Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 nestekierron muutos ja ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    BTCF Member
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    #16
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mites toi vesikierto nyt olikaan, en ole hetkeen ollut kasassa olevan M10p:n kimpussa. Vesipumppu imee termarin ohjaamana joko alavesiletkusta kylmää, tai kannen jakokappaleesta kuumaa. Vesipumpun taaksepäin osoittava lähtö imee aina lämmintä/kuumaa joka tulee imusarjalta/lämppärinkennosta. Menikö näin? Jos näin on, ni voisiko vesipumppu saada nyt liikaa kuumaa nestettä sen toisen lähdön kautta. Aattelin että kuristaako se kierto imusarjan kautta sitä virtausta. Hitto kun ei aivan muista miten noi meni.
    Kaukaahaettua tiedän.

    Auton lämpömittariin ei kannata välttämättä luottaa pelkästään, kun epäilee ylikuumenemista.
    Originally posted by TheLoial View Post

    ...Jäähdyttimeen kertyy ylipaine, neste kiehuu ja työntyy ulos. .

    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Pistä sylintereihin painetta ja kato tapahtuuko nesteessä jotain.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 776
        • Gallia = Kinnula

        #18
        Nyt täytyy palata asioissa taaksepäin ja kysyä onko auto toiminut ennen muutoksia sinulla oikein?

        Tämä siksi että jos olet ostanut moottorin tai auton vasta ja esimerkiksi kannen ja lohkon väliset kanavat on mujua täynnä?

        Jostain sen on oltava tukossa jos vesipumppu varmasti pyörii ja hyvä paikka tukokselle on kannentiivisteen kohdalla.

        Sitten vielä se tyhmä kysymys, näkyihän sylinteriputki vesipumpun reijästä (kuvan nro 2) ettei ole vaikkapa itsetehty/tms tiiviste unohtunut puhkaista? Joskus nähnyt jakopäänkopan tarviketiivisteen jossa ollut kanava ummessa...
        Last edited by vexu524tdic; 15-02-2016, 21:55.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #19
          Selvisikös tämä ongelma?
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by vexu524tdic View Post
            Selvisikös tämä ongelma?
            Ei vielä, tallin vaihdon takia ollut jäissä. Kesäkuussa taas jatkuu.

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Nyt selvisi vika. Vesipumpun alla oleva kanava, josta pumppu painaa nesteen lohkoon, oli tukossa. Siinä ei ollut reikää vaan sellainen ohut ruosteseinämä jonka sai "puhkaistua" kun meisselillä pari kertaa voimalla työnsi... Ja tämä kalvo ei ollut tiivisteiden kohdalla vaan aivan perällä. Kuvassa hieman jo avattuna.
              Attached Files
              Last edited by TheLoial; 09-06-2016, 07:57.

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #22
                Eikös tuo kohta ole juuri lohkon ja jakopäänkopan välinen sauma?
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #23
                  Joo, tiiviste näkyy teräväreunaisena kuvassa ja moskaa on siitä taaksepäin. Todella erikoinen rakennelma muodostunut

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Hyvä kun viittit postata ratkaisunkin juttuun !
                    Osa olis vaan editoinu otsikon "ratkes, saa poistaa" .
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎