(Veljen puolesta topic pystyyn, jos löytyisi täältä apuja)
Auto e90 330d 11/2005
Toissapäivänä 40km/h vauhdista auto sammui, kytkintä kun painoi niin kierrokset meni nollaan, sitten samasta vauhdista vielä yritin pienemmällä vaihteella käyntiin niin ei meinannutkaan edes rykiä. Jonkin moottorin vikavalon tuolloin sytytti.
Samalla kun vika ilmeni, valkoista savua tuli pakoputkesta moottorin pyöriessä (vaihde päällä rullaillen). Tämä on toivottavasti vain vesihöyryä, koska kilometrin olin ehtinyt ajaa, jäähdytysnesteen lämpö 30 ja ulkolämpötila noin 0.
Eilen sain erään foorumilaisen inpan kanssa käymään. Vikakoodit moottorilta:
4600 ja 4610 rail pressure plaus. pressure controlled (eli ilmeisesti liian alhainen rail-paine)
Nämä kaksi nykyisillä kilometreillä (280 984 km)
Rail pressure actual 118.15 bar
injection quantity 26.39 mg/Hub
air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
actual charge pressurewert 1161.85 mbar
rail pressure index 512.00 bar
duty cycle rail pressure valve 46.67%
Autossa lähiaikana ilmaantui suutinvika ja omalla inpalla totesin 2 suuttimen olevan viallinen. Suutinta odotellessa tuli noin 1tkm ajettua ja olisiko tämä noita pumppuja rasittanut?
Sitten hieman erikoisempaa: eilen vikakoodit nollattua koitettiin startata eikä puhunut mitään, mutta abs-valo syttyi ja inpa näytti molempien eturenkaiden abs-vikavaloa. Tämä herättää mietteet onko jokin johtosarja irti tai sulakkeita paukkunut..
Mitähän autolle tuolla tienviereisellä parkkipaikalla tietäisi seuraavaksi tehdä? Tähän mennessä tullut otettua rail-tukin molempien päiden liittimet pois ja laitettua takaisin, suuttimien liittimiä painanut josko menisivät syvemmälle, yrittänyt katella irtonaisia johtoja railpumpun luota tuloksetta. Sulakeboxia konepellin alta en saanut auki kun alkoi näpit olla jo niin jäässä.
Pitäisiköhän vielä pyytää inpaa paikalle, että katsoisi nouseeko railpaine starttia pyörittäessä...
Auto e90 330d 11/2005
Toissapäivänä 40km/h vauhdista auto sammui, kytkintä kun painoi niin kierrokset meni nollaan, sitten samasta vauhdista vielä yritin pienemmällä vaihteella käyntiin niin ei meinannutkaan edes rykiä. Jonkin moottorin vikavalon tuolloin sytytti.
Samalla kun vika ilmeni, valkoista savua tuli pakoputkesta moottorin pyöriessä (vaihde päällä rullaillen). Tämä on toivottavasti vain vesihöyryä, koska kilometrin olin ehtinyt ajaa, jäähdytysnesteen lämpö 30 ja ulkolämpötila noin 0.
Eilen sain erään foorumilaisen inpan kanssa käymään. Vikakoodit moottorilta:
4600 ja 4610 rail pressure plaus. pressure controlled (eli ilmeisesti liian alhainen rail-paine)
Nämä kaksi nykyisillä kilometreillä (280 984 km)
Rail pressure actual 118.15 bar
injection quantity 26.39 mg/Hub
air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
actual charge pressurewert 1161.85 mbar
rail pressure index 512.00 bar
duty cycle rail pressure valve 46.67%
Autossa lähiaikana ilmaantui suutinvika ja omalla inpalla totesin 2 suuttimen olevan viallinen. Suutinta odotellessa tuli noin 1tkm ajettua ja olisiko tämä noita pumppuja rasittanut?
Sitten hieman erikoisempaa: eilen vikakoodit nollattua koitettiin startata eikä puhunut mitään, mutta abs-valo syttyi ja inpa näytti molempien eturenkaiden abs-vikavaloa. Tämä herättää mietteet onko jokin johtosarja irti tai sulakkeita paukkunut..
Mitähän autolle tuolla tienviereisellä parkkipaikalla tietäisi seuraavaksi tehdä? Tähän mennessä tullut otettua rail-tukin molempien päiden liittimet pois ja laitettua takaisin, suuttimien liittimiä painanut josko menisivät syvemmälle, yrittänyt katella irtonaisia johtoja railpumpun luota tuloksetta. Sulakeboxia konepellin alta en saanut auki kun alkoi näpit olla jo niin jäässä.
Pitäisiköhän vielä pyytää inpaa paikalle, että katsoisi nouseeko railpaine starttia pyörittäessä...
Comment