Piti säätää venttiilit tänään,mutta homma jäi sikseen,kun yläkuolokohta oli hukassa.Eli mistä sen näkee helpoiten?Yläpuolelta ei tuntunut näkyvän sopivaa rakoa,että koneessa oleva merkki olisi näkynyt?Onko helpompi ottaa keulaa ylös ja sitä kautta pistää kohdalleen.Vauhtipyörässä oli kyllä merkintä OT,mutta se kohta mihin se pitää osua ei löytynyt.Muitakin hyviä vinkkejä otetaan vastaan mitä pitää tehdä/ei pidä tehdä tässä hommassa.Eka kertaa tätä tekemässä,niin hieman hakusessa vielä..Ja auto oli siis vm-89 320i.Kertokaas vielä kuinka paljon pitää purkaa että onnistuu,pitääkö repiä puol konetta auki?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20:n yläkuolokohta
Collapse
X
-
Ei kai tossa tarvitse muuta kuin katsoa, että säädettävän venttiilin kohdalla ei ole nosto päällä. Eli ei muuta kun sopivasti pyörittelet konetta.
Kylmänä sitten säätö.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
-
Originally posted by mekstrmEi kai tossa tarvitse muuta kuin katsoa, että säädettävän venttiilin kohdalla ei ole nosto päällä. Eli ei muuta kun sopivasti pyörittelet konetta.
Kylmänä sitten säätö.BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by hemmo75Eli väännetääns oikein rautalangasta että menee meikäläisellekin perille....eli voinko siis unohtaa ajoitusmerkit ja katsoa vain milloin säädettävä venttiili on täysin auki,ja säätää sen kohdalleen?Vanhaa se olla pitää..
E10 2002A-71
E21 320A-76
E21 320-76
E21 320i-76
E21 320i-77
E21 318i-80
E21 318i-82
E12 520 3.0-80
Comment
-
-
Originally posted by BemaristiKoneen pyörittämiseenkin on erilaisia tapoja. Omasta mielestäni yksinkertaisin tapa on ottaa tulpat pois, laittaa vitosvaihde silmään ja työntää autoa aina venttiilipari kerrallaan.ex-E39 530d M-sport
ex-E30 325i cabrio
ex-E30 325i
ex-E34 535i
Comment
-
-
muistelisin et kyllä venat pitää säätää ykk:ssa... tosin ex ricessä käytin tota kunhan mikään ei nosta/kanna menttaliteettiä, mut sitten aikoinaan intissä tuli venojen säätöön äärimmäistä laatua oleva uaz, nii eipä toiminu enää toi säätö menttaliteetti........piti kysyä kulkuneuvo inssiltä apuva ja se selitti sen juurta jaksaen et pla sitä ja plaa tätä nii on ykk:ssa joku pytty(tietenki rippuu sytysjärjestyksestä).......nyt tulee myrkkyä tälle forumille mut en löytäny ykk:n hakemiseen muuta linkkiä.......http://astra-f.tripod.com/Opel.pdf
sivu 2.16 selittää sen mehumaijan ykk:n hakemista
Last edited by bayer 320; 19-04-2005, 21:45.
Comment
-
-
ykkösessä vaihtaa , kuutosessa tulet => säätö
kakkonen vaihtaa , viitosessa tulet => säätö
kolmonen vaihtaa , nelosessa tulet => säätö
jne ...
ja sama toisepäin. mielestäni on helpompi katoa tuo
kyseisen venttiliparin vaihtavasta sylinteristä vinkki
missä on puristus , eli venttiilit kiinni
ja vaihteeksi vaikka 4. niin työntelemällä kone pyörii sopivasti.
tulppien irtinyhrääminen mielestäni turhaa.
Comment
-
Comment