memebuy23buy

tds, öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #16
    taitaa tulla öljyn mittatikun putkessa olevasta pienestä reijästä. voiskohan sen tukkia vai lentääkö öljytikku mäjelle. toinen vaihtoehto on että öljynlauhduttimelta tulevat 2 letkua, niistä jos toinen on vaikka paskana. ainakin noiden letkujen ympärille kääritty liina oli öljystä märkä mutta se on juuri siinä kohdalla että voi olla että tulee öljytikun varren reiästäkin. tossa uusia kuvia. toivottavasti hahmotatte mikä kohta on kyseessä
    Last edited by LASSI-S; 21-04-2005, 18:27.
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Tapsa.k
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2676
      • Oulu

      #17
      Originally posted by LASSI-S
      taitaa tulla öljyn mittatikun putkessa olevasta pienestä reijästä. voiskohan sen tukkia vai lentääkö öljytikku mäjelle. toinen vaihtoehto on että öljynlauhduttimelta tulevat 2 letkua, niistä jos toinen on vaikka paskana.
      Murtuma letkussa/liitoksessa kuullostas todennäkösemmältä,kai sen pitäs näkyä ihan silmillä kun puhdistaa paikat ja pistää auton käyntiin tutkii aikansa tota ympäristöä.
      -Official member of BTCF-Sauna Team-

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #18
        Originally posted by Jekku
        Murtuma letkussa/liitoksessa kuullostas todennäkösemmältä,kai sen pitäs näkyä ihan silmillä kun puhdistaa paikat ja pistää auton käyntiin tutkii aikansa tota ympäristöä.
        lisäsyöttöjen kanssa vasta ilmenee tuo vuoto, ei normaali syötöillä roiski yhtään vaikka ajais kuinka täysiä mutta heti kun pistää lisäsyötön päälle niin alkaa öljyä lentään
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #19
          No, ettei vain ois jotain hajalla, kun kuormittaessa roiskii? Kannen tiiviste, männät, jne.?
          Last edited by Happo; 21-04-2005, 20:22.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • Rubberduck
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 48

            #20
            Oliskohan kyseessä ihan "normaali" ohipuhalluksen aiheuttama paine kampikammiossa? En tunne sen tarkemmin kyseisen koneen huohotinsysteemiä, mutta oireista päätellen kampikammiossa alkaa 2 barin ahdoilla olemaan sen verran painetta, että se alkaa etsiä reittiä ulos. Jos kaikki aukot tukkii, saattaa vaikka kampiakselin stefa sanoa paineen alla morjens.

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #21
              alkaa meneen jo hermo kun ei voi ees lisäsyöttöjen kanssa ajella kun heittä öljyt pellolle. toivottavasti olis vaan joku letku tai tiiviste huono. jos vaikka paksumpi öljy auttais. sen näkee tänään
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #22
                taitaa tulla öljytikun varren reijästä, taitaa olla öljytikun pään tiivisteet sen verran huonossa hapessa että päästää öljyt sinne reikään asti. voiko sen reijän tukkia, jos vaikka kiertää teippiä ympärille
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #23
                  VIKA LÖYTY. kannatti taas katsoa holy smoke forumia.

                  vika oli ahtaassa huohotusletkussa. otin koko letkun pois ja lähdin vedättään syötöt täysillä ja annoin nopeuden nousta lähelle 200km/h jolloin ahdot on varmasti noussut niin korkealle kuin tuolla vakiopumpulla vaan voi, eikä öljyä ollu tullu tippaakaan.

                  nyt vaan sit kehitteleen kunnollista huohotusta tuohon mut sen aikaa ajellaan ilman mitään letkua
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • Gygt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 371
                    • Kajaani

                    #24
                    mihin kohti tossa tullee se huohotus letku...???
                    KAJ. SRK. TURBO RACING

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #25
                      Originally posted by Gygt
                      mihin kohti tossa tullee se huohotus letku...???
                      venttilikopan aika päässähän se on, normaalisti ilmansuodatinkotelossa kulkee huohotuskanava ahtimen imuun jolloin huohotuskaasut ja se pieni määrä öljyä mikä huohotuksen mukana tulee, menee ahtimelle. mut mulla on otettu ilmansuodatinkotelo pois.

                      jossainvaiheessa otetaan koko venttiilikoppa pois ja tehdään oikein kunnollinen systeemi siihen ettei tarvi mitään puutarhaletkua pitää, vaan reiän päälle kiinnitetään metallilevy johon on hitsattu metalliputki kiinni ja metalliputkesta lähtee kunnollinen letku. on tossa nytkin 2-3cm paksua letkua mutta kiinnitys on huono. mut toimii kuitenkin
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • TuomasTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 529
                        • Kotka

                        #26
                        Onko siitä jotain etua että se huohottaa suoraan imuun? Voiteleeko ne pienet öljymäärät jotenkin turboa vain onko siitä vain haittaa?
                        BMW F15 X5 M50d -14

                        Comment

                        • LASSI-S
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 4918
                          • hattula/hämeenlinna.

                          #27
                          Originally posted by TuomasTee
                          Onko siitä jotain etua että se huohottaa suoraan imuun? Voiteleeko ne pienet öljymäärät jotenkin turboa vain onko siitä vain haittaa?
                          ei ne siellä kompurapesässä mitään voitele, laakeripesässä vaan tarvii olla öljyä. ahdin ajaa ne öljyt hiljalleen imusarjaan ja huohotuskaasut menee polttoon. niin pieni määrä kuitenkin ettei se kai ny mitään haittaa paitsi jos kertyy tukkeuma esim coolerin ilmakanvaan ja sieltä lähtee liikkeelle joskus vedätyksessä sellasseena kokkareena niin se ei pakosti tee hyvää. ei mulla muuta tule mieleen.
                          tästä huohotuksesta johtuu että ahtoputket on öljyssä kun moni luulee että ahdin on rikki
                          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                          Comment

                          • ][_äski
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 79
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by LASSI-S View Post
                            ei ne siellä kompurapesässä mitään voitele, laakeripesässä vaan tarvii olla öljyä. ahdin ajaa ne öljyt hiljalleen imusarjaan ja huohotuskaasut menee polttoon. niin pieni määrä kuitenkin ettei se kai ny mitään haittaa paitsi jos kertyy tukkeuma esim coolerin ilmakanvaan ja sieltä lähtee liikkeelle joskus vedätyksessä sellasseena kokkareena niin se ei pakosti tee hyvää. ei mulla muuta tule mieleen.
                            tästä huohotuksesta johtuu että ahtoputket on öljyssä kun moni luulee että ahdin on rikki

                            Itteänikin rupesi tänään mietityttää toi että onko ahdin rikki kun ahtoputket sun muut on aivan öljyssä... oli ties mikä putki löysällä ja öljyä löytyi jokapaista! nyt kun kiristin kaikki ja putsasin niin tuntui liikahtavan tuo peli vähän paremmin! Kyllä se niitä ahtoja ennenkin antoi ihan normaalit lukemat mutta nyt tuntuu reagoivan kaasuun herkummin ja tehoakin tuntuu olevan enemmän.. en sit tiiä. kuin paljon tota öljyä saa olla noissa putkissa että se on "normaalia" ? oliko sulla näin paljon esim. imusarjan alussa?

                            e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
                            ex. e46 320d Touring -00
                            ex.e36 325 TDS Touring

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #29
                              Originally posted by ][_äski View Post
                              Itteänikin rupesi tänään mietityttää toi että onko ahdin rikki kun ahtoputket sun muut on aivan öljyssä... oli ties mikä putki löysällä ja öljyä löytyi jokapaista! nyt kun kiristin kaikki ja putsasin niin tuntui liikahtavan tuo peli vähän paremmin! Kyllä se niitä ahtoja ennenkin antoi ihan normaalit lukemat mutta nyt tuntuu reagoivan kaasuun herkummin ja tehoakin tuntuu olevan enemmän.. en sit tiiä. kuin paljon tota öljyä saa olla noissa putkissa että se on "normaalia" ? oliko sulla näin paljon esim. imusarjan alussa?

                              http://i20.photobucket.com/albums/b2...6052007002.jpg
                              Löysit sitten 2v vanhan topikin... Onko sulla egr tukittu, ku näyttii sellaselta tuo sun tatinas tuolla putkessa?
                              ...

                              Comment

                              • ][_äski
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 79
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by reddewil View Post
                                Löysit sitten 2v vanhan topikin... Onko sulla egr tukittu, ku näyttii sellaselta tuo sun tatinas tuolla putkessa?
                                no parempi jatkaa vanhaa ku alottaa uus topikki. Egr ei ole tukittuna vaan luulen että juurikin tuo huohotus ei toimi kunnolla tuossa koneessa josta johtuu tuo öljyn määrä putkissa. Kuin paljon se öljyä tunkee jos turbo rikki? kun paineita se kumminkin antaa ihan normaalisti mutta voisko olla esim että siivet on jo lopahtanu?

                                Edit: tänään ei ainakaan niin hirveästi ollut tullu tuota öljyä kun eilen kiristelin kaikki putket ja liitokset...
                                e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
                                ex. e46 320d Touring -00
                                ex.e36 325 TDS Touring

                                Comment

                                Working...
                                X