Noniin, pientä päivitystä aiheeseen. Lyhyt kertaus ongelmasta:
Resonanssiläppä ei siis liiku mitenkään missään tilanteessa, ei tee starttitsekkiä eikä liiku WOT millään kierroksilla
Tehtyä:
-Alipainelinjat ok, alipaine kytketty takaiskun ja säiliön kautta imusarjasta pelkästään tuolle plenumissa olevalle sähköventtiilille. Ilmapumppu ja sen alipaine hässäkät on pois käytöstä
-Plenumin sähköventtiilille tulee virrat päällä jonkinlaista virtaa
-Läpän alipainekellon kalvo ok, toimii suoralla alipaineella
-Kokeiltu toisella TPS anturilla, ei vaikutusta
-Mitattu että TPS anturin liittimen WOT johdot tulee ECUlle ja air controller boksille asti ehjänä
Varmaan seuraavaksi kannattanee koittaa toista air controller boksia, sellainen olisi erään ystävällisen foorumilaisen kautta saatavilla kokeiluun.
Nyt toisen auton air controller boksilla kokeiltuna moottori tekee sartti tsekin joka kerta, ja toimii satunnaisesti paikallaan kaasutellessa(wot). Vaikka tuosta satunnaisesta tilanteesta kun toimii kaasuttaessa paikallaan, lähtee ajamaan, ei järjestelmässä kyllä ole taas mitään henkeä. Huomaa heti pers dynoon että läppä on vaan "lepoasennossa".
Painotan nyt siis vielä tuota että lainaboksilla starttichekki toimii. Muuten jokin häiritsee tuota systeemiä ja on varmaan mun oman boksin rikkonut.
Duukilla oli mittaristo rikki
Samalla se kadotti eculta nopeuden niin ei kiertänyt tappiin. Hemillä ei kait puutu kuin kierroslukutieto air controllerilta. Tieto tulee johtoja pitkin mutta boxin sisällä vikaa, vai?
edit:korjattu
Duukilla oli mittaristo rikki
Samalla se kadotti eculta nopeuden niin ei kiertänyt tappiin. Hemillä ei kait puutu kuin nopeustieto air controllerilta. Tieto tulee johtoja pitkin mutta boxin sisällä vikaa, vai?
Kyllä duukilla oli kiertämisen kanssa ongelmaa, koska nopeustieto johdosta oli ryöstetty soittimelle heräte. Olettaisin että nopeustiedon kans tässä kuitenkin on ongelmaa, koska paikallaan ja käynnistäessä läppä toimii. Mutta tulikos air controllerille erikseen nopeustieto?
Edit. Ei sille tuu nopeustietoa, kierrosnopeustieto kyllä tulee.
Mutta miksi auton liikkuminen sekoittaa läpän toiminnan?
Kokeileppa vielä laittaa vaseliinia läpän akseliin ja käyt ajamassa, niin tietää liikkuuko se vai ei.
noin se taisi olla mutta samalla se käräytti mittariston?
tai niitä sillon ainakin vaihdeltiin.
hemi kyllä sanoi että kiertää tappiin. kokeilitko ajossa? vaikka nopeustieto puuttuu niin paikallaanhan se kiertää rajoittimelle/läppä toimii
ajossa ei kiertäisi niin ei varmaan toimisi läppäkään
noin se taisi olla mutta samalla se käräytti mittariston?
tai niitä sillon ainakin vaihdeltiin.
hemi kyllä sanoi että kiertää tappiin. kokeilitko ajossa? vaikka nopeustieto puuttuu niin paikallaanhan se kiertää rajoittimelle/läppä toimii
ajossa ei kiertäisi niin ei varmaan toimisi läppäkään
No siis, hieman kertausta:
Auton oma systeemin ohjausboksi vaikuttaa olevan mykkä. Toisella lainatulla boksilla kokeiltaessa läppä teki startticheckin sekä liikkui satunnaisesti kun kaasutteli tyhjäkäynnillä. Kuitenkin ajossa tuntui selvästi että järjestelmä ei toimi. Lisäksi pienen ajoreissun jälkeen tuo ei enää toiminut paikallaankaan kaasutellessa kun avasin konepellin ja katsoin.
Rajoitin toimii ajossa, tonne 7250 paikkeille lyö pelin poikki. Paikallaan en ole huudattanut. Kierroslukumittari toimii myös, ei pätki tms. Jotakin sähkökaaviota katselin, niin eikös myös ton air boksin pitäis ottaa RPMtieto tuolta samasta mistä kiekkamittari.
Muut projektit vieneet ny aikalailla aikaa, joten en ole tähän ehtinyt paneutua kunnolla. Ostin uuden käytetyn ohjausboksinkin, mutta en ole paikalleen vielä laittanut. Mietin myös sitä, että mikä sen vanhan pimensi?
Huomasin tuossa jo aikaisemmin että mittaristo on ollut varmaan joskus irti koska nyt ei ole kunnolla kiinni. Täytyy se napata sieltä käteen ja tutkia hieman?
Comment