuvi.

                  Comment

                  • suikka
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 102
                    • Finland

                    #10
                    imusarjan "takaa" oikealta puolelta lyhyellä meisselillä.oikean puolen vinkkarin kohdalta suunnilleen ja eikun pyörittelemään ruuvia
                    Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
                    Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by hanzu12
                      Vielä se että mistä tosta raadosta saa tyhjäkäyntiä säädettyä. Ei vaikuta ainakaan se mitään joka on kaasuläpän päällä se talttapää ruuvi.
                      Siitä ruuvista säädetään kaasuläpän "kiinni" asento, eli sitä vasten sen kuuluu levätä -> jos liian kiinni niin kaasuläpän asentoanturin mikrokytkin ottaa rasitusta, jos liian auki niin sitten thhäkäynti korkea...

                      Comment

                      • hanzu12
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 112

                        #12
                        Originally posted by E28 M5
                        Lisäilmaventtiilissä on vahaelementti jonka pitäisi sulkea
                        ilmakanvaa moottorin lämmetessä. Vanhemmiten elementti väsyy eikä ilmakanava
                        sulkeudu enää kokonaan. Tämän voi testata täysin käyntilämpimänä.
                        Kierrosluku ei saa laskea kun lisäilmaventtiilin ilmaletku puristetaan
                        lyttyyn.

                        Toi venttilihän siinä oli rikki. Tyhjäkäynti on säädetty ja kone pelaa tosi hyvin.
                        Kiitoksia vasaajille.

                        Comment

                        • hanzu12
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 112

                          #13
                          Nyt mahtaa olla sekset päin pehettä. Tyhjäkäynillä kun on käyny hetken ja painaa kaasua niin rupeaa nostaan tosi raskaasti kierroksia. 2-vaihteella kun rupeaa kiihdyttämään niin ei lähe oikeen vetämäämään.
                          Märällä piellä ei sutaase muutakun pari metriä 2 sella sitten hyytyy.
                          Paljonkoha tota pittääs avata jos ruuva eka ruuvin aivan pohjaan ja sitten avaa. Mitäs sieltä ilmamäärämittarin sisältä saa muutettua kun se on avattu ainakin joskus liimaa on käytetty het kunnolla.

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            #14
                            vähän vaikuttas että sulla on virranjakajan keskipakosäädin jumissa mikä säätää syttyennakon jos vetää niinku kuminauha....se 6-kulmaruuvi muuttaa ainoastaan tyhjäkäynnin seosta eli ei vaikuta kiihtyvyyteen tms mitään...ilmamäärämittarin sisällä olevat hässäkät säätää seokset n.4000 kiekkaan asti...ja siittä ylespäin voi pelata vaan imupuolella, bensanpaineilla tms...ei välttämättä kannata mennä säätelemään noita mööpeleitä jos ei tiedä mitä tekee/oo seosmittaria...

                            Comment

                            • hanzu12
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 112

                              #15
                              Originally posted by Saarikoski
                              vähän vaikuttas että sulla on virranjakajan keskipakosäädin jumissa mikä säätää syttyennakon jos vetää niinku kuminauha....se 6-kulmaruuvi muuttaa ainoastaan tyhjäkäynnin seosta eli ei vaikuta kiihtyvyyteen tms mitään...ilmamäärämittarin sisällä olevat hässäkät säätää seokset n.4000 kiekkaan asti...ja siittä ylespäin voi pelata vaan imupuolella, bensanpaineilla tms...ei välttämättä kannata mennä säätelemään noita mööpeleitä jos ei tiedä mitä tekee/oo seosmittaria...
                              Se ei pelaa joka pelkää. Kaikki oppii parhaiten kantapään kautta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎